2015-06-13, 09:16
Medlem
Fan, var så trött förra veckan på alla skitserier så jag bestämde mig för att titta igenom Breaking Bad. Säkert 7-8e gången nu.

Såg klart på typ 10 dagar och har abstinens nu. Kollade senaste 3 avsnitten av GoT men annars känns alla serier skit.

Många av de serier, jag sett i år är klara (säsongsuppehåll samt avslutningar), t.ex: Better Call Saul, Bates Motel, Justified, Shameless US, Brooklyn Nine Nine, New Girl, It's Always Sunny in Philadelphia, Mad Men, Walking Dead, TBBT, Banshee, House of Cards.

Har sett lite iZombie, The Killing, The Following, Orphan Black, The Americans - men jag har tröttnat och inte orkat se mer avsnitt.

Har jag missat någon sevärd, serie, som gått i år? Ser som sagt på Game of Thrones, Community och ska se senaste säsongen av Orange Is the New Black.

Kan rekommendera 'Louie' och 'Derek' f.ö, två bra komediserier.
http://www.imdb.com/title/tt1492966/?ref_=nv_sr_1
http://www.imdb.com/title/tt2616280/

Efter jag sett senaste av Orange Is the New black, ska jag försöka kolla på 'Sense8' se om den duger.
Citera
2015-06-13, 13:51
Medlem
insectqueens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vixo
Fan, var så trött förra veckan på alla skitserier så jag bestämde mig för att titta igenom Breaking Bad. Säkert 7-8e gången nu.

Såg klart på typ 10 dagar och har abstinens nu. Kollade senaste 3 avsnitten av GoT men annars känns alla serier skit.

Många av de serier, jag sett i år är klara (säsongsuppehåll samt avslutningar), t.ex: Better Call Saul, Bates Motel, Justified, Shameless US, Brooklyn Nine Nine, New Girl, It's Always Sunny in Philadelphia, Mad Men, Walking Dead, TBBT, Banshee, House of Cards.

Har sett lite iZombie, The Killing, The Following, Orphan Black, The Americans - men jag har tröttnat och inte orkat se mer avsnitt.

Har jag missat någon sevärd, serie, som gått i år? Ser som sagt på Game of Thrones, Community och ska se senaste säsongen av Orange Is the New Black.

Kan rekommendera 'Louie' och 'Derek' f.ö, två bra komediserier.
http://www.imdb.com/title/tt1492966/?ref_=nv_sr_1
http://www.imdb.com/title/tt2616280/

Efter jag sett senaste av Orange Is the New black, ska jag försöka kolla på 'Sense8' se om den duger.

Nu är det ju en väldigt blandad kompott av serier du nämner så jag listar ett par random serier jag tycker om som kanske kan passa:

Vikings
Z Nation
Transparent
Maron

Nu är dom väl inte från i år men dom är relativt nya bra serier.
Citera
2015-06-13, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av insectqueen
Nu är det ju en väldigt blandad kompott av serier du nämner så jag listar ett par random serier jag tycker om som kanske kan passa:

Vikings
Z Nation
Transparent
Maron

Nu är dom väl inte från i år men dom är relativt nya bra serier.
Vikings följde jag fram tills denna senaste säsongen. Gav upp efter första avsnittet, hade bättre serie att avverka. Är den senaste säsongen bra? Den har ju fortfarande helt okej IMDB betyg, ser jag nu.

Blir nog att kolla igenom senaste Vikingssäsongen samt de två, komediserier du nämde verkar sevärda. Z Nation har extremt lågt betyg; förmodligen extra lågt för det är Walking Dead -wannabe och blir extra nedröstad (?) ;p

Tack!
Citera
2015-06-13, 14:58
Medlem
insectqueens avatar
Citat:
Vikings följde jag fram tills denna senaste säsongen. Gav upp efter första avsnittet, hade bättre serie att avverka. Är den senaste säsongen bra? Den har ju fortfarande helt okej IMDB betyg, ser jag nu.

Blir nog att kolla igenom senaste Vikingssäsongen samt de två, komediserier du nämde verkar sevärda. Z Nation har extremt lågt betyg; förmodligen extra lågt för det är Walking Dead -wannabe och blir extra nedröstad (?) ;p

Tack!

Säsong 3 av Vikings gillade jag jättemycket mycket karaktärs utveckling och ond bråd död. Tycker absolut att du ska ge dig på den igen.¨

Z Nation är inte alls lika påkostad som TWD, men jag tycker inte man ska jämföra dom två, allt med zombies anklagas ju för att härma den serien men det stämmer inte. Z Nation är mer humoristisk och det råder en lekfull b-skräck känsla, jag gillar den rolig och action fylld...men förvänta dig inte ett nytt TWD.
Citera
2015-06-15, 00:22
Medlem
waikikiis avatar
Någon i stil med Burn notice vore trevligt.
Citera
2015-06-15, 01:21
Medlem
KattPerssons avatar
Citat:

Tack!
Daredevil! Inte lika fjantig som de andra marvel-sakerna som finns ute. Väldigt fin serie.
Citera
2015-06-15, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av insectqueen
Säsong 3 av Vikings gillade jag jättemycket mycket karaktärs utveckling och ond bråd död. Tycker absolut att du ska ge dig på den igen.¨

Z Nation är inte alls lika påkostad som TWD, men jag tycker inte man ska jämföra dom två, allt med zombies anklagas ju för att härma den serien men det stämmer inte. Z Nation är mer humoristisk och det råder en lekfull b-skräck känsla, jag gillar den rolig och action fylld...men förvänta dig inte ett nytt TWD.

Citat:
Ursprungligen postat av KattPersson
Daredevil! Inte lika fjantig som de andra marvel-sakerna som finns ute. Väldigt fin serie.
Daredevil, hur fan har jag missat den. Inte ens hört talas om. Verkar fett lovande!

Har dragit hem Daredevil, Transparent och säsong 3 av Vikings nu!

Sense8 såg jag 3 avsnitt av och det verkar ingen vidare. Har dock sparat det på datorn så ska se vidare på't efter de serier jag nämnde ovan.

Hittade även "Mr. Robot" på IMDB; http://www.imdb.com/title/tt4158110/?ref_=tt_rec_tti högt betyg och intressant story. Dock bara 10k röster så lär väl sjunka. Kanske prova senare i sommar.

Tack igen

EDIT: Glömde Orange Is the New Black, att jag ska se, senaste säsongen kom för några dagar sedan (skitbra serie) ;p
Citera
2015-06-16, 10:34
Medlem
insectqueens avatar
Citat:
Daredevil, hur fan har jag missat den. Inte ens hört talas om. Verkar fett lovande!

Har dragit hem Daredevil, Transparent och säsong 3 av Vikings nu!

Jag kom på en komedi serie till Party Down som tyvärr bara gick två säsonger men har uppnått kult status väldigt rolig och orginell serie, en av mina absoluta favoriter rekommenderas varmt till alla som gillar komedi.

20 hysteriskt roliga avsnitt
Citera
2015-06-17, 22:27
Medlem
colibris avatar
Citat:

Sense8 såg jag 3 avsnitt av och det verkar ingen vidare. Har dock sparat det på datorn så ska se vidare på't efter de serier jag nämnde ovan.

Plöjt igenom Sense8, helmysko med en massa HBTQ inslag. Tekniskt riktigt bra och trots att den stundtals var grymt seg kunde jag inte sluta se den. Skall helt klart se säsong 2.
Citera
2015-06-19, 17:09
Medlem
Serier som liknar:

Stargate Sg1
The Flash
The 4400
Heroes
Kyle XY
The greatest american hero
V

Sen gillar jag även TBBT, Orange is the new black, Weeds, Six feet under.

Gillar inte SG Atlantis, Startrek, The agents of shield.
Daredevil är ok, lite tråkig. Likaså Fringe.
Citera
2015-06-23, 22:14
Medlem
Mouses avatar
Serier som liknar Carnivále?
Citera
2015-06-24, 01:40
Medlem
Behöver hjälp att hitta en krigsserie som utspelar sig långt bak i tiden. Har sett Game of Thrones, Vikings, Spartacus och Marco Polo. Tacksam för svar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in