Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-29, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ballabananen
Repriserar min teori ..har en annan teori, bra som någon annan, tror inte Lisa någon gång var i den öppna ladan, gm såg Lisa på väg mot moppen, parkerade strax efter kollegorna åkte iväg i all hast mot Skara busstation.

Gm går fram mot Lisa, vad som sägs o görs vet jag inte, kanske han erbjuder cigg, hon ev nekar, kanske gör han närmanden, hon svingar hjälmen mot honom, han parerar, hon fäktar mot honom och han tar tag i en handskbeklädda handen, handsken åker av, han slår henne hårt i bakhuvudet, hon tuppar av, han stampar sönder mobilen, bär Lisa till bilen , tar med sig hjälmen (eftersom han tagit på den) och dom trasiga mobildelarna, stoppar på sig moppehandsken i fickan.

Traumatisk stress, kör iväg, kommer på att han måste göra sig av med mobilen, slänger först ut mobilen, som hamnar mitt i åkern, i ett dike (inte bekräftat) sen displayen, sen skalet, slängt från förarsidan varför det ligger utmed vänstra körfältet om man utgår från ladan o den sträckningen till där lisa hittades, vad som sen kan ha hänt är än mer svårgissat....kanske han körde in Carporten el vad man nu ska kalla skjutdörrarna där i Martorp, klädde av och våldtog henne, hon vaknar och han får panik, han har ihjäl henne på något sätt för att hindra vad han gjort ska komma ut, gömmer henne inne i ladan och åker hem

Konfronterar sin bror och avslöjar det hemska han gjort, senare under natten åker dom och hämtar upp Lisas kropp kör mot den lilla byggboden, lyfter in henne och klädesplaggen, låser om boden och åker hem, det är nattetid och dom märker inte att ett litet klädesplagg hamnar på marken nedanför bilen,kanske svarta trosor

Någon dag efter om går dom med sin godsherre A.J och rekar av arbetsplatsen ifall det finns något att göra där nu när polisen letar efter Lisa, mgm som stoppat handsken i fickan, vilket han totalt glömt av är ev nervös, gräver efter en tändare i jackfickan och tappar handsken på marken, tror han är upptäckt gör en halv pudel, men Grevfen har inte så vältrimmade synapser längre så han hinner aldrig uppfatta det hela, utan helt godtroget, -jahaaa, det här skall vi nog räcka till konstaplen

Inne på sjunde/åttonde sökdagen förstår bröderna att dom snart kanske måste byta gömställe för Lisas kropp, dom går iväg för att reka o se om det luktar lik om boden, stöter på patrull strax innan byggboden i form av Missing people och viker av, går tillbaks och låtsas som att det regnar på ett dåligt sätt vilket får mp att reagera o ringa polisen.......

Det är min teori och jag har följt det här sen dag ETT, ägnat det här hela min fritid under tre veckor, har iof inte så mycket som trebarnspappa till tre döttrar o jobbar i sjukvården, men tror inte den är inte sämre än andra teorier och kanske inte mycket bättre heller än en del andra, tror dock inte på skitteorier om pappan, säpo, is, alien, grisar eller tomten iaf

Vi är inne helt på samma spår!
Sanningen behöver inte vara svårare, oftast är de enkla. Just det rätta.

Även fast du svävade iväg lite med svarta trosor..
2015-06-29, 01:45
Medlem
boidis12s avatar
Det tar inte lång stund att passera vägen . Jag anser inte att det skulle vara några större konstigheter att genomföra detta . Betänk också att det var skitväder den kvällen . Inte så många som är ute och traskar runt i halv storm . Naturligtvis kan man ha otur så att nån ser en . Frågan är ju om GM bryr sig om detta i hastigheten . Lite stressad är han säkert i det läget och har kanske bara en jädra tur att ingen ser honom . Jag tror inte att LH var död när hon förpassades från mopeden , över vägen och genom ladan och ut till bilen . Troligen bara avsvimmad efter att man greppat runt halsen och hindrat blodflödet ett tag . Nej , med tajming och fart är det enligt mig inget större problem ....
2015-06-29, 01:47
Bannlyst
Någon som varit förbi mgm adress och observerat vilka bilar/bil som finns kvar på parkeringen utanför bostaden ? finns det någon här på flashback som sammanställt alla foton, videos som florerat i tråden och i media ?
2015-06-29, 01:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av helgeknut
Vi är inne helt på samma spår!
Sanningen behöver inte vara svårare, oftast är de enkla. Just det rätta.

Även fast du svävade iväg lite med svarta trosor..

njae det var väl mer varför gm isåfall skulle ha bommat att han tappat det på marken, typ
kan iof varit ett annat plagg
2015-06-29, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rohna
Var finns källa på att poliserna fick bryta sig in?

Gör en sökning på "bryta sig in" får du se.
Jag kan inte garantera sanningshalten i det.

Dom som påstår sig veta vill ju inte säga något.
2015-06-29, 01:56
Medlem
Citat:
njae det var väl mer varför gm isåfall skulle ha bommat att han tappat det på marken, typ
kan iof varit ett annat plagg

vad har jag missat nu?
Tappade dom något? Bröderna? när? var?
2015-06-29, 01:58
Bannlyst
Citat:
vad har jag missat nu?
Tappade dom något? Bröderna? när? var?

du får läsa min teori, slutstycket i den har jag en teori om det
2015-06-29, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Sorry ToZon, menar inte att hoppa på dig. Men det tycks ha blivit en trådsanning att Lisa hittades inomhus. Vi vet inte detta. Hon kan ha hittats i terrängen, man hade avspärrningar i terrängen också i samband med fyndet.

Ja det kan blivit en trådsanning om inomhus men man fick i.a.f. den uppfattningen om polisens olika inbryt i fastigheterna. Men som sagt det kan även vara utanför någon av byggnaderna.

Får bara känslan att hon gömts inne i en byggnad i något emballage eller låda, skåp, pall med pallkrage etc. Sådant som kan finnas på byggarbetsplatser och man kan flytta utan särskild uppmärksamhet för jag tror inte det var slutstationen men myriaden på 1200-1500 personer gav inte tillfälle. Det kan även vara en slutdestination och man preparerade för "slutlig förvaring" i fastigeterna eller dess omedelbara närhet, väl tillsluten och man gräver djupt

Man får inte förglömma att de hade förmodligen tillgång till maskiner, verktyg, byggmaterial och emballage av olika typer, det är ju liksom av natur att sådant finns på byggplatser och på större lantbruk.

Edit: När någon hittas utomhus så brukar det sättas upp tält och givetvis kraftig belysning så tekniker och rättsläkare kan jobba ostört. Tycker någon fotograf borde hitta en sådan position att med kraftig zoom kunna få en sådan bild även om mycket är avspärrat, någon sådan bild har jag inte sett i all mediabevakning. Sådana upplysta tält brukar kunna ses på långt avstånd med rätt utrustning. Frågan är öppen men jag tror inne i någon byggnad känns närmast.
Senast redigerad av ToZon 2015-06-29 kl. 02:16.
2015-06-29, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Gör en sökning på "bryta sig in" får du se.
Jag kan inte garantera sanningshalten i det.

Dom som påstår sig veta vill ju inte säga något.

Har för mig att jag sett det i media. Vet dock inte om vi menar "bryta sig in" på samma ställe.
Tex här:
Citat:
Slog till mot maskinhall

Strax före klockan 22 slog polisen till mot en byggnad en dryg kilometer från kaféet där Lisa försvann. Enligt Aftonbladets reporter Oskar Forsberg tvingades polisen ta till våld för att komma in i byggnaden.

– De har brutit upp en dörr och det kommer fler poliser hit hela tiden, säger han.

En boende i området berättar för Aftonbladet att polisen söker igenom huset med hundar.

– Det såg ut som att hundarna hade fått upp ett spår, säger vittnet.
Källa: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20957250.ab
2015-06-29, 02:02
Medlem
Citat:
du får läsa min teori, slutstycket i den har jag en teori om det

Ah du menar att det är detta "plagg" MP sett och slagit larm?
2015-06-29, 02:04
Bannlyst
Citat:
Ah du menar att det är detta "plagg" MP sett och slagit larm?
ja precis, det är min hypotes,gissning eller teori, finns tydligen ordpoliser här, tur man pluggat in saol14
2015-06-29, 02:10
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rohna
Var finns källa på att poliserna fick bryta sig in?

Det kommer från den här reportern som tvittrade live från området den kvällen:

https://mobile.twitter.com/oskar_forsberg/status/609460015540371457

Citat:
Tidigare bröt polisen sig in i ett stort rött hus på platsen. De söker just nu med ficklampor därinne.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in