Citat:
Ursprungligen postat av
Gusselby
Tycker absolut inte att det är det minsta konstigt att som förälder reagera direkt. Tvärtom.
Inte heller är det konstigt att polisen drog igång direkt. Men varför kan man inte samtidigt tänka sig att reaktionen från polisens sida kan ha haft en extra dimension i och med pappans (om det är sant) yrke? Kan inte se att en sådan fundering är särskilt mycket sämre än många andra teorier.
Ah, då fattar jag hur du menar.
Men för min del är det inte sannolikt. Om den som anmäler en person försvunnen på ett sakligt sätt kan påvisa att det är något skumt så drar nog apparaten igång ändå. Jag är ganska säker på att jag själv skulle ha kunnat vara lika rationell som Lisas pappa, trots att jag inte innehar ett känsligt yrke.
Citat:
Ursprungligen postat av
djembelelle
En av kollegerna är kafeägarinnans dotter.
Och så tar alla det för en självklar sanning att bara för att Lisa inte denna låste dörren så har hon ingen nyckel.
Det ryktas om att den som per moped lämnade arbetsplatsen en stund innan de andra är caféägarens dotter, men det är inte bekräftat. Det har såvitt jag vet inte framkommit att de två som skildes från Lisa strax innan försvinnandet skulle vara denna dotter.
Det känns inte särskilt sannolikt att en sommarjobbare som Lisa skulle ha egen nyckel.