Citat:
Ursprungligen postat av
FritzDaCat
Jag har börjat ändra inställning om vad bakgrunden till brottet kan ha varit. Förut tänkte jag att någonting som inte varit planerat lett till dråp. Men vissa inlägg här gör att man får tänka på möjligheten av ett mer bestialiskt brott - en våldtäkt av ett offer med eltejp över munnen.
Vi har faktiskt ett gäng här som givit hyfsat samstämmiga uppgifter och varav merparten av dem ger ett seriöst intryck. Jag menar, när man varit på sociala medier ett par år, lär man sig att känna igen trollningar på sättet de görs och med grundval av posthistoriken.
Läs och bedöm själva:
Ja, det är nog mångas inställningar som ändras beroende på den egna sinnesstämningen och vad man hör och läser. Men fakta lyser med sin frånvaro och det kan ännu handla om ett vitt och brett spann i fråga om tillvägagångssätt.
Ett klassiskt men rent strypmord kittlar förstås inte fantasin och rygghåren lika mkt som ett fullkomligt urspårat och bestialiskt mord. Och den med gott minne drar förstås paraleller till Twin Peaks-soppan på tv under det förra årtusendet. Alla förutsättningar finns redan alla möjliga mystiska teorier. Inte minst passar BO:s namn in i en saga från en påhittad värld - kort och lätt att minnas.
Sanningen överträffar visserligen allt som oftast sagan men tills vidare tycker åtminstone jag att man inte ska dra för stora växlar och låta sig påverkas så länge som källornas ursprung bottnar i att någon har hört från någon som känner någon som känner någon som är insatt i det ena eller andra. Redan i tredje ledet brukar sådan info som återspeglas blivit så kontaminerad att det mer speglar någons fantasi eller mardrömmar än vad som verkligen sades från början.
Om det överhuvudtaget finns någon substans alls. Är ganska många som känner nån som känner nån som känner nån..
Varför kommer då inte det där lilla, lilla extra ut och förbi då, så man faktiskt kan ta det på någorlunda allvar?!