Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Ja men högre räntor innebär samtidigt normalt (med undantag från 90-talskrisen) att folk fått mer pengar i plånboken redan. Då tar det ut varandra och priserna kan stiga trots att räntan också stiger samtidigt.
Kolla som sagt gärna tillbaka i historien så ser du att också så är fallet, exempelvis 2004-2007 etc.
1. Det finns långt bättre nationalekonomer än jag i tråden, men om du ditt bondläppstänkande ska göra sig gällande, kan jag besvära dig om en länk.
2. Sedan är ekonomer allmänt kassa på att definiera vad de menar med "bostadsbrist". Jag har skummat, och troligtvis har både du och Mongo Grump blivit överbevisade, det var något om en gran och kontra valfrihet, fast ni fortsätter då "bevis" i din värld är ännu högre volym på en Pioneer med AC/DC musiken.
3. Jag luskar i era psyken, jag skulle uppskatta om ni ville vara uppriktiga var ni placerade ert egenvärde: är det socialt? Tänker ni på er själva i förhållande till "alla" andra, eller är det naturligt? Handlar ni naturligt, dvs en form av somatisk reaktion, dvs. inte intellektuell kreation. En form av mental "tick".
Jag är som student intresserad av din och Grups beteende. Lämna ett meddelande, för vidare analys tack!