Citat:
Ursprungligen postat av
FritzDaCat
Att denne skulle ha fattat att mopeden måste bort för att inte ge polisen en uppenbar ledtråd om att bortrövandet skett på plats. Det gynnar ju (en lokal) GM att polisen måste leta över en större area.
Att nyckeln suttit i, pekar dessutom på att hon inte bara gått iväg för att hälsa på någon kompis.
De har befunnit sig i eller alldeles vid ladan, och lockat/lurat LH att gå ifrån/kliva av mopeden och gå in i ladan.
Hon har då hjälmen i handen eller på sig, de måste ha sett eller förstått att där fanns en moped .
Kanske överrumplades hon snabbt, kanske täpptes mun och händer bands med silvertejp, sedan var det enkelt att transportera henne, levande eller död.
Jag lutar åt att hon transporterades bort av bägge litauerna och utsattes för övergrepp någonstans, kanske ute i terräng som sannolikt också är mordplatsen.
Tror inte på att hon blev dräpt i ladan, ej heller utsatt för övergrepp där, hon oskadliggjordes och fördes bort till en annan plats.
Hon var troligen död då litauerna lämnade henne i Martorp. Får man verkligen hoppas iaf så att hon slapp lida ytterligare.
Kanske polisen nu har kännedom och hittat den platsen. Detta är mest sannolika scenario.
Jag har en känsla för att detta kan ha varit brutalt och riktigt grisigt gjort av öststatarna, inget jag hoppas på dock.
Brödernas fruar kanske när de fällts och fängslats kommer att vittna om brutala män och om den misshandel de fått utstå, då blir det så mycket enklare att förstå, bilden klarnar.
Man kanske ska undvika att grotta ner sig i FUP:en när den kommer, kan bli tråkig läsning.