Citat:
Ursprungligen postat av
TeamAncient
Tack för ditt input.
Jag tar till mig av vad du skriver och jag bad själv om terapi också så jag står i kö för det. Tänkte börja göra så som läkaren säger i alla fall och utvärdera lite. Än så länge är det helt fantastiskt vad bra det fungerar (men det kan ju vara ett dåligt tecken också). Jag förstår mycket väl att dessa är beroendeframkallande på högsta nivå när de funkar så bra som de gör då tar jag ändå de minsta doserna som går.
edit. otroligt äckliga dock. vad är det som smakar så äckligt med denna medicin!?

Hade jag varit dig hade jag bett om att få byta till Stesolid istället. Mildare och betydligt mer långverkande, vilket är perfekt för just GAD om du nu ändå tänkt följa läkarens "råd" att ta benzo regelbundet. Har själv ätit Xanor och det värsta med skiten är att dom verkar så kort tid, så när du väl blir fysiskt beroende av dom känner du direkt när dom går ur. Inte nog med att ångesten kommer tillbaka, du får även absinens vilket i sig innebär mer ångest + massa annat skit. Detta innebär att dina dagar kommer att bestå av dalar och toppar hela tiden. Om du nu ska äta Xanor just regelbundet så är definitivt Xanor depot att föredra. Som en kombination av Stesolid (långtidsverkande) och Xanor (starkare ångestlindring). Personligen föredrar jag Stesolid och att ta ett par gånger i veckan men inte mer.
Tänkt på att när du väl går i terapin sen kommer du inte kunna vara helt ångestfri för att ta dig till den. Med andra ord, bli inte beroende av dom för då har du ytterligare ett problem att ta itu med och till slut vet du inte vad som är ångest och vad som är abstinens.