2015-06-29, 01:21
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Det är ju inte direkt E20 som går mellan cafeét och ladan . Och det är ganska öppen sikt åt båda hållen. Jag tror inte den är speciellt hårt trafikerad . Det är ju en sån där asfalterad väg som varit grusväg tidigare . Som sagt lite timing och några långa kliv och man är i säkerhet i ladan .
Väl därinne kan man ju ta igen sig efter språngmarschen och i lugn och ro lasta in henne i bilen på baksidan .

Hur går den timingen till menar du? Vägen kröker sig på båda sidor om platsen, en bil kan dyka upp precis när som helst. Oavsett vilket, det finns folk som bor kring caféet, hur vet gärningspersonen att ingen står och tittar bakom en buske, kanske ute och går med hunden eller letar efter en katt?
Väldigt stor risk för upptäckt tycker jag, men det kanske just den här typen av mördare inte bryr sig om?
Senast redigerad av OY 2015-06-29 kl. 01:24.
2015-06-29, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Det är ju inte direkt E20 som går mellan cafeét och ladan . Och det är ganska öppen sikt åt båda hållen. Jag tror inte den är speciellt hårt trafikerad . Det är ju en sån där asfalterad väg som varit grusväg tidigare . Som sagt lite timing och några långa kliv och man är i säkerhet i ladan .
Väl därinne kan man ju ta igen sig efter språngmarschen och i lugn och ro lasta in henne i bilen på baksidan .

Periodvis ganska ordentligt trafikerad. Periodvis väldigt öde.
2015-06-29, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Okej, då. Toa fanns i slakt/mjölkavdelningen av huset, och Lisa gick dit.

Om jag minns rätt så hade Lisa endast jobbat på cafeét 3 helger.
Tror du hon ens har koll på att det finns en toalett i ladan. Om det nu ens finns en?
2015-06-29, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Antingen så brukar de vara så här med alla sina klienter, eller så har just dessa klienter/fallet påverkat deras handlande på omedvetet sätt kanske. Vet inte om de tycker extra synd om MGM och vill få de släppta, det finns folk som kan få väldigt mycket sympati från andra fastän de gjort fel då de kan manipulera folk. Men det är väl advokatens jobb att få de släppta, så att de försöker tyder väl att de gör ett bra jobb. Men jag vet inte hur populärt det är att "överklaga" till HD (störa i onödan). Hur vanligt är det att advokater "överklagar" häktningsbeslut till HD egentligen?

Med detta mediala intresse och första häktning är det vanligt att försvaret ligger lågt. De jobbar på att förhindra en omhäktning. Att överklaga första häktning till hovrätt och därefter till HD brukar sällan eller aldrig leda till mer än ytterligare uppmärksamhet i media.
2015-06-29, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Hur går den timingen till menar du? Vägen kröker sig på båda sidor om platsen, en bil kan dyka upp precis när som helst. Oavsett vilket, det finns folk som kring caféet, hur vet gärningspersonen att ingen står och tittar bakom en buske, kanske ute och går med hunden eller letar efter en katt?
Väldigt stor risk för upptäckt tycker jag, men det kanske just den här typen av mördare inte bryr sig om?

Jag tycker också att det tyder på risktagande och borde man inte fly längre än till Ladan för att hitta en säkrare plats. Eller kan hen ha tyckt att ladan var säkert.

När man läser mellan raderna på det du skriver känns det som om BO inte har varit i Ladan, eller iaf att hon inte fördes från moppen direkt till Ladan.
2015-06-29, 01:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av helgeknut
Om jag minns rätt så hade Lisa endast jobbat på cafeét 3 helger.
Tror du hon ens har koll på att det finns en toalett i ladan. Om det nu ens finns en?
Får jag svara i exanthias sälle skulle svaret bli så här Varför skulle hon inte göra det?Hon kanske haft ett annat ärende dit tidigare. Honn kan ha god kännedom hur en sån byggnad är utformad osv osv
2015-06-29, 01:32
Medlem
Glöm nu inte gott folk att det var Lituanierna som "hittade" handsken.

Det finns en mkt stor chans att Lisa, aldrig, någonsin varit inne i ladan.
2015-06-29, 01:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av helgeknut
Glöm nu inte gott folk att det var Lituanierna som "hittade" handsken.

Det finns en mkt stor chans att Lisa, aldrig, någonsin varit inne i ladan.

Sant, min teori med som jag lanserat innan
2015-06-29, 01:35
Medlem
Citat:
Och det skulle hon ha föredragit före toalett 1 minut bort?
Vad skulle du föredra om du inte ens visste att det fanns toaletter 1 minut bort? Beerätta gärna varför du hakat upp dig på toaletter.
2015-06-29, 01:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lennybuz
Vad skulle du föredra om du inte ens visste att det fanns toaletter 1 minut bort? Beerätta gärna varför du hakat upp dig på toaletter.

Men den teorin är väl rätt osannolik trots allt....om det nu var så att hon skulle vetat om en toa där, varför skulle hon då traska bort med moppehjälm, dit bort, varför isåfall inte ta och köra iväg med moppen dit bort isåfall ?
2015-06-29, 01:43
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Jag tycker också att det tyder på risktagande och borde man inte fly längre än till Ladan för att hitta en säkrare plats. Eller kan hen ha tyckt att ladan var säkert.

När man läser mellan raderna på det du skriver känns det som om BO inte har varit i Ladan, eller iaf att hon inte fördes från moppen direkt till Ladan.

Jag förklarade ju hur jag tänker kring det där med risktagandet. Stor risk vid caféet, mindre risk vid eller i ladan, gärningspersonen är stressad och måste fort bort ifrån caféet. Om dådet var oplanerat så var han rådvill, vet inte vart han ska ta vägen med en eventuellt mördad människa i bilen, kan inte köra hem, vill inte synas på bygden, den närmsta säkra platsen som han känner till kan då vara ladan, om inte i ladan så på baksidan, där känner han sig trygg, väcker inte uppmärksamhet, han jobbar där normalt sett.

Hemma finns kanske hans bror och fru, dit kan han inte köra. När han sedan lämnar ladan väljer han att inte riskera att synas köra från ladan närmsta vägen hemåt, det vill säga vägen mellan caféet och stenhuset, där kan han inte stanna till och dumpa prylar i spenaten, därför väljer han den lite mindre markvägen på vägen hemåt.

Anledningen att han tar sig hemåt relativt omgående är att om han är borta för länge så kan det väcka misstankar hos bror med fru. Beroende på vems fordon han använde, kanske en egen bil, då kan han ha låtit liket ligga i bilen och lite senare sagt att han skulle iväg och fiska eller liknande, passar då på att gömma liket på Martorp. Eventuellt så deltog bror och kanske hans fru i jobbet med att undanskaffa liket. Jag vet inte vad jag ska tro om just den detaljen.
2015-06-29, 01:43
Medlem
Citat:
Hon kan ha varit där förut, och hon kan ha bett gentlemannen som var där om lov.

Ja, om en upprättad koppling finns så är det en helt annan femma.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in