2015-06-28, 13:01
Medlem
pyttefnaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Har inte själv inmundigat en Dagmartårta (den verkar onekligen smaskig dok) men priset i förhållande till vikten oroar lite va sjutton den innehåller. Den kostar väl 16 spänn för 500 g kaka? Liiite för billigt för att innehålla äkta varor, en kemibomb av rang sniffar jag till mig...
Jag har heller inte provat den men kommer nog inte kunna ducka den så mycket längre, jag var torsk på wienerkransar förr så det är nog något som kan vara giftigt.

Smördeg är väl inte speciellt dyrt, och inte heller är det omständigt att sätta ihop dom, jag klagar i vart fall inte över priset. Har dock för mig ordinarie pris är 20:- vilket kan jämföras med wienerbröden som kostar 5:-/st.
Citera
2015-06-28, 13:02
Medlem
pancoitalianos avatar
Jag tror att 90% av Lidls sortiment innehåller allt annat än äkta varor, speciellt i de fall där varorna är halvfabrikat.
Citera
2015-06-28, 13:02
Medlem
Citat:
Har inte själv inmundigat en Dagmartårta (den verkar onekligen smaskig dok) men priset i förhållande till vikten oroar lite va sjutton den innehåller. Den kostar väl 16 spänn för 500 g kaka? Liiite för billigt för att innehålla äkta varor, en kemibomb av rang sniffar jag till mig...

Wienerbröd-deg; mjöl, mjölk, socker och väldigt mycket fett.
Någon sorts sockersirap ovanpå, några stänk choklad, glasyr och vaniljsås.

Mycket goda. Mycket flottiga.

Citat:
Ursprungligen postat av pancoitaliano
Jag tror att 90% av Lidls sortiment innehåller allt annat än äkta varor, speciellt i de fall där varorna är halvfabrikat.

"äkta varor".. Läst för mycket foodbabe.
Citera
2015-06-28, 13:21
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lorddesh
Wienerbröd-deg; mjöl, mjölk, socker och väldigt mycket fett.
Någon sorts sockersirap ovanpå, några stänk choklad, glasyr och vaniljsås.

Mycket goda. Mycket flottiga.
Världens kortaste innehållsförteckning i så fall.
Citera
2015-06-29, 10:30
Medlem
Citat:
Världens kortaste innehållsförteckning i så fall.

Hah, sannerligen. Det finns förstås mer i bakverket, men innehållsförteckningen sitter i butik.
Fett är hur som helst tungt och det måste inte vara några förskräckliga tillsatser för att tårtan ska komma upp i 500g, vore märkligt om det var ett mål alls.
Citera
2015-06-29, 10:43
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Hah, sannerligen. Det finns förstås mer i bakverket, men innehållsförteckningen sitter i butik.
Fett är hur som helst tungt och det måste inte vara några förskräckliga tillsatser för att tårtan ska komma upp i 500g, vore märkligt om det var ett mål alls.

Syftar nog snarare på att butiksbröd oavsett sort brukar ha sisådär ett halvt A4 med (onödiga) tillsatser.
Citera
2015-06-29, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Syftar nog snarare på att butiksbröd oavsett sort brukar ha sisådär ett halvt A4 med (onödiga) tillsatser.

Onödiga och onödiga, tillsatser kostar också. De har rimligtvis en god anledning till sina hemska tillsatser - hållbarhet och så vidare.

Att det sedan går att laga samma tårta hemma utan "tillsatser" säger inte så mycket.
Citera
2015-06-29, 10:46
Medlem
Brandaos avatar
Citat:
Såklart är det så annars kan de inte hålla sina relativt billiga priser.
Citera
2015-06-29, 11:21
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Vad menar du med "äkta varor"? Tror du att det är sågspån i müslin eller spillolja i margarinet eller vad? Se på t.ex. ICA och Axfood här i Sverige, de har EMV som är billigare. Det har Lidl också, med skillnaden att Lidl är så mycket större än ICA och Axfood och kan därför pressa priserna ännu mer genom större volymer.
Citera
2015-06-29, 11:32
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyttefnax
Jag har stått och hållt i mayon flera gånger, burken påminner lite om Hellmans som är den enda mayo jag äter men jag har inte vågat prova, har slängt så mycket oHellmans genom åren att jag inte är så sugen att chansa. Men du som provat kanske har en jämförelse med Hellmans?
Så. nu har jag dukat fram en majonnäsorgel med felix, lidls och hellmans.
Lidls och hellmans är lika varandra men hellmans har lite mer senap/syrlighet. Och felix är inte lik dom två, tydlig skillnad.
Så lidls var bra och smakar som en mildare hellmans.

Köpte dessutom pulled beef. Bra konsistens, mycket bättre än tulip. Men smaken var inte 100 utan jag fick krydda på den själv med olika kryddor.

Jag skulle dessutom köpa på mig Serrano men det fanns bara ett paket så jag frågade en som jobbar där om mer men hon sa att det dom har hemma ställer dom ut i butiken. Stämmer det, har dom inget kyllager i butikerna?
Citera
2015-06-29, 12:13
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Onödiga och onödiga, tillsatser kostar också. De har rimligtvis en god anledning till sina hemska tillsatser - hållbarhet och så vidare.

Att det sedan går att laga samma tårta hemma utan "tillsatser" säger inte så mycket.

Många av tillsatserna är "onödiga" på så vis att dom är där för att göra det billigare och att dölja att det är kassa råvaror.
Citera
2015-06-29, 12:14
Medlem
Sereenas avatar
Denna veckan så har dom sin underbara Valnöts-salami igen, definitivt värd att köpa på sig (30kr för 250g) (franska veckor tydligen).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in