2015-06-18, 19:20
Medlem
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parkour
krånglar fb för er idag? cpar sönder hos mig... laddningstider. kan inte posta något osv
Nu verkar den ha kapsejsat helt, iaf för mig.

Enligt http://downforeveryoneorjustme.com/www.facebook.com är den dock uppe.
Citera
2015-06-19, 00:24
Medlem
Kan någon förklara hur nuvarande plats på facebook fungerar?

För närvarande när jag lägger upp ett inlägg så står det att jag befinner mig i stockholm
http://i59.tinypic.com/zl6uj8.png

•Jag vill ist för stockholm ange mer specifikt i vilken ort jag befinner mig i(Jag vill gärna att den gör det automatiskt men inget måste jag kan göra de manuellt).
•Jag vill att min plats ska synas i mina kommentarer. Hur fixar jag det?
•sedan ang platstjänsten i fb chatten. Jag vill att platsen ska synas direkt vid mitt meddelande, jag vill inte att man ska behöva trycka på meddelandet för att få fram en karta över min plats!

När man gör ett inlägg så kan man ju söka upp vilken plats man är på men då infogas en stor karta i inlägget, det vill jag inte ha utan endast en char rad som anger ort tex.
Citera
2015-06-19, 00:28
Medlem
Varför om jag får fråga? Vill du att folk ska tro att du har ett fantastisk liv?

Det är ju en ren inbjudan till inbrottstjuvar.
Citera
2015-06-19, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrtanke
Varför om jag får fråga? Vill du att folk ska tro att du har ett fantastisk liv?

Det är ju en ren inbjudan till inbrottstjuvar.

Du är jätte offtopic

Vem har sagt att jag har ett fantastiskt liv?
Det handlar om att förenkla vissa grejjer. Skriver endast i grupper med vänner i. Som om inbrotttsjuvarna skulle komma in där?
Skriver inte ofta grejer och anger inte i samtliga inlägg vart jag befinner mig. Logic basics för att inte råka illa ut.
Citera
2015-06-20, 20:36
Medlem
När jag ska lägga till vart jag är i ett inlägg på m.facebook.com på min HTC så måste jag söka efter platserna varje gång för den säger att platserna som är i närheten av mig är: Sverige, Stockholm, Arlanda, Kista Galleria och Sollefteå

Faktum är att jag är i Ludvika, väderappen vet vart jag är, Facebooks app vet också vart jag är men inte HTC Internet.

Mina Platsinställningar i mobilen är på och nu vet jag inte vart mer jag ska leta, har någon nåt förslag? Använda appen är inte lösningen för den suger...
Citera
2015-06-24, 17:26
Medlem
Halloj!

Facebook loggade ut mig med meddelande "Vi har upptäckt att du har ett felaktigt namn. Vänligen uppdatera med ditt riktiga namn. Så efter jag har loggat in dyker det numera upp en ruta där jag ska skriva in förnamn, mellannamn, och efternamn. Jag gör det enligt de regler som står. Men när jag trycker klar så kommer det upp ett felmeddelande. "Det har uppstått ett fel, vi jobbar på det, försök igen senare". Vad är detta???

Vad sysslar dem med.
Citera
2015-06-26, 00:28
Medlem
Har ett problem som uppstått senaste dagarna. Jag måste ha gjort någon ändring på någon inställning utan att veta det.

Mitt problem är att när jag scrollar ner min tidslinje för att kolla senaste så försvinner den biten högst upp på min fb sida där man ser mitt namn och vänförfrågningar och meddelanden. Hur gör jag för att återställa den?
Citera
2015-06-26, 12:25
Medlem
mini-theas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashblick
Har ett problem som uppstått senaste dagarna. Jag måste ha gjort någon ändring på någon inställning utan att veta det.

Mitt problem är att när jag scrollar ner min tidslinje för att kolla senaste så försvinner den biten högst upp på min fb sida där man ser mitt namn och vänförfrågningar och meddelanden. Hur gör jag för att återställa den?
Har blivit så för mig med, skitirriterande är det!!!
Min sambo däremot har inte det problemet.
Nån som vet vad som har hänt?
Citera
2015-06-26, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mini-thea
Har blivit så för mig med, skitirriterande är det!!!
Min sambo däremot har inte det problemet.
Nån som vet vad som har hänt?

Kom igen nu! Nån måste veta hur man fixar det.
Citera
2015-06-27, 16:46
Medlem
Ser att facebook har tagit bort en feature bakom användarnas rygg igen.
När man klickar på presentationsbilder som är en thumbnail blir den till full size även för ickevänner.

Eller är det nån som vet hur man får tillbaks som det var förr att man kunde välja bort zoom för ickevänner?
Citera
2015-06-27, 16:48
Medlem
En annan grej,
Kan det vara så att "personer du kanske känner" kommer upp pga att dom besökt ens fb?
Citera
2015-06-27, 17:52
Medlem
Har sökt men hittar inget svar som fungerar...

Mina kommande och gamla evenemang syns inte på min profil för vänner och/eller offentligt men jag vill det! Däremot kan jag själv se mina egna evenemang. Har letat runt och försökt med allt men hittar ingen inställning där jag kan fixa detta problem.
Sedan visas inte heller musiken jag lyssnar på på Spotify i profilen vilket den gjorde förut.

Något har alltså hänt som gör att dessa inte syns på min profil. Jag har inte försökt dölja dessa avsnitt tidigare, utan de har bara försvunnit. Vad göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in