Funderar på en ny thriller.
Mina favoriter är Breaking Bad, Oz, Wire, Hannibal.
Även sett Dexter, House of Cards, True Detective, och nyligen i brist på Bättre; Bron.
Borde jag se The Killing eller finns det bättre alternativ?
För övrigt vill jag instämma i körerna som rekommenderar Louie och Flight of the Conchords.
Det är 2 av de mest briljanta komediserier jag sett (som smakreferens är mina favoritserier Seinfeld, Curb, Arrested Development)
Jag tycker att dom två slår serier som Eastbound, 30 Rock etc på fingrarna! (ja, jag jämför även om det är äpplen och päron)
För er som redan sett allt inom komedi kan jag rekommendera danska serien Klovn - den är väldigt lik Curb. Man är skeptisk först men jag har garvat ordentligt åt den.
Även Tenacious D:s bortglömda TV-serie är värd att söka upp.
En kul brittisk humordu är Mitchell and Web, de har en självbetitlad serie för er som gillar sketcher saker eller serien Peep Show om ni föredrar en längre serie.
Ricky Gerveis gamla "Extras" är också en mysig liten serie, värd att söka upp.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ambitious
Letar efter en bra serie som är inriktad inom advokatyrket! Skulle vara intressant att börja följa någon sådan. Vad har ni för alternativ flashbackare?
Jag funderar på om man kan rekommendera The Practice.
Vid första anblicken är det en ganska halvdan tv-serie, känns väldigt mycket som en tråkserie i stil med Law & Order eller random sjukhusserie.
Något som jag aldrig hade laddat ned utan bara råkat se när den gick på TV.
Men när jag tänker på det så fascinerades jag ofta av fallen i den serien, de hade en hel del intressanta juridiska aspekter och jag blev faktiskt förvånad över hur ofta slutpläderingarna fick mig att ändra åsikt i vissa fall.