2015-10-05, 19:29
Medlem
Kris på seriefronten för min del. Känns som att jag sett det mesta bra.. och det jag ej har sett vill jag inte ens se..? Söker serier som redan har några säsonger på nacken. Älskar att sträck-titta serier. ÖS PÅ!

De jag sett är:
Desperate housewives (bäst)
Dexter (bäst)
Homeland
Vampire diaries
Greys anatomy
Breaking bad
Prison break
The blacklist
House of cards
Broadchuch
The fall (bäst)
The killing
24
Person of interest
Pretty little liars
Supernatural (bäst)
Californication
The big bang theory
Och säkert en jävla massa mer..

Vill ej ha tips på zombieserier eller andra konstiga.. THX!
Citera
2015-10-05, 22:27
Medlem
AlltAnnatOchJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinkcheeze
Kris på seriefronten för min del. Känns som att jag sett det mesta bra.. och det jag ej har sett vill jag inte ens se..? Söker serier som redan har några säsonger på nacken. Älskar att sträck-titta serier. ÖS PÅ!

De jag sett är:
Dexter (bäst)
Homeland
Vampire diaries
Greys anatomy
Breaking bad
Prison break
The blacklist
House of cards
Broadchuch
The fall (bäst)
The killing
24
Person of interest
Pretty little liars
Supernatural (bäst)
Californication
The big bang theory

Har du något emot HBO? Sopranos, The Wire, Boardwalk Empire, Deadwood, Game of Thrones, True Detective, Rome... Breaking Bad och Mad Men finns ju också, men det är ju AMC. Kan ju bara säga att du har alla Superserier kvar att se, kul för dig.
Citera
2015-10-05, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlltAnnatOchJag
Har du något emot HBO? Sopranos, The Wire, Boardwalk Empire, Deadwood, Game of Thrones, True Detective, Rome... Breaking Bad och Mad Men finns ju också, men det är ju AMC. Kan ju bara säga att du har alla Superserier kvar att se, kul för dig.

Sopranos,The wire och Breaking bad har jag sett. Sett lite av Game of thrones men det var inget för mig. Rome är väl i samma stil som GoT? Tycker ej om serier som utspelar sig bakåt i tiden.

True Detective tänker jag absolut ta och se, men det finns väl bara 2 säs av det...
Vill se serier med många säsonger så man inte har samma problem snart igen med att välja en ny serie
Tack för tipsen, tar tacksamt emot fler!
Citera
2015-10-06, 18:58
Medlem
RonnyRasks avatar
Citat:

De jag sett är:
Dexter (bäst)
Homeland
Vampire diaries
Greys anatomy
Breaking bad
Prison break
The blacklist
House of cards
Broadchuch
The fall (bäst)
The killing
24
Person of interest
Pretty little liars
Supernatural (bäst)
Californication
The big bang theory

Friends, Scrubs och Seinfeld är några sitcoms man kan fördriva tiden med. Utöver det skulle jag rekomendera Oz, Jericho, Firefly, Hell on wheels och Black sails.

Om ni vill hålla koll på vilka serier ni har sett rekomenderar jag den här hemsidan, - http://tiii.me/
Den räknar även ut hur många timmar serier ni sett på ett ungefär.
Citera
2015-10-07, 11:17
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Sopranos,The wire och Breaking bad har jag sett. Sett lite av Game of thrones men det var inget för mig. Rome är väl i samma stil som GoT? Tycker ej om serier som utspelar sig bakåt i tiden.

True Detective tänker jag absolut ta och se, men det finns väl bara 2 säs av det...
Vill se serier med många säsonger så man inte har samma problem snart igen med att välja en ny serie
Tack för tipsen, tar tacksamt emot fler!

Longmire
Justified
Ray Donovan
Hell on Wheels
Citera
2015-10-08, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyRask
Om ni vill hålla koll på vilka serier ni har sett rekomenderar jag den här hemsidan, - http://tiii.me/
Den räknar även ut hur många timmar serier ni sett på ett ungefär.

Fy fan vad deprimerande. Visar ju verkligen hur mycket tid man lägger på serier... haha.
Citera
2015-10-10, 00:49
Medlem
Snoovits avatar
Citat:

Vikings, The Americans, The Missing, Lost, Grimm, The affair
Citera
2015-10-10, 20:36
Medlem
Grevelings avatar
Tips på serier i underrättelsemiljö med känsla som Rubicon eller The Americans.
Citera
2015-10-11, 00:41
Medlem
Tips på serier som behandlar dystopiska scenarion? (Får gärna vara film också även om det är fel forum)
Jag tänker Black Mirror och Utopia, för er som sett serierna.

Krav: Välskrivna manus och inget zombietrams.
Citera
2015-10-11, 14:31
Medlem
LameBulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irmias
Tips på serier som behandlar dystopiska scenarion? (Får gärna vara film också även om det är fel forum)

Kan tipsa om Survivors

http://www.imdb.com/title/tt1258189/?ref_=fn_al_tt_1
Citera
2015-10-11, 23:46
Medlem
RonnyRasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irmias

Mr.Robot tror jag skulle passa dig

http://www.imdb.com/title/tt4158110/?ref_=nm_flmg_act_1
Citera
2015-10-12, 20:06
Medlem
tuffkatts avatar
Okej, nu är jag helt utan serier och skulle således behöva lite tips.

Det enda krav jag har är att serien är relativt nyproducerad (säg, 2005 och framåt) samt inte består av allt för många säsonger, alternativt att serien är helt ny och att det endast visats max ett par säsonger hittills.

De serier jag sett som jag håller absolut högst: Mad men, House of Cards.

..och serier jag sett som jag anser är bra: Suits, Narcos, Mr. Robot, Fargo, Breaking Bad, Entourage, Lost m.fl.

..och slutligen serier som jag står i begrepp att se, men inte riktigt bestämt mig än om det är värt tid: Show me a hero, Gomorrah, The Americans, Bloodline.

Hoppas att jag inte är alltför otydlig eller ställer för höga krav, utan att ni förstår ungefär hur mina (iofs relativt spretiga) preferenser ser ut och eventuellt kan rekommendera mig någon serie/säga mig om det är någon av de serier jag funderar på som är värda att ta tag i.

Tuffkatt
Senast redigerad av tuffkatt 2015-10-12 kl. 20:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in