Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-30, 12:13
  #769
Medlem
Snoorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brandao
Köpte energidryck innan idag, blev frågad om legg. Är detta ett nytt fenomen eller vad hände där? Ser absolut inte ut att vara under 20.

Haha, been there. Pinsammaste på länge
Citera
2015-08-09, 19:15
  #770
Medlem
soligts avatar
Giltighets tiden på passet

Jag hade beställt lite kläder från nätet, och skulle hämta på hemköp, lämnar fram passet medveten om att giltighetstiden gått ut med 2 dagar, kassörskan vägrar lämna ut paketet.
Slutar jag att vara den jag är, bara för passet gått över giltighetstiden? hon ser rätt ålder,mitt utseende.
Citera
2015-08-09, 23:12
  #771
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soligt
Jag hade beställt lite kläder från nätet, och skulle hämta på hemköp, lämnar fram passet medveten om att giltighetstiden gått ut med 2 dagar, kassörskan vägrar lämna ut paketet.
Slutar jag att vara den jag är, bara för passet gått över giltighetstiden? hon ser rätt ålder,mitt utseende.
Jo, fast du har ju inget giltigt pass att visa upp. Någonstans måste de dra gränsen.
Citera
2015-09-11, 10:52
  #772
Medlem
Kan man hämta ut en anhörigs nya ID-kort från polisen om man har kvittot för ansökan om resehandling?
Citera
2015-09-21, 12:41
  #773
Medlem
maribs avatar
Yo, bor i Norge och ska till Sverige før att førnya mitt pass.
Det nya kommer de sænda till Svenska ambasaden i Oslo, no problem.

Men får jag behålla mitt gamla? Hade varit fint å behålla det, jag ska ju resa tillbaka till Norge.
Hur fungerar det? Om jag nu får behålla det, kommer de ta det och sen ge tillbaka efter ett par dagar, eller får jag behålla det direkt?

Tack
Citera
2015-09-21, 13:04
  #774
Medlem
Glauciuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soligt
Jag hade beställt lite kläder från nätet, och skulle hämta på hemköp, lämnar fram passet medveten om att giltighetstiden gått ut med 2 dagar, kassörskan vägrar lämna ut paketet.
Slutar jag att vara den jag är, bara för passet gått över giltighetstiden? hon ser rätt ålder,mitt utseende.

Pröva igen med en annan kassör. Jag råkade ut för ett liknande dilemma, mitt id-kort gick ut bara någon dag innan, visade till och med min mobiltelefon med sms:et om att paketet har anlänt, men hon vägrade. Det slutade med att jag vände mig till en annan kassör som gav mig mitt paket. Att följa regler ska givetvis uppmuntras men man behöver inte vara en paragrafryttare.
Citera
2015-09-23, 21:20
  #775
Avstängd
d-bolls avatar
Ingen släkting bor i närheten där jag bor, men jag bor med min flickvän.. jag har bott i familjehem förut, och då har det gått att göra nytt ID-kort.

Frågan är om hon kan legitimera mig, eller om det måste vara en släkting?


Det gick ju förra gången när jag var på familjehem, och det är ju ingen släkting eller liknande.
Citera
2015-10-07, 17:05
  #776
Medlem
lobstoks avatar
Varför är nationellt id dyrare än pass?

Varför gör man inte så körkort också är ett riktigt id?
Citera
2015-10-19, 16:00
  #777
Medlem
Någon som har koll på ungefär vad snittiden är för att få passet fom då man ansöker?
Citera
2015-10-19, 18:30
  #778
Medlem
miikoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adsorb
Någon som har koll på ungefär vad snittiden är för att få passet fom då man ansöker?

Brukar ta tre-fyra arbetsdagar för mig.
Citera
2015-10-19, 19:53
  #779
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miikos
Brukar ta tre-fyra arbetsdagar för mig.
Och ansöka brukar gå vanligtvis den dagen man vill göra det?
Citera
2015-10-19, 20:11
  #780
Medlem
miikoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adsorb
Och ansöka brukar gå vanligtvis den dagen man vill göra det?

Vanligen, men inför semester/skollov så kan det vara fyra timmars väntetid. Så då gäller det att man är där tidigt.

Vissa distrikt tillåter annars förbokade besök.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback