2015-06-29, 19:22
Medlem
LuktenUtavBajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Mitt sunda förnuft har gjort mig svinrik, hur har det gått för dig?
Och ensam. Du sitter här dagligen och postar. Det är en egenskap du delar med Gromph. Två ensamma och enligt egen uppgift väldigt framgångsrika människor som sitter och pumpar arga inlägg på FB dag ut och dag in. Ni skulle kanske kunna ta och flytta ihop så slipper ni sitta ensamma och posta i era värdefulla och prominenta bostäder?

Det är vad pengar gör med många människor. Därför bävar jag inför vad som kommer att hända när bostadsbubblan spricker. Bolånetorskarna som riskerar att bli av med lyan och degraderas ner till förortsboende hyresgäster kommer antagligen vara beredda att gå över lik för att få stanna kvar i det ljusa och fräscha med inbyggd handdukstork. Kommer Stockholms bolånetorskar förvandlas till någon slags Al-Qaida med bombbälte och kalasjnikov när bankerna drar in krediterna och kräver mer säkerhet för lånen?
2015-06-29, 19:24
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Mitt sunda förnuft har gjort mig svinrik, hur har det gått för dig?
Ska vi återigen behöva förklara för dig att du kan föra samma resonemang när du dunkat in alla siffror på lotto?

Tycker vi avvaktar, då det är rimligare att du släpper hinken, spaden och slutar skämma ut dig med dessa utspel.
2015-06-29, 19:28
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuktenUtavBajs
Och ensam. Du sitter här dagligen och postar. Det är en egenskap du delar med Gromph. Två ensamma och enligt egen uppgift väldigt framgångsrika människor som sitter och pumpar arga inlägg på FB dag ut och dag in. Ni skulle kanske kunna ta och flytta ihop så slipper ni sitta ensamma och posta i era värdefulla och prominenta bostäder?

Det är vad pengar gör med många människor. Därför bävar jag inför vad som kommer att hända när bostadsbubblan spricker. Bolånetorskarna som riskerar att bli av med lyan och degraderas ner till förortsboende hyresgäster kommer antagligen vara beredda att gå över lik för att få stanna kvar i det ljusa och fräscha med inbyggd handdukstork. Kommer Stockholms bolånetorskar förvandlas till någon slags Al-Qaida med bombbälte och kalasjnikov när bankerna drar in krediterna och kräver mer säkerhet för lånen?

Haha bajsmannen du är för rolig du, du borde kanske någon gång läsa det du skriver själv.

Bli av med min br lär jag inte bli heller då den är obelånad.
2015-06-29, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuktenUtavBajs

Fan också, vi har ju två st Bajsmän, båda lika ointelligenta och totalt blåsta i huvet. Denna tråd är numera ett enda stort svammeldravel av foliehattsbubbelbabblarmaffian.
2015-06-29, 20:00
Medlem
Citat:
Men putte då, inlägget syftade inte till att bevisa något om en eventuell bubbla. Det var det sunda förnuftet det handlade om då du påstod att du hade mer av det än mig.

Men det motbevisade du snabbt när du anklagade mig för att börja den penismätningen som du började. Inte mycket sunt förnuft hos dig alltså.

Nej jag hävdade inte att du hade lite sunt förnuft, jag hädvade att du helt saknade det.

Hursomhelst antar jag att du lyckades provocera mig med din självgoda "jag hade tur så jag måste vara smart" - ton.

Ska inte hända igen.

Men tycker du själv att utvecklingen som varit är rimlig? Hållbar?

Är det rimligt att vanliga knegare belånat sig rika? , förutsatt att dom realiserat sin vinst dvs.
2015-06-29, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strasburg
Fan också, vi har ju två st Bajsmän, båda lika ointelligenta och totalt blåsta i huvet. Denna tråd är numera ett enda stort svammeldravel av foliehattsbubbelbabblarmaffian.

Borde inte du boka biljetter till Aruba istället för att sitta här, sofistikerad som du är ?
2015-06-29, 20:14
Medlem
LuktenUtavBajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strasburg
Vem är min broder Bajsman nummer två? Du skulle kanske förresten kunna ta och flytta ihop med Svenne och Gromph? Om ni säljer era värdefulla bostadsrätter så har ni nog råd med en 10-rummare på Östermalm. Ni kanske blir grannar med Carl Bildt? Ni kan sova sked i en stor dubbelsäng när ni inte är på era viktiga arbeten eller postar argt på FB? Om ni nu har ro att sova för allt argt ni har inom er som måste ut till varje pris här på FB. Har ni egentligen någon glädje i livet, trots er framgångsrika förmögenhet och prominenta bostad?

OT: Bajsman och nummer två? Fattar ni? Vart får jag allt ifrån? Ja, jag säger då det...
2015-06-29, 20:25
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highbanker
Nej jag hävdade inte att du hade lite sunt förnuft, jag hädvade att du helt saknade det.

Hursomhelst antar jag att du lyckades provocera mig med din självgoda "jag hade tur så jag måste vara smart" - ton.

Ska inte hända igen.

Men tycker du själv att utvecklingen som varit är rimlig? Hållbar?

Är det rimligt att vanliga knegare belånat sig rika? , förutsatt att dom realiserat sin vinst dvs.

Du inser i alla fall att du föll på eget grepp och det är mer än man kan säga om andra bubbelbabblare i tråden.

Angående rimligheten anser jag att bokostnaderna för br är fullt rimliga eller t.o.m. låga.
2015-06-29, 20:56
Medlem
Citat:
Du inser i alla fall att du föll på eget grepp och det är mer än man kan säga om andra bubbelbabblare i tråden.

Angående rimligheten anser jag att bokostnaderna för br är fullt rimliga eller t.o.m. låga.

Om vi inte tittar på boendekostnaden då, utan köpeskillingen?

Är den rimlig?
2015-06-29, 21:02
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Om vi inte tittar på boendekostnaden då, utan köpeskillingen?

Är den rimlig?

Ja åtminstone i Stockholm men på landet känns det dyrt.
2015-06-29, 21:10
Medlem
Citat:
Ja åtminstone i Stockholm men på landet känns det dyrt.

Med Stockholm avser du Stockholms stad eller stor-Stockholm?
2015-06-29, 21:16
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Med Stockholm avser du Stockholms stad eller stor-Stockholm?

Främst innerstan. Ju längre bort man kommer desto mer osäkert.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in