Jag vill ju gärna ha bort Mkhtaryan och få in någon annan, men samtidigt tycker jag Mkhtaryan har mycket i sig som bara kommit fram då och då. Kan Tuchel få bättre pli på honom än Klopp kanske han borde få en säsong till på sig.
Ja, det där är väl ett lag för topp 3 iaf och eventuellt kunna vinna EL. Topp 3 är mitt mål/krav varje säsong. Mer än så är det svårt att kräva.
Läste idag att Dortmund är intresserade av Bas Dost.
Har sörjt den tidigare trådens bortgång nog nu och gör intåg i denna tråd.
Bevittnade ni dagens spektakel? Stundvis uselt av det tyska u21-laget som har en lång väg att gå. Värt att notera är dock ett antal spelare som utmärkte sig i sin uselhet. Leitner, Meyer och Younes var under all kritik. Meyer osynlig, Younes spelare som en (yngre) ungdomsspelare och Leitner med ett flertal olyckliga sekvenser. Bytet Leitner - Kimmich var en positiv injektion och Meyer - Bittencourt absolut.
Förhoppningsvis inser Hrubesch detta också och sätter in de två från start, även om jag helst hade sett Geis för Leitner. Younes får väl en till chans, men Arnold kan inte vara långt borta från startelvan.
Ter Stegen
Korb - Ginter - Knoche - Schulz
Can - Kimmich
Volland - Bittencourt - Younes
Hofmann
Jag vill ju gärna ha bort Mkhtaryan och få in någon annan, men samtidigt tycker jag Mkhtaryan har mycket i sig som bara kommit fram då och då. Kan Tuchel få bättre pli på honom än Klopp kanske han borde få en säsong till på sig.
Streich sa för nu nästan två år sedan att den spelare han tyckte spelade bäst och vackrast var just Mkhtaryan, och eftersom jag inte betvivlar Streichs omdöme tycker jag att det är synd att han inte visat så mycket av vad han kan det senaste. Så det tar mig alltid lite emot när jag hör folk som vill få bort honom, men kanske passar han bättre någon annanstans.
Citat:
Ursprungligen postat av marc0p0l0
Bevittnade ni dagens spektakel? Stundvis uselt av det tyska u21-laget som har en lång väg att gå. Värt att notera är dock ett antal spelare som utmärkte sig i sin uselhet. Leitner, Meyer och Younes var under all kritik. Meyer osynlig, Younes spelare som en (yngre) ungdomsspelare och Leitner med ett flertal olyckliga sekvenser. Bytet Leitner - Kimmich var en positiv injektion och Meyer - Bittencourt absolut.
Förhoppningsvis inser Hrubesch detta också och sätter in de två från start, även om jag helst hade sett Geis för Leitner. Younes får väl en till chans, men Arnold kan inte vara långt borta från startelvan.
Ter Stegen
Can - Kimmich
Hofmann
Var Günters gul-röda otur eller usel insats? Han är lite som Wendt, svinbra att ha offensivt men släpper igenom för mycket bakåt.
Hoppas Klaus får chansen på topp, något han visat sig behärska helt okej i ligan.
Citat:
Ursprungligen postat av _MrPink
Ser fram emot en ny säsong!
Jag gjorde ett smått patetiskt turistförsök att fastna för Hertha eftersom jag bodde i Berlin under hösten. Var väl så smått påväg, men efter att ha besökt en match där fansen buade ut en spelare i egna laget som trots allt gjorde en bra insats (kommer inte ihåg vem det var) var det svårt.. Ångrar dock att jag inte gick på någon match med Union.
Ett annat skäl att inte hysa sympatier för klubben var att de (även ledare i klubben) skyllde en förlust på bollkallen. Han gjorde sitt jobb och gav motståndarna bollen så att de snabbt kunde sätta igång spelet vilket ledde till mål.
Senast redigerad av Lekmand 2015-06-18 kl. 00:18.
Ett annat skäl att de (även ledare i klubben) skyllde en förlust på bollkallen. Han gjorde sitt jobb och gav motståndarna bollen så att de snabbt kunde sätta igång spelet vilket ledde till mål. Ett annat skäl till att inte hysa sympatier för dem.
Om någon nu behöver argument för att inte hålla på denna skitklubb...nummer tre i kaos efter HSV och S04...vem säger att en huvudstad/traditionsklubb (begreppet suger) måste ha ett lag i 1. BL?
Ett lag förtjänar en plats där och många lever på lånad tid...vissa har t o m ett räkneverk i stadion...fortfarande lång tid till säsongen börjar och att välja ett annat lag.
Ter Stegen
Can - Kimmich
Hofmann
Såg inte matchen men trevligt att höra positiva rapporter om Bittencourt. Som jag skrev i förra tråden har han haft en misslyckad säsong kantad av skador. Läste dock nu att Dortmund bestämt sig för att inte utnyttja sin återköpsklausel, vilket betyder att U21-landslagsmannen stannar i Hannover.
En annan U21-landslagsman i H96 är ju annars lovande mittbacken André Hoffmann som saknades förra säsongen pga trasigt korsband. Han är nu tillbaka och kan medverka i den viktiga försäsongsträningen. Hoppas att han hittar tillbaka till samma fina form som han hade före skadan.
Läste idag att Dortmund är intresserade av Bas Dost.
Efter hans felträff(som blev ett drömmål) mot Bayern i omstarten så hade han en sjuk period men det är nog många som tror att den inte kommer att upprepas.
Citat:
Ursprungligen postat av marc0p0l0
Ter Stegen
Can - Kimmich
Hofmann
Jag håller med dig men vi får hoppas att vi som gillar bratwurstfotboll fortsätter att göra tråden intressant och värd att följa så vi inte tappar "viktig" markeringen.
Senast redigerad av cyberkalle 2015-06-18 kl. 06:33.
Zugänge: Yoshinori Muto (FC Tokyo, 2,9 Millionen), Florian Niederlechner (FC Heidenheim, 2,5 Millionen), Danny Latza (VfL Bochum, ablösefrei), Sebastian Polter (Union Berlin, Leihende), Chinedu Ede (Anorthosis Famagusta, Leihende), Dani Schahin (SC Freiburg, Leihende), Niki Zimling (Ajax Amsterdam, Leihende)
Abgänge: Julian Koch (Fortuna Düsseldorf, 300.000), Jonas Hofmann (Borussia Dortmund, Leihende), Sami Allagui (Hertha BSC, Leihende), Nikolce Noveski (unbekannt), Damian Roßbach (SV Sandhausen, ablösefrei), Nicolas Castillo (FC Brügge, Leihende)
1. FC KÖLN
Zugänge: Dominique Heintz (FC Kaiserslautern, 1,5 Millionen), Maurice Exslager (SV Darmstadt, Leihende), Bruno Nascimento (GD Estoril, Leihende), Simon Zoller (1. FC Kaiserslautern, Leihende)
Abgänge: Kevin Wimmer (Tottenham Hotspur, 7 Millionen), Anthony Ujah (Werder Bremen, 4,5 Millionen), Adam Matuschyk (Eintracht Braunschweig, ablösefrei), Thomas Bröker (MSV Duisburg, ablösefrei), Maximilian Thiel (Union Berlin, 250.000), Patrick Helmes (Karriereende), Deyverson (Belenenses Lissabon, Leihende)
HANNOVER 96
Zugänge: Oliver Sorg (SC Freiburg, 3,5 Millionen), Charlison Benschop (Fortuna Düsseldorf, 1,5 Millionen), Philipp Tschauner (FC St. Pauli, ablösefrei), Samuel Radlinger (1. FC Nürnberg, Leihende), Vladimir Rankovic (Ergebirge Aue, Leihende), Valmir Sulejmani (Union Berlin, Leihende)
Abgänge: Lars Stindl (Borussia Mönchengladbach, 3 Millionen), Joselu (Stoke City, 8 Millionen), Christian Pander (unbekannt), Jan Schlaudraff (unbekannt), Jimmy Briand (unbekannt), Robert Almer (Austria Wien, ablösefrei), Joao Pereira (unbekannt), Markus Miller (Karriereende), Marius Stankevicius (unbekannt), Didier Ya Konan (unbekannt)
VfB STUTTGART
Zugänge: Philip Heise (FC Heidenheim, 750.000), Kevin Stöger (1. FC Kaiserslautern, Leihende), Rastko Suljagic (Dnipro Dnipropetrowsk, Leihende), Caniggia Elva (Racing Straßburg, Leihende)
Abgänge: Sven Ullreich (FC Bayern, 3,5 Millionen), Joshua Kimmich (FC Bayern, 8,5 Millionen), Sercan Sararer (Fortuna Düsseldorf, 500.000), Moritz Leitner (Borussia Dortmund, Leihende), Tim Leibold (1. FC Nürnberg, ablösefrei), Karim Haggui (unbekannt), Oriol Romeu (FC Chelsea, Leihende)
HERTHA BSC
Zugänge: Sami Allagui (Mainz 05, Leihende), Fabian Holland (SV Darmstadt, Leihende)
Abgänge: keine
HAMBURGER SV
Zugänge: Batuhan Altintas (Bursaspor, 400.000), Jonathan Tah (Fortuna Düsseldorf, Leihende), Kerem Demirbay (1. FC Kaiserslautern, Leihende), Jacques Zoua (Kayseri Erciyesspor, Leihende), Lasse Sobiech (FC St. Pauli, Leihende), Lewis Holtby (Tottenham Hotspur, 6,5 Millionen, bisher ausgeliehen)
Abgänge: Rafael van der Vaart (Betis Sevilla, ablösefrei), Marcell Jansen (unbekannt), Julian Green (FC Bayern, Leihende), Ivo Ilicevic (unbekannt), Gojko Kacar (unbekannt)
Abgänge: Andre Weis (FSV Frankfurt, ablösefrei), Andre Mijatovic (Karriereende), Karl-Heinz Lappe (FC Bayern II, ablösefrei), Ralph Gunesch (unbekannt), Leon Jessen (1. FC Kaiserslautern, Leihende)
DARMSTADT 98
Zugänge: keine
Abgänge: Romain Bregerie (FC Ingolstadt, ablösefrei), Hanno Behrens (1. FC Nürnberg, ablösefrei), Jan Rosenthal (Eintracht Frankfurt, Leihende), Maurice Exslager (1. FC Köln, Leihende), Fabian Holland (Hertha BSC, Leihende), Ronny König (unbekannt), Leon Balogun (unbekannt), Marius Sauss (Lupo-Martini Wolfsburg, ablösefrei)
Var Günters gul-röda otur eller usel insats? Han är lite som Wendt, svinbra att ha offensivt men släpper igenom för mycket bakåt.
Hoppas Klaus får chansen på topp, något han visat sig behärska helt okej i ligan.
Usel var hans insats inte alls, det gul-röda kortet var dock dumt gjort. Är man på ett gult redan och slänger sig sedan finns alltid risken för ett gul-rött. Stod dock för en "stabil" insats under matchen, verken mer eller mindre.
Klaus hade kunnat vara intressant att se, tror dock tyvärr han ligger långt ned i Hrubeschs lista.
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Såg inte matchen men trevligt att höra positiva rapporter om Bittencourt. Som jag skrev i förra tråden har han haft en misslyckad säsong kantad av skador. Läste dock nu att Dortmund bestämt sig för att inte utnyttja sin återköpsklausel, vilket betyder att U21-landslagsmannen stannar i Hannover.
En annan U21-landslagsman i H96 är ju annars lovande mittbacken André Hoffmann som saknades förra säsongen pga trasigt korsband. Han är nu tillbaka och kan medverka i den viktiga försäsongsträningen. Hoppas att han hittar tillbaka till samma fina form som han hade före skadan.
Bittencourts injektion var verkligen riktigt bra, att lyckas gå in och styra anfall trots en man mindre är imponerande. Gjorde speciellt en offensiv löpning längs med kanten som var enorm, ser fram emot att se honom mer.
Om någon nu behöver argument för att inte hålla på denna skitklubb...nummer tre i kaos efter HSV och S04...vem säger att en huvudstad/traditionsklubb (begreppet suger) måste ha ett lag i 1. BL?
Ett lag förtjänar en plats där och många lever på lånad tid...vissa har t o m ett räkneverk i stadion...fortfarande lång tid till säsongen börjar och att välja ett annat lag.
Haha ska inte smutsa ner tråden allt för mycket men det var första och sista gången jag försöker att aktivt välja ett lag..
Ska följa säsongen och se om jag fastnar för några helt enkelt!
Haha ska inte smutsa ner tråden allt för mycket men det var första och sista gången jag försöker att aktivt välja ett lag..
Ska följa säsongen och se om jag fastnar för några helt enkelt!
Jag antar att det vanligen blir det lag som man själv har en lokal anknytning till, som du har till Berlin. Fast det finns andra lag utom TSV 1860 och FCB som jag gillar, av olika anledningar t ex Werder och VfB. Och det finns lag jag har väldigt lite sympati för som t ex HSV och S04, också det av olika anledningar.
Jag antar att det vanligen blir det lag som man själv har en lokal anknytning till, som du har till Berlin. Fast det finns andra lag utom TSV 1860 och FCB som jag gillar, av olika anledningar t ex Werder och VfB. Och det finns lag jag har väldigt lite sympati för som t ex HSV och S04, också det av olika anledningar.
Ett lag som verkligen borde ha supporters här i tråden är Borussia Mönchengladbach. Lag med svenska traditioner, och som just nu har två svenskar. Tror att vi får se några medgångssupporters när man spelar i CL nästa år
Det faktum att de tappar sina två bästa spelare i Kramer och Kruse kan påverka prestationerna till nästa år, men jag håller tummarna på att nyförvärven lyckas. Och hoppas verkligen att det ligger något i ryktet om Calhagnoulu (att jag aldrig lär mig stava hans namn)!
Wolfsburg kanske också blir populärt hos några. Vi alla här inne hade nog nästan tagit för givet att de skulle vinna EL iår, förlusten blev lika snopen som när U20 förlorade mot Mali nu i veckan. Men den offensiven är fan underbar. de Bruyne, Kruse, Dost, Persic, Arnold, Hunt, Caliguiri och Schürrle slåss om fem platser i elvan. Och spelare som Naldo, Rodruigez, Gustavo bakom dem.