2015-01-27, 20:09
Medlem
kNarkluders avatar
Brukar ta två stycken 1mg xanor för att somna efter tjack,ikväll har jag bara iktrovil (2mg) tillgodo, hur mycket bör jag ta?

Dvs hur står sig 1mg xanor mot 2mg iktrovil?

Tack på förhand =)
Citera
2015-01-28, 11:52
Medlem
Hej!

Jag har haft ångest i 2 veckors tid nu och senaste dagarna har jag börjat att få panikångestattacker också och nu undrar jag om jag äter 1mg/dag 3-4 gånger i veckan ungefär i 6-7 veckor då kan man väl inte bli allt för beroende utav det? Det kanske t.o.m räcker med bara 0,50mg/dag för att lindra ångesten?

Har verkligen ingen lust att bli beroende av xanor men det är enda lösningen som jag ser på mitt problem just nu känner jag....

Mvh

Edit; Har alltså fått tag i 15st 2mg stavar, tänkte bryta dessa på hälften.
Senast redigerad av violador 2015-01-28 kl. 11:57.
Citera
2015-01-28, 12:04
Medlem
Eisels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av violador
Hej!

Jag har haft ångest i 2 veckors tid nu och senaste dagarna har jag börjat att få panikångestattacker också och nu undrar jag om jag äter 1mg/dag 3-4 gånger i veckan ungefär i 6-7 veckor då kan man väl inte bli allt för beroende utav det? Det kanske t.o.m räcker med bara 0,50mg/dag för att lindra ångesten?

Har verkligen ingen lust att bli beroende av xanor men det är enda lösningen som jag ser på mitt problem just nu känner jag....

Mvh

Om du inte har tolerans kan 0.5 räcka för dig. Bara onödigt att ta för mycket, det är så man blir beroende.
Citera
2015-01-28, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eisel
Om du inte har tolerans kan 0.5 räcka för dig. Bara onödigt att ta för mycket, det är så man blir beroende.

Hej, tack för svar.

Har ätit xanor ett par gånger men då enbart i berusningssyfte och det var minst 1 månads sen sist då borde ju toleransen ha gått ner till 0 igen va?

Får börja med 0.5 och se om det hjälper om inte så får jag väl slänga i mig 1mg.

Mvh
Citera
2015-01-28, 13:25
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av violador
Hej!

Mvh

Det är inga problem alls, har själv ätit 0.5-1 mg Xanor upp till tre gånger i veckan, enstaka tillfällen fyra gånger, i veckan i rätt många månader nu och är inte beroende. Dock kommer ju tankarna ibland att det vore jävligt skönt med en alpra så att allting blir enklare när man egentligen inte behöver ta en, men det gäller att stå emot och bara ta när det är som värst.
Citera
2015-01-28, 16:35
Medlem
Aerosol-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kNarkluder
Brukar ta två stycken 1mg xanor för att somna efter tjack,ikväll har jag bara iktrovil (2mg) tillgodo, hur mycket bör jag ta?

Dvs hur står sig 1mg xanor mot 2mg iktrovil?

Tack på förhand =)

Ta en hel ikto och känns efter. Är du inte nöjd ta en halv till osv.
Citera
2015-01-28, 16:36
Medlem
Aerosol-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Det är inga problem alls, har själv ätit 0.5-1 mg Xanor upp till tre gånger i veckan, enstaka tillfällen fyra gånger, i veckan i rätt många månader nu och är inte beroende. Dock kommer ju tankarna ibland att det vore jävligt skönt med en alpra så att allting blir enklare när man egentligen inte behöver ta en, men det gäller att stå emot och bara ta när det är som värst.

Så gör jag också ungefär. Fungerar faktiskt väldigt bra
Citera
2015-02-03, 12:03
Medlem
populopiduss avatar
Har precis bytt från Xanor 1mg (att ta upp till 3ggr/ dag) till Xanor depot 1mg (även dessa att ta 3ggr/dag). Sjävklart känner jag ju att effekten varar längre och detta är något jag uppskattar mycket, då det inte blir samma down när Xanoren går ur som på dom vanliga.

Däremot upplever jag effekten på dessa mycket svagare än vanliga Xanor 1mg och jag behöver oftast ta två tabletter åt gången. Är detta för att substansen sprids ut över flera timmar? Borde jag med andra ord rimligen få höjd dos till 2mg nu när jag gått över till depot? Ska träffa min läkare nästa vecka och vill vara på det klara med detta då.

Och börja inte prata om höjd tolerans. Har ätit Xanor på samma dos länge nu utan att ha ökat, bara skillnad när jag gick över till depot.
Citera
2015-02-03, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Har precis bytt från Xanor 1mg (att ta upp till 3ggr/ dag) till Xanor depot 1mg (även dessa att ta 3ggr/dag). Sjävklart känner jag ju att effekten varar längre och detta är något jag uppskattar mycket, då det inte blir samma down när Xanoren går ur som på dom vanliga.

Däremot upplever jag effekten på dessa mycket svagare än vanliga Xanor 1mg och jag behöver oftast ta två tabletter åt gången. Är detta för att substansen sprids ut över flera timmar? Borde jag med andra ord rimligen få höjd dos till 2mg nu när jag gått över till depot? Ska träffa min läkare nästa vecka och vill vara på det klara med detta då.

Och börja inte prata om höjd tolerans. Har ätit Xanor på samma dos länge nu utan att ha ökat, bara skillnad när jag gick över till depot.

Om du byter till 3*2mg så blir det en ganska stor dos.

Annars tycker jag att du borde fråga om du kan testa att kombinera någon svagare benso till dina xanor
Citera
2015-02-03, 13:11
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mister.
Om du byter till 3*2mg så blir det en ganska stor dos.

Annars tycker jag att du borde fråga om du kan testa att kombinera någon svagare benso till dina xanor

Jo jag håller med, men 1,5 * 3 kanske? Läkaren gillar inte att kombinera olika benzo-sorter så tror det blir svårt att göra som du skrev.

Men visst borde logiken stämma, att 0,5mg depot ger en svagare (men längre) effekt än vanliga 0,5mgare?
Citera
2015-02-03, 13:33
Medlem
Någon som vet vad priset ligger på för ca 130, 2mg Xanor depot ungefär?
Citera
2015-02-03, 13:49
Medlem
getbusys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Jag testar den mest av nyfikenhet. Det känns som att den är effektiv men enormt beroendeframkallande, och då menar jag alltså också jämfört med andra sorters benso.

Det är nog väldigt Inviduellt. Jag tycker tex att Stesolid är grymt mycket mer beroendeframkallande än Xanor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in