2015-06-12, 00:42
Medlem
NyttAnonymtKontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomskott
Vet att denna fråga varit uppe tidigare nånstans i tråden men inte sett något svar. Hur är det möjligt att meddelanden jag skickar i chatten står som skickade men inte levererade trots att personen jag skickat till varit online på Facebook. Det borde väl räcka för att meddelandet ska komma fram? Jag kan ju aldrig vara säker på att meddelandet verkligen skickats liksom. Visst att personen kan se meddelandet i låst skärm men om personen varit online borde ju meddelandet blir levererat?

Om jag förstått rätt finns det tre olika notiser kring huruvida en person fått inlägg.

1) Inte levererat
2) Levererat, inte läst
3) levererat, och läst.

Det första vet jag inte hur det ser ut, det andra är en bock, och det tredje är en liten version av personens profilbild - tror jag
Citera
2015-06-12, 19:48
Medlem
flashbacktrolls avatar
Drog iväg ett meddelande igår till en polare, och efter nån timme när jag kollade igen så såg jag att han hade läst det, eftersom det syntes en "bock" framför och att meddelandet hade visats ett visst klockslag. Tänkte väl att han skulle svara snart, men när jag kollade idag igen på Facebook så var bocken borta och istället var det en pil, som det blir direkt när man har skickat, och klockslaget för när det visats var också borta.

Har han markerat det som "oläst"? Varför? Känns ju som en diss, haha. Tycker det är skumt. Fattar inte riktigt grejen med den funktionen, om jag öppnar ett meddelande som nån har skickat, och sedan markerar det som oläst dan efter så hinner ju säkert personen som skickat det se att jag har läst det. Hela funktionen förvirrar ju bara.

Eller vad säger ni?
Citera
2015-06-13, 03:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbacktroll
Drog iväg ett meddelande igår till en polare, och efter nån timme när jag kollade igen så såg jag att han hade läst det, eftersom det syntes en "bock" framför och att meddelandet hade visats ett visst klockslag. Tänkte väl att han skulle svara snart, men när jag kollade idag igen på Facebook så var bocken borta och istället var det en pil, som det blir direkt när man har skickat, och klockslaget för när det visats var också borta.

Har han markerat det som "oläst"? Varför? Känns ju som en diss, haha. Tycker det är skumt. Fattar inte riktigt grejen med den funktionen, om jag öppnar ett meddelande som nån har skickat, och sedan markerar det som oläst dan efter så hinner ju säkert personen som skickat det se att jag har läst det. Hela funktionen förvirrar ju bara.

Eller vad säger ni?

Ja han har läst det och sen "bockat i", så det blir oläst. Ifall någon har läst ett meddelande och sen bockat i, har det krävts att jag uppdaterat sidan för att det ska synas.
Citera
2015-06-13, 11:11
Medlem
Traditions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbacktroll

Eller vad säger ni?

Jag kan ibland markera som oläst ifall jag inte hinner svara just nu, utan senare. Annars finns risken att jag glömmer svara, men om det är markerat som oläst så blir jag påmind om att svara nästa gång jag kolla mina meddelanden.

Att däremot markera som oläst för att man inte alls vill svara verkar dumt, då kommer ju säkert personen som skickat bara att dra iväg nya meddelanden.
Citera
2015-06-14, 20:20
Medlem
mickis94s avatar
Förut stod det huruvida personerna i chatten var inne via webben eller på mobilappen i den högra chattspalten i webbläsaren. Numera verkar detta vara borta, medan det fortfarande syns i messengerappen. Finns det något sätt att få tillbaka detta i facebook på webbläsaren?
Citera
2015-06-15, 16:34
Medlem
Harikiriis avatar
Tjaba! Börjar bli trött på att se vad andra "gillar". Kan man få bort det på något sätt? Utan att det påverkar det som dom delar med sig av, för det vill jag se.
Citera
2015-06-15, 18:21
Medlem
swimmingpools avatar
Det gå inte att bädda in videoklipp från Facebook på andra sidor va?
Citera
2015-06-15, 23:00
Medlem
Admiral Krags avatar
Kolla här det går i vissa random fall inte att redigera texten till ett delad länk, det saknas alternativ
http://www.imagebam.com/image/878506415813797
Hur vill ni kommentera det?
Citera
2015-06-16, 15:42
Medlem
Går det att på något sätt ställa in så att ingen annan än jag ser en specifik väns inlägg/kommentar/gilla på min tidslinje?
Citera
2015-06-17, 19:07
Medlem
TyroneGices avatar
Hej, när jag kollar min sökhistorik på facebook står det " Du har sökt efter """" ", varför gör det det? :S alltså 2 citationstecken...
Citera
2015-06-18, 11:52
Medlem
SpecialEditions avatar
Hur ser Facebook på att man har flera konton men olika e-postadresser?

Tänkte skapa ett konto för att kunna kommentera publika inlägg och vill inte att mitt namn dyker upp i sökningar på till exempel Google.
Citera
2015-06-18, 18:17
Medlem
Parkours avatar
krånglar fb för er idag? cpar sönder hos mig... laddningstider. kan inte posta något osv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in