2015-06-28, 13:14
Medlem
Gaias avatar
Hej, lånar en kompis account, det är så här att jag har varit utan benso överhuvudtaget i ca 2 månader, så tog jag en xanax 2 mg igår, och den gjorde mig lugn, som benso ska, Men idag fick jag en panikångestattack från helvetet och tog en xanor 2 mg (apoteksvara från pfizer) och det funkade inte alls så fick ta 1 mg till, jag är jätteförvirrad, vad händer? toleransen kan väl inte gå upp så fort? eller kan xanaxen ha haft mer i sig (förmodligen egenpressade) så det är därför? Hjälp mig flashback! Är helt säker på att det är alprazolam för det känns likadant.
Citera
2015-06-28, 23:23
Medlem
Fried81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaia
Hej, lånar en kompis account, det är så här att jag har varit utan benso överhuvudtaget i ca 2 månader, så tog jag en xanax 2 mg igår, och den gjorde mig lugn, som benso ska, Men idag fick jag en panikångestattack från helvetet och tog en xanor 2 mg (apoteksvara från pfizer) och det funkade inte alls så fick ta 1 mg till, jag är jätteförvirrad, vad händer? toleransen kan väl inte gå upp så fort? eller kan xanaxen ha haft mer i sig (förmodligen egenpressade) så det är därför? Hjälp mig flashback! Är helt säker på att det är alprazolam för det känns likadant.

Det låter som en väldigt snabb toleransökning.. Kanske var det att du hade ett väldigt starkt ångestpåslag denna gång..
Citera
2015-06-28, 23:44
Medlem
Är 5 mg Xanor mycket?
Citera
2015-06-28, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjukdom-1854
Är 5 mg Xanor mycket?
Ja. Alprazolam är den dospotentaste benson som finns typ.
Citera
2015-06-29, 02:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sjukdom-1854
Är 5 mg Xanor mycket?

Beror helt och hållet på hur din tolerans är. Igår natt slängde jag i mig 9 mg för att kunna somna efter "tjack-linorna" som jag drog tidigare på kvällen när jag var på krogen/utestället. Jag somnade och sov som en stock och fick många goda timmars sömn. Samtidigt har jag vid ett annat tillfälle slängt i mig 20 mg utan att däcka när min tolerans var hög.

En nybörjare som aldrig testat någon slags benso innan kommer definitivt att bli rejält påverkad av 2-4 mg Xanor.
Citera
2015-06-29, 02:44
Medlem
SnowInformers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoqiet

En nybörjare som aldrig testat någon slags benso innan kommer definitivt att bli rejält påverkad av 2-4 mg Xanor.

Om man aldrig tagit Xanor eller annan benso så tycker jag att man som mest bör börja med 2 mg. 4 mg får man blackouts på om man inte har någon tolerans.
Citera
2015-06-29, 05:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnowInformer
Om man aldrig tagit Xanor eller annan benso så tycker jag att man som mest bör börja med 2 mg. 4 mg får man blackouts på om man inte har någon tolerans.

Beror på, tar du något annat också? Det kan spela roll, ja hade tolerans från andra benso började med 2mg stavar, var lagom.
Citera
2015-06-29, 17:04
Medlem
elgecys avatar
Skillnaden mellan de vita klassiska xanor-stavarna och de blåa ovala pillrena? Tack på förhand.
Citera
2015-06-29, 23:51
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeamAncient
Jag har respekt för skiten. Idag har jag tex bara tagit halv dos mot vad jag ska. Däremot är det ju klockrent att ha en läkare som bara skriver ut alprazolam utan att blinka. Så min plan är att klaga på utebliven effekt och låta han själv öka dosen, trots att jag själv tar minimidos eftersom det hjälper mig något oerhört. Det är aldrig fel att ha ett lager av bens for when the rainy days are comin..

Hehe håller med dig, gör samma sak. Har bunkrat upp med Stesolid och Xanor som fan... Man vet ju inte. Det kan ju hända saker som gör livet helt jävla ovärt att leva och då har man ju i alla fall något som backup.
Citera
2015-06-30, 05:48
Medlem
karbolexans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnowInformer

Första gången jag testade alpra tog jag 2 stavar och dra åt helvete vad minnesluckor jag hade. Fruktansvärt onödigt såhär i efterhand. Skulle hålla med om att 2mg kan vara bra att börja med.
Citera
2015-06-30, 19:47
Medlem
currynamnam159s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenzLife
Stämmer beskt som fan i alla varianter då har ni fått riktiga saker

alprazolam kan smaka apelsin aktigt med, har du aldrig varit i Thailand o köpt? jag tyckte dom smakande multivitamin tableter o yterst lite bäskt, och var dunder. så att det ska smacka beskt är i mina ögon bull **** är bara något som folk blivit ituttade och desto beskare * starkare alpra, inte sant i mina ögon.

talar av vana och erfarenhet

Mvh
Citera
2015-06-30, 19:54
Medlem
currynamnam159s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeamAncient
Tack.
Har ätit ett par dagar nu och måste säga att min livskvalité under denna tid har ökat något enormt. Ingenting känns särskilt jobbigt och tungt som det var förut och jag har aptit på livet så det är ju bra so far. Men jag hör vad du säger.

Är det verkligen säkert att man utvecklar tolerans även om man bara äter minimidos utspritt under dagen och ger fan i att flumma på dom?

Det borde ju finnas folk som står på xanor regelbundet, hur gör dom då?

hej min vän, du kan äta låg dos och klara dig från tolerans, har en polare som har 10mg ikto på recepr men äter 0,5mg och har gjort det i 4år och han blir flummig och flyter på endå, kan hoppa upp på 1mg o då blir han flödrig så var varsam så är det lugnt

jag åt 100mg xanor förut i 8månader, nu äter jag 3mg o det funkar fint så det dära med toleran gäller mästa när du käkar mycket och är ute efter att flumma, ska man bara äta för att slippa torgskräck o sociaöfobi, agorafobi så kan mam äta låg dos o klara sig från den tyen av tolerans. lovar dig, 4år är jag upp på nu ungefär, och har trappa ner och nu kan kjag äta 1mg xanor och det tar bort dom jobbiga sakerna men blir inte flummi så alt beror på vad man söker

hoppas allt är bra o ta hand om dig o var varsam du

Med vänlig hälsning
currynamnam
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in