Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-16, 03:24
  #14449
Medlem
Hej, undrar en sak. Går in på min FB och högerklickar, väljer "Visa sidkälla". Söker på "InitialChatFriendsList" och scrollar ner till facebook-ID:na som alltså har besökt min profil. Är det rätt uppfattat eller stämmer det inte? Kollar några nr. De flesta är kända, redan vänner. Men så blir det felmeddelande när jag sökt på vissa nr "Det här innehållet är inte tillgängligt just nu (rubrik) Länken du gick in på kan ha gått ut eller så kan sidan bara visas för personer i en målgrupp som du inte är del av."
Vad betyder detta eg?

En motfråga, när jag gjorde tricket med att byta ut https://www mot "graph" funkade det inte på en viss persons sida (vilken jag kan se om jag söker på namnet). Utan får felmeddelande med kod 803. Ville alltså koppla ihop ID:t med en person, för att se om denne besökt min sida. Ej vän med personen.

Grejade inte att söka i hela denna tråd på detta problem så hoppas nån kan svara mig här och nu. Tack på förhand
Citera
2018-01-16, 08:11
  #14450
Medlem
flazbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KattenSpike
...Men så blir det felmeddelande när jag sökt på vissa nr "Det här innehållet är inte tillgängligt just nu (rubrik) Länken du gick in på kan ha gått ut eller så kan sidan bara visas för personer i en målgrupp som du inte är del av."
Vad betyder detta eg?
Det är fejkkonton som försökt ragga dig som vän, men som tagits bort av FB innan du hunnit se förfrågan.

Ps. En motfråga är något man ställer till en frågeställare istället för att svara på frågan.
Citera
2018-01-16, 12:14
  #14451
Medlem
Ok tack för infon. Ja jag vet, trött inatt, borde skrivit "ytterligare en fråga".


"När jag bytte ut https://www mot "graph" funkade det inte på en viss persons sida (vilken jag kan se om jag söker på namnet). Utan får felmeddelande med kod 803. Vill alltså koppla ihop namnet med personens fb-id, för att se om denne besökt min sida. Ej vän med personen."

Vet du möjligtvis svaret på den ytterligare frågan jag hade?
__________________
Senast redigerad av KattenSpike 2018-01-16 kl. 12:39.
Citera
2018-01-16, 16:07
  #14452
Medlem
"Vi kontaktar dig efter att vi granskat ditt foto. Som en säkerhetsåtgärd loggas du nu ut från Facebook."

Så här står det när jag försöker logga in. Är det någon som försökt hacka mitt konto eller vad? Å det har snart gått 24h sedan jag blev utloggad för att de skulle granska mitt foto.
Någon som vet vad som pågår?

Edit: Ser nu att folk råkat ut för samma. Fyfan vad efterbliven jag är som skickar in samma bild som min profilbild
Kommer de be mig skicka någon ny eller kommer de bara ge avslag å stänga ner mitt konto på direkten?
__________________
Senast redigerad av Nazael 2018-01-16 kl. 16:20.
Citera
2018-01-16, 21:38
  #14453
Medlem
Magnums avatar
Mobil Android: Senaste tiden har jag ibland inte kunnat redigera mina kommentarer. När jag trycker på den och väljer redigera kommer tangentbordet upp och markören blinkar innan första bokstaven men jag kan varken flytta den eller skriva in nån text.

Nån mer som har samma problem?
Citera
2018-01-18, 10:24
  #14454
Medlem
Varför kan man inte anmäla en del saker? Har sett operationsbilder delas utan att det går att anmäla för det är ju inte våldsskildring.

Varför delar folk med sig vad som helst? Jag såg ett dödfött barn som modern tagit kort på nån minut efter födseln med blod och allt för en tid sedan när jag kollade Facebook när jag satt och åt. Borde kunna gå att anmäla sådant.
Citera
2018-01-18, 19:31
  #14455
Medlem
GormDenGamles avatar
Är ny på Facebook och använder det sällan. Så jag har en fråga..

Ett gammal ex. från en annan del av landet har Facebook. Vi är inte vänner där.
Jag har flyttat långt och fått ett nytt jobb. Och nu är där en kollega som konstigt nog har mitt ex. som vän på Facebook. Men jag vill inte att man nya kollega (eventuellt) ska få höra från mitt ex. att vi har varit tillsammans.
Jag antar ju hon kommer att få veta detta när hon ser att jag och min kollega blir vänner på Facebook.
Hur kan än jag förhindra detta då?
Är enda möjliheten att jag blockerar mitt ex?
Citera
2018-01-19, 21:00
  #14456
Medlem
fixar-frasses avatar
Edit: Nevermind.
__________________
Senast redigerad av fixar-frasse 2018-01-19 kl. 21:17.
Citera
2018-01-21, 19:46
  #14457
Medlem
Någon som vet om det går att göra så att min profilbild på facebook inte blir så "utdragen" när jag eller någon annan förstorar den på en PC?
Jag laddade nämligen nyss upp en profilbild som ser helt okej ut i sin största storlek i Windows, men efter att jag var tvungen att beskära den på Facebook så blev den inte alls lika skarp och pixlig i full storlek om man kollar på den från en PC :/
Citera
2018-01-22, 00:07
  #14458
Medlem
hassanmebyssans avatar
Kan man på något sätt se vilka som like:ar en sida på FB? Sidan har misstänksamt många likes och följare, men det går inte att klicka upp på samma sätt som det gör med grupper.
Citera
2018-01-27, 13:20
  #14459
Medlem
Enok1Halvars avatar
Hallojs,behöver hjälp med en fråga
Om jag postar ett inlägg i 1 av grupperna jag är med i på facebook kommer mina vänner (som inte är medlemmar i den gruppen) se mitt inlägg ?
eller måste jag på nått sätt ställa in nått för att dom inte ska kunna se inlägget?
Tacksam för snabb hjälp
Citera
2018-01-29, 13:04
  #14460
Medlem
Samsoris avatar
hur får man bort att man är online/aktiv men att man kan vara inne ändå utan att folk ser?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback