2015-06-24, 12:52
Medlem
pyttefnaxs avatar
Jag dricker en massa freeway zero och börjar misstänka att den senaste tidens smakförändring till det väldigt mycket sämre beror på en receptändring och inte att någon praktikant gjort bort sig vid tillverkningen. I synnerhet märks det om dom är kall, får nästan kväljningar.

Och tändare har jag ingen bra erfarenhet av, dom funkar men inte mycket mer.
Citera
2015-06-24, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 416.5hp
Angående Bordsguld. Är det inte snudd på bedrägligt att ändra på en produkt utan att upplysa oss konsumenter om det? Jag tycker att en märkning hade varit på sin plats när tillverkningen har flyttats från Frankrike till Danmark och smaken har blivit sämre. Typ en liten ruta där det står "nytt recept" (på butiksspråk blir det väl "Nu ännu godare!" men det gör mig inget, bara det framgår att det inte längre är samma produkt). Flytten i sig spelar förstås mindre roll, men eftersom smaken har ändrats så antar jag att man har modifierat ingredienserna eller tillredningen samtidigt.

Verkar stämma. Ser att andelen fett från mjölk ändrats från 60% till 68% och från rapsoljan från 40% till 32%.
Citera
2015-06-24, 13:36
Medlem
JetZabrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyttefnax
Jag dricker en massa freeway zero och börjar misstänka att den senaste tidens smakförändring till det väldigt mycket sämre beror på en receptändring och inte att någon praktikant gjort bort sig vid tillverkningen. I synnerhet märks det om dom är kall, får nästan kväljningar.

Nu blir jag lite orolig har inte handlat på lidl på över en månad ska handla i helgen och bordsguld

o freeway läsk är två av dom sakerna jag brukar köpa, hoppas att dom inte har mixtrat med sillen
admiral sillen är god (inte senapssillen) det frystorkade fairtrade kaffet hade fösvunnit ur sortimentet
i min butik senast jag handlade. Jag hoppas det är tillfälligt det är det kaffet jag tyckte om att dricka på
kvällen snällt mot magen.
Tändarna är värdelösa tar slut direkt!
Citera
2015-06-24, 13:42
Medlem
Citat:

Var det inte ganska länge sen de ändrade på freeway zero smaken? Jag har för mig att jag köpte den för ca 2 år sedan och sen nu igen i år och det var skillnad.
Citera
2015-06-24, 13:47
Medlem
pyttefnaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8332
Var det inte ganska länge sen de ändrade på freeway zero smaken? Jag har för mig att jag köpte den för ca 2 år sedan och sen nu igen i år och det var skillnad.
Det är den senaste månaden jag har reagerat och slutat haft dom i kylen, sommartid vill man gärna ha kall läsk men...

Kan inte säga exakt vad det är med smaken, men den är annorlunda, ingen annan av den mat/dryck jag äter smakar annorlunda så jag tror inte det beror på någon stroke. När man dricker den kall känns den motbjudande, precis som att man druckit säg urtrött på den, eller att den har gått förbi datumet med något år.

Eftersom dom haft extrapris på läsken flera gånger under den tiden så har jag trott att det varit någon felbatch dom velat bli av med, men nu börjar jag misstänka att det är dags att gå över till ica-läsk eller kanske t o m soda stream.
Citera
2015-06-24, 13:52
Medlem
Arlorks avatar
Lidl har riktigt god chokladglass. Kommer inte ihåg vad den heter, det är en blå förpackning och består av chokladglass med bitar av choklas. Faktiskt betydligt bättre än den glassen man hittar på ex COOP eller Ica.
Citera
2015-06-24, 14:18
Medlem
Ferdinand-Piechs avatar
Testade deras Cien X-Bolt deodorant förra veckan, med mycket bra resultat. Betydligt 'dyrare' lukt än vanliga stormarknadsdeo (axe osv), men kostar hälften, ca 12-13 kr. En varning för att den de första gångerna man öppnar luktar riktigt starkt, det ger sig när den använts några dagar.
Citera
2015-06-24, 14:41
Medlem
Citat:
Det är den senaste månaden jag har reagerat och slutat haft dom i kylen, sommartid vill man gärna ha kall läsk men...

Kan inte säga exakt vad det är med smaken, men den är annorlunda, ingen annan av den mat/dryck jag äter smakar annorlunda så jag tror inte det beror på någon stroke. När man dricker den kall känns den motbjudande, precis som att man druckit säg urtrött på den, eller att den har gått förbi datumet med något år.

Eftersom dom haft extrapris på läsken flera gånger under den tiden så har jag trott att det varit någon felbatch dom velat bli av med, men nu börjar jag misstänka att det är dags att gå över till ica-läsk eller kanske t o m soda stream.

Jag vet att vissa av deras produkter byter smak lite då och då men aldrig tänkt på att läsken ska göra det, tråkigt som fan. Kan du inte se om det är samma produktionsnummer eller något på? Kanske går att spåra vart de kommer ifrån.
Citera
2015-06-24, 15:57
Medlem
Isnatts avatar
Jag har köpt majonnäs som är god att ha på hamburgaren (blå burk, vit majo) och igår handlade jag pulled beef som jag ska testa snart. Bordsguld kostade ju nästan som Bregott som dom också säljer och då fick det bli Bregott faktiskt.
Citera
2015-06-24, 16:02
Medlem
pyttefnaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Jag har köpt majonnäs som är god att ha på hamburgaren (blå burk, vit majo) och igår handlade jag pulled beef som jag ska testa snart. Bordsguld kostade ju nästan som Bregott som dom också säljer och då fick det bli Bregott faktiskt.
Jag har stått och hållt i mayon flera gånger, burken påminner lite om Hellmans som är den enda mayo jag äter men jag har inte vågat prova, har slängt så mycket oHellmans genom åren att jag inte är så sugen att chansa. Men du som provat kanske har en jämförelse med Hellmans?

När bregott finns på extrapris så är kilopriset ungefär samma som bordsguld, men till standardpris så är bregott dyrare och då blir det bordsguld.
Citat:
Ursprungligen postat av 8332
Jag vet att vissa av deras produkter byter smak lite då och då men aldrig tänkt på att läsken ska göra det, tråkigt som fan. Kan du inte se om det är samma produktionsnummer eller något på? Kanske går att spåra vart de kommer ifrån.
Jag är ju ingen pantare, skäms på mig, så jag har slängt alla utom dom allra senaste.
Citera
2015-06-24, 17:43
Medlem
Kom att tänka på en sak. Är det någon som har provat Lidls pulvermos? Kommer inte ihåg vad den heter nu men den är i röd låda med 4 silvriga påsar inne. Har köpt den förr och den har faktiskt varit riktigt bra tyckte jag. Men sist jag köpte den (hade inte köpt på ett bra tag) så smakade den ungefär lika gott som en bit kartong. Blivit mycket vitare också.

Någon som brukar köpa denna och vet om man ändrat på den? Eller kanske bara var en dålig produktion jag kom åt?
Citera
2015-06-24, 17:54
Medlem
pyttefnaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saber80
Kom att tänka på en sak. Är det någon som har provat Lidls pulvermos? Kommer inte ihåg vad den heter nu men den är i röd låda med 4 silvriga påsar inne. Har köpt den förr och den har faktiskt varit riktigt bra tyckte jag. Men sist jag köpte den (hade inte köpt på ett bra tag) så smakade den ungefär lika gott som en bit kartong. Blivit mycket vitare också.

Någon som brukar köpa denna och vet om man ändrat på den? Eller kanske bara var en dålig produktion jag kom åt?
Harvest Basket? Smaken är suverän, bättre än Felix, men tyvärr är det rena tapetklistret i konsistensen, på extrapris är den dock alldeles för prisvärd för att låta bli att köpa.

Jag har en kartong som är max en månad och den smakar som vanligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in