Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-28, 02:59
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
Kan en mobil som fanns i samma cell när Lisas mobil dog tillhöra GM?Om det enbart finns en till mobil där då är väl saken klar eller att enbart den (GMs)mobil följer Lisas?Eller att den också stängs av i samma cell?Elleer om det är en hemlig mobil som kan sammankopplas med GM?
Det värsta är att det inte alls är troligt att 2 eller kanske 3 mobiler skulle tappa täckning eller byta mast samtidigt, även om de skulle finnas i samma bil.
2015-06-28, 02:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Jag har börjat ändra inställning om vad bakgrunden till brottet kan ha varit. Förut tänkte jag att någonting som inte varit planerat lett till dråp. Men vissa inlägg här gör att man får tänka på möjligheten av ett mer bestialiskt brott - en våldtäkt av ett offer med eltejp över munnen.
Vi har faktiskt ett gäng här som givit hyfsat samstämmiga uppgifter och varav merparten av dem ger ett seriöst intryck. Jag menar, när man varit på sociala medier ett par år, lär man sig att känna igen trollningar på sättet de görs och med grundval av posthistoriken.

Läs och bedöm själva:

Ja, det är nog mångas inställningar som ändras beroende på den egna sinnesstämningen och vad man hör och läser. Men fakta lyser med sin frånvaro och det kan ännu handla om ett vitt och brett spann i fråga om tillvägagångssätt.
Ett klassiskt men rent strypmord kittlar förstås inte fantasin och rygghåren lika mkt som ett fullkomligt urspårat och bestialiskt mord. Och den med gott minne drar förstås paraleller till Twin Peaks-soppan på tv under det förra årtusendet. Alla förutsättningar finns redan alla möjliga mystiska teorier. Inte minst passar BO:s namn in i en saga från en påhittad värld - kort och lätt att minnas.

Sanningen överträffar visserligen allt som oftast sagan men tills vidare tycker åtminstone jag att man inte ska dra för stora växlar och låta sig påverkas så länge som källornas ursprung bottnar i att någon har hört från någon som känner någon som känner någon som är insatt i det ena eller andra. Redan i tredje ledet brukar sådan info som återspeglas blivit så kontaminerad att det mer speglar någons fantasi eller mardrömmar än vad som verkligen sades från början.

Om det överhuvudtaget finns någon substans alls. Är ganska många som känner nån som känner nån som känner nån..
Varför kommer då inte det där lilla, lilla extra ut och förbi då, så man faktiskt kan ta det på någorlunda allvar?!
2015-06-28, 03:00
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KofotarConny
Såhär var det. Idag strax innan 1500 skulle jag plocka vilda blommor inför en fest imorgon. Jag stannar till vid en plats och går in ungefär 10 meter på ängen. Där märker jag att det ligger ett flertal klädesplagg, samt ytterligare ett 10 meter längre in. Jag slår inte på stora trumman direkt och påstår att det är LH's saker. Senare när jag kommer hem ikväll så skickade jag ett mailformulär på polisens hemsida. När jag nämnde detta i tråden ansåg flera att jag borde ha ringt. Givetvis. Dåligt samvete ifall det kan vara något viktigt så ringer jag. Två kriminalare ringer upp efter en halvtimma och frågar om vägen hem till mig. Plockar upp mig, jag visar platsen. De plockar med sig sakerna i pappkassar. Tar min födelsedata och skjutsar hem mig.

Alltså löjligt att ens försvara det här.

Om du talar sanning så skit i att vissa inte tror dig, det spela ju ingen roll vad folk tror här inne på Flashback, är det sant att du hittade dom där kläderna så är det enda som betyder något att polisen nu har kläderna, och om dom visar sig att vara Lisa's eller andra personer inblandade i mordet's kläder ja så är det ju bara fantastiskt att du hittade dom, och har dom inte med fallet att göra ja så gjorde du din plikt som medborgare och det är ju också bra.
Ljuger du... ja då är det ju mest synd om dej.
Personligen tror jag dig.
2015-06-28, 03:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KofotarConny
Np.
Ja jag vet folk som berörts av det här på närmre håll, men inte mer än att jag vet namnet på vederbörande och vilken relation den haft till LH. Bygden är liten så visst snackas det. Men Flashback är ändå steget före, oavsett om det är konspirationsteorier eller fakta. Därför hoppas jag att det är med försiktighet folk skriver sina teorier här inne, eftersom vissa människor tenderar till att ta Flashback för sanning i sin helhet och så sprids det falsarier i verkliga livet.

Det pratas om det, men det är snarare ur en emotionell hållning. Traumatiskt för en landsidyll och det är ofattbart för oss att det händer på bonnvischan.

Instämmer i allt det skrivna Så är det. Och nej, jag har inte tagit LH av daga trots att även jag tillbringar mitt liv här på aktuell plats.

Så har vi rett ut den saken.
2015-06-28, 03:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Visst är det förunderligt om polis sökt igenom ladan på kväll/natt innan - och godsherren säger att den ligger mitt i ladan när de/nån av dem får syn på den på måndag morgon. Vore intressant att veta vem av dem som ser den först?

Nån pekar ut/upptäcker handsken.
En av bröderna tar upp den, sen samarbetspartnern och slutligen godsherren - som jag inte tror är så naiv alls som du skriver. Han verkar snarare vara navet i en hel del.
Med viss reservation: sa han inte själv att han fick höra att hon var borta redan en halvtimme efter information om försvinnandet? Då går röksignalerna fort.

OM MGM tog upp den kan han hävda att det var i det ögonblicket som eventuellt spår/DNA från honom hamnade på handsken, även om spåren uppstod långt tidigare
2015-06-28, 03:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
Kan en mobil som fanns i samma cell när Lisas mobil dog tillhöra GM?Om det enbart finns en till mobil där då är väl saken klar eller att enbart den (GMs)mobil följer Lisas?Eller att den också stängs av i samma cell?Elleer om det är en hemlig mobil som kan sammankopplas med GM?

Det kan nog vara så. Sedan hur många eller vems de var kanske avslöjas så småningom.
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xbaser
Sanningen överträffar visserligen allt som oftast sagan men tills vidare tycker åtminstone jag att man inte ska dra för stora växlar och låta sig påverkas så länge som källornas ursprung bottnar i att någon har hört från någon som känner någon som känner någon som är insatt i det ena eller andra. Redan i tredje ledet brukar sådan info som återspeglas blivit så kontaminerad att det mer speglar någons fantasi eller mardrömmar än vad som verkligen sades från början.
Om det överhuvudtaget finns någon substans alls. Är ganska många som känner nån som känner nån som känner nån..
Varför kommer då inte det där lilla, lilla extra ut och förbi då, så man faktiskt kan ta det på någorlunda allvar?!

Thumbs up.
Och varför i hela friden är detta så intressant öht?
Det begriper jag inte.
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det värsta är att det inte alls är troligt att 2 eller kanske 3 mobiler skulle tappa täckning eller byta mast samtidigt, även om de skulle finnas i samma bil.
Vad beror den saken på?Kan inte skilja så många meter.
Märker själv när en mast är ur funktion att ett visst område är helt utan täckning och att det inte varierar alls.Kan inte tänka mig att det skiljer många meter vid mastbyte.
2015-06-28, 03:06
Medlem
KofotarConnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Om du talar sanning så skit i att vissa inte tror dig, det spela ju ingen roll vad folk tror här inne på Flashback, är det sant att du hittade dom där kläderna så är det enda som betyder något att polisen nu har kläderna, och om dom visar sig att vara Lisa's eller andra personer inblandade i mordet's kläder ja så är det ju bara fantastiskt att du hittade dom, och har dom inte med fallet att göra ja så gjorde du din plikt som medborgare och det är ju också bra.
Jag är mer förvånad att folk ifrågasätter det jag skriver. Jag har inte anledning för att bli misstrodd som jag kan förstå. Sak samma, du har helt rätt i sak att det spelar ingen roll om inte folk tror mig på nätet.

Nu ska jag sova.
2015-06-28, 03:11
Medlem
wizardinrobes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner

Lite synd om dig är det nog alltids också, Kofoten påstår ju att "kriminalare " plockar upp möjliga bevis på kvällen, utan att dokumentera, fotografera fyndplatsen, och ännu värre, att de inte tar dit tekniker för at finkamma den, nej, de plockar bara upp möjliga bevis i en papplåda, får upphittarens födelsedatum, och knallar hem till Lidköping, ännu spaningen bedrivs från Skövde....
Senast redigerad av wizardinrobe 2015-06-28 kl. 03:13.
2015-06-28, 03:12
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
OM MGM tog upp den kan han hävda att det var i det ögonblicket som eventuellt spår/DNA från honom hamnade på handsken, även om spåren uppstod långt tidigare

.. Jo, det kan ju tyckas klurigt vid första anblicken, men Agata hade allt titta djupare bortom handsken
2015-06-28, 03:15
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felix52
Det kan nog vara så. Sedan hur många eller vems de var kanske avslöjas så småningom.
Antar att mobiler är ett bra hjälpmedel att lösa brott.Synd att det inte går att säga med mer exakthet var dessa befinner sig.Om man läser vad förståsigpåare i tråden går det inte att se så exakt var mobilerna befinner sig i efterhand.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in