Ny tråd, ny säsong! Nu kör vi!
Har varit väldigt inaktiv under föregående säsong, dels pga studier men även pga ett Stuttgart som spelade så otroligt dåligt att man bara ville glömma bort de. De tog sig dock i kragen och höjde sig rejält under slutet av säsongen och säkrade kontraktet i absolut sista stund. Tycker sjukt mycket synd om de lag som åkte ner till 2.Bundesliga. Sista omgången var galet spännande och jag kan fortfarande knappt tro på hur nära vi var på att åka ner.
Förhoppningsvis blir nästa säsong roligare och ger mig en anledning till att skriva massor av positiva inlägg om Stuttgart och Bundesliga
Såg även att Cyberkalle skrev ett inlägg till mig i förra säsongens tråd, och det skulle vara oartigt att inte svara så här kommer det:
Citat:
Ursprungligen postat av
cyberkalle
Fan detta klassinlägg har jag missat och oj vad jag saknat dig Apelsinen kul att ni fixade kontraktet.
Är du fortfarande lika arg av dig?
Tror du fortfarande att Bayern kommer köpa upp era bästa spelare?
Hur kommer det gå nästa säsong?
Nya spelare på ingång?
Tack så mycket! Det uppskattas
1. Arg har jag väl aldrig vart, däremot kan det stundtals vara väldigt frustrerande att kolla på ett lag som gör samma misstag om och om igen
2. Sven Ulreich
3. Svårt att säga. Många faktorer som spelar roll här. Dock anser jag att vi ska kunna utmana om EL-platserna. Men det viktigaste är att visa att vi hör hemma i Bundesliga och inte behöva rädda kontraktet i sista omgången. 6-12 bör vara klubbens målsättning.
4. Jadu... En målvakt kan ju behövas

Verkar som att Przemyslaw Tyton från PSV/Elche är på ingång. Förutom det så finns det väl en massa rykten hit och dit, men inget konkret vad jag känner till.
Det absolut viktigaste under transferfönstret är dock att behålla nyckelspelare som Rüdiger, Kostic och Ginzcek etc.
Sådärja... Nu blickar vi framåt! Mot en skön sommar med mycket sol och härlig ungdomsfotboll!