Citat:
Nej, inte förrän vi vet modell moped. Tills dess är det ett lås eller två.
Citat:
För mig löser det ändå inga frågor eftersom det är sällan man utnyttjar utrymmet under sadeln bl a pga att dess utformning ofta passar ganska illa utom just för en hjälm. Själv har jag regnkläderna liggandes där, mkt mer får inte plats.
Vad nu Linda hade för bagage i påsen vet jag inte heller men vore det bara fråga om plånbok och hårborste eller annat smått, packar man ju undan det på en gång, vanligtvis innanför ytterjackan i höjd med mage/midja.
Vad nu Linda hade för bagage i påsen vet jag inte heller men vore det bara fråga om plånbok och hårborste eller annat smått, packar man ju undan det på en gång, vanligtvis innanför ytterjackan i höjd med mage/midja.
Citat:
Hon hade pälsat på sig extra kläder.
Citat:
Oavsett vilket, bara huvudlösa kör med påse på styret. Bara för att understryka för de som fortfarande inbillar sig att hon ämnade åka x antal mil i blåsväder med påse på styret. Bagage oftast i toppbox, finns inte det så vid fötter/ben eller under sadel om man har möjlighet att stuva in det där. Eller så faller det på ren lättja, det är enklast och snabbast att placera bagage framför sig vid fötter och det är relativt skyddat från vind.
Ingen gör troligen det - inte Lisa heller. Varför tro att hon skulle åka med påsen 4 mil?
Hon hade nog tänkt lägga ner det under sadeln men inte hann inte.
..har en annan teori, bra som någon annan, tror inte Lisa någon gång var i den öppna ladan, gm såg Lisa på väg mot moppen, parkerade strax efter kollegorna åkte iväg i all hast mot Skara busstation.