2014-09-09, 15:55
Medlem
En gång när jag skulle posta en bild på Facebook så hade jag valt att lägga några Vänner på "Dela Inte Detta Med..."-listan, men jag fick ändå ett Gilla från en av de medlemmarna, vilket måste betyda att personen såg fotot lik förbaskat - varför?
Kan det bero på att den personen hade taggats på det fotot, eller nåt?
Citera
2014-09-09, 17:25
Medlem
SamsungGalaxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikael861
En gång när jag skulle posta en bild på Facebook så hade jag valt att lägga några Vänner på "Dela Inte Detta Med..."-listan, men jag fick ändå ett Gilla från en av de medlemmarna, vilket måste betyda att personen såg fotot lik förbaskat - varför?
Kan det bero på att den personen hade taggats på det fotot, eller nåt?

Ja, alla som taggats kan se och även deras vänner om inte sekretessen är tight.
Citera
2014-09-09, 18:30
Medlem
Hej,

Tog bort en "vän" som jag knappt kände och som dessutom inte skrivit nåt på sin tidslinje. Efter att jag tagit bort honom som vän så dök hela hans tidslinje upp med massa inlägg han och andra gjort?

Detta borde väl betyda att han har en offentlig profil men hade blockerat sina inlägg för mig när vi var "vänner", eller vad tror ni?
Citera
2014-09-09, 19:23
Medlem
raugers avatar
Hur stänger man av påminnelser för obesvarade evenemang?
Citera
2014-09-09, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SamsungGalaxy
Ja, alla som taggats kan se och även deras vänner om inte sekretessen är tight.
Ah okej, men vad är det för skillnad mellan "Dela detta med"- och "Dela inte detta med"-fönstren?
Varför finns båda fönstren?
Om jag fyller i en massa folk i "Dela detta med", vad händer då?
Delas kommentaren med enbart de personerna, trots att jag inte har lagt till någon i "Dela inte detta med"-fönstret?
Det där känns lite motsägelsefullt.
Citera
2014-09-09, 21:11
Medlem
SamsungGalaxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikael861
Ah okej, men vad är det för skillnad mellan "Dela detta med"- och "Dela inte detta med"-fönstren?
Varför finns båda fönstren?
Om jag fyller i en massa folk i "Dela detta med", vad händer då?
Delas kommentaren med enbart de personerna, trots att jag inte har lagt till någon i "Dela inte detta med"-fönstret?
Det där känns lite motsägelsefullt.

I din sekretess finns installningen vem kan se det som du taggar dina vänner i, stäng av alternativet vänners vänner där så ser endast de som är taggade i det.
Citera
2014-09-10, 11:49
Medlem
Annavazs avatar
Om man blockerar nån på facebook, och sen unblockar, och sen vill blocka igen, hur lång väntetid är det innan man kan blocka en andra gång?
Citera
2014-09-10, 13:31
Medlem
SamsungGalaxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annavaz
Om man blockerar nån på facebook, och sen unblockar, och sen vill blocka igen, hur lång väntetid är det innan man kan blocka en andra gång?

48 timmar har det varit.
Citera
2014-09-12, 00:35
Medlem
Bernt-Bennys avatar
Ligger Facebook nere?
Jag fick error tidigare och nu kommer jag inte ens in
Citera
2014-09-12, 14:34
Medlem
Hej!
Jag har tre skärmar i portrait mode, och jag kan inte se vad folk gör, det är ingenting där. Det kan tyckas vara skönt, men jag vill åtminstone ha möjligheten till att se vad mina vänner pysslar med. Någon som vet vad gränsen är för att aktiviteterna ska synas, och om det finns något skript eller CSS-kod som kan fixa det?
Citera
2014-09-13, 12:38
Medlem
Skrev problemfritt med en kompis igår kväll på chatten, dock idag så kommer ett meddelande längst upp på chattfönstret som säger att: "det inte går att skriva svar i den här konversationen". Det går alltså inte skriva överhuvudtaget då skrivfältet är försvunnet. Jag kan tillägga att min väns profil inte är borttagen då det va han som skrev till mig först, och jag har heller inte blockerat denna person av misstag.

Vad kan detta bero på och hur häver jag det?
Citera
2014-09-14, 18:12
Medlem
JonnyWalkers avatar
(Kanske besvarats tidigare, men är svårt att söka fram). Någon som vet hur det bestäms vilka som syns med namn bland likes:en på en bild eller annat inlägg. Ex, en person byter profilbild och får 50 likes, av dessa är jag vän med tex 12 st. Då ser man att det står tex: Sara Johansson, Kalle Karlsson och 48 andra gillar detta. De som syns med namn är alltid de man är vän med men när det är 3 eller fler man är vän med så måste ju facebook välja ut 3 av dessa vänner. Vilka är det då som syns med namn? Jag tänkte först att det var i bokstavsordning men det gäller inte alltid, är det i tidsordning kanske? Är oftast en och samma person jag ser hela tiden som första namn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in