Citat:
Ursprungligen postat av
flashbacktroll
Drog iväg ett meddelande igår till en polare, och efter nån timme när jag kollade igen så såg jag att han hade läst det, eftersom det syntes en "bock" framför och att meddelandet hade visats ett visst klockslag. Tänkte väl att han skulle svara snart, men när jag kollade idag igen på Facebook så var bocken borta och istället var det en pil, som det blir direkt när man har skickat, och klockslaget för när det visats var också borta.
Har han markerat det som "oläst"? Varför? Känns ju som en diss, haha. Tycker det är skumt. Fattar inte riktigt grejen med den funktionen, om jag öppnar ett meddelande som nån har skickat, och sedan markerar det som oläst dan efter så hinner ju säkert personen som skickat det se att jag har läst det. Hela funktionen förvirrar ju bara.
Eller vad säger ni?
Jag kan ibland markera som oläst ifall jag inte hinner svara just nu, utan senare. Annars finns risken att jag glömmer svara, men om det är markerat som oläst så blir jag påmind om att svara nästa gång jag kolla mina meddelanden.
Att däremot markera som oläst för att man inte alls vill svara verkar dumt, då kommer ju säkert personen som skickat bara att dra iväg nya meddelanden.