2014-02-19, 17:12
Medlem
Tidsresenarens avatar
Har en fråga ang Facebook appen till iPhone.

Hur kommer det sig att det står att en person är aktiv fastän denne inte varit det (denna info framgår under namnet på meddelandeloggen med personen ifråga)? Det stod "aktiv nu" och lite senare "aktiv för x minuter sedan" och lite senare "aktiv igen". När jag ringde upp personen ifråga så fick jag till svar att denne hade sovit hela tiden och inte rört mobilen.

Vet att jag framstår som värsta kontrollfreaket här ;P, men det relevanta jag vill ha svar på är om det är någon känd bugg ang detta eller finns det någon annan förklaring, förutom att någon annan har loggat in på dennes persons Facebook konto?

Edit: Personen ifråga har wifi anslutning med mobilen till ett trådlöst nätverk om det har någon relevans.
Senast redigerad av Tidsresenaren 2014-02-19 kl. 17:21.
Citera
2014-02-21, 22:30
Bannlyst
hur tar jag bort PM för bägge parter? dvs så att det inte bara är raderat för mig utan för 2a personen?

har rensat hela min inkorg men hur går man till väga? dvs om man skrivit något dumt men vill ångra sig.

kontaktar man Facebook och skickar en stämningsansökan eller vad?
Citera
2014-02-22, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackup
hur tar jag bort PM för bägge parter? dvs så att det inte bara är raderat för mig utan för 2a personen?

har rensat hela min inkorg men hur går man till väga? dvs om man skrivit något dumt men vill ångra sig.

kontaktar man Facebook och skickar en stämningsansökan eller vad?
Du kan inte radera personens inkorg utan h*n måste göra det själv. Det kommer nog inte bli något resultat av att skicka iväg ett mejl till facebook och be dom göra det.

Om du har fysisk tillgång till personens facebook så kan du enkelt ta bort det.
Citera
2014-02-22, 19:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flowlops
Du kan inte radera personens inkorg utan h*n måste göra det själv. Det kommer nog inte bli något resultat av att skicka iväg ett mejl till facebook och be dom göra det.

Om du har fysisk tillgång till personens facebook så kan du enkelt ta bort det.

så när jag tar bort mitt skickade meddelande då tas det bara bort för mig?
Citera
2014-02-22, 19:58
Medlem
Oakenshields avatar
Självklart, varför skulle du få tillgång till mottagarens dator bara genom att radera dina egna meddelanden? Det säger sig ju självt. Då skulle man ju automatiskt kunna radera andras vanliga emails också om man tar bort en konversation från sin egen Hotmail t.ex.
Citera
2014-02-22, 21:20
Medlem
Citat:
så när jag tar bort mitt skickade meddelande då tas det bara bort för mig?
Som ovan, ja.
Citera
2014-02-23, 01:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Oakenshield
Självklart, varför skulle du få tillgång till mottagarens dator bara genom att radera dina egna meddelanden? Det säger sig ju självt. Då skulle man ju automatiskt kunna radera andras vanliga emails också om man tar bort en konversation från sin egen Hotmail t.ex.

Citat:
Ursprungligen postat av flowlops
Som ovan, ja.

det är ju inte datorn jag har åtkomst till bara privata meddelanden.
Citera
2014-02-23, 03:27
Medlem
Öppnade ett gammalt konto, men designen uppdaterades inte iom öppnandet. Så hur uppdaterar jag designen på Facebook?
Citera
2014-02-23, 11:25
Medlem
Oakenshields avatar
Citat:

Åh herregud jag ger upp....
Citera
2014-02-23, 14:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Oakenshield
Åh herregud jag ger upp....

Bra, kanske man kan få ett bättre svar då!
Citera
2014-02-23, 18:37
Medlem
Hej, mina inställningar är satta så att endast mina vänner kan se mina statusuppdatering osv.

Nu när jag gjort en statusuppdatering så gillar en vän till mig den (Vi kallar hen Simon).
Min fråga är nu: Är det bara mina vänner som kommer se allt detta, eller kommer även Simons vänner att se detta i news feed eller tickern över chatten?
Citera
2014-02-23, 19:15
Medlem
Citat:

hahahh detta tog ju priset.

Ungefär samma sak som om du skriver ett hatbrev, tar en kopia och skickar ena med Posten. Sen ångrar dig och äter upp ditt brev och förväntar sig att detsamma händer med det du skickat. När du väl insett att världen inte riktigt fungerar så, så skickar du stämningsansökan till Posten då de banne mej ska förstöra ditt brev efter leverans!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in