Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-24, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeffa
Var det verkligen en stöld? var det inte bara så att det saknades och man blev skadeståndsskyldig, jäkla skillnad, och vad skulle du själv gjort om du transporterat grejer åt nån annan och en tredje skäl grejer du inte vet om, skulle du inte nekat då också?
Det stod i tidningen att han va dömd i hemlandet för det iaf. Kanske dom i media ljuger?
2015-06-24, 00:05
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Jag har utgått från att det varit just boden, med tanke på alla tekniker som befann sig där under natten den 13:e. (Efter att ladan hade kollats.) Det fanns väl verktyg där, kan man tänka sig.

Tänk dig att MP söker vid ladan och så ser de hur bröderna snabbt smyger ut ur boden och bort ur sikte!
Det är min bild, i alla fall.

Varför skulle MPS tycka att det är skumt när två personer smyger ut från en arbetsbod på en jordbruksfastighet? Visste MPS att polisen var intresserade av de här två personerna, var det något speciellt med den här gården?

EDIT; Av intresse är, hur många ingick i MPS sökpatrull vid Martorp, vilka personer ingick i patrullen, tycker jag.
Senast redigerad av OY 2015-06-24 kl. 00:08.
2015-06-24, 00:06
Medlem
Citat:
Samma helg Lisa försvann

Den pågick med andra ord hela helgen , inte bara en speciell tid ?
2015-06-24, 00:06
Medlem
Sweederssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
Jag är rädd att Lisa blev våldtagen och styckad, varför? För att hennes café hade rökförbjud.
Folk har tröttnat på det där, speciellt folk ifrån öststatsländer som har en jävla kärring till fru som sexvägrar och ger dig örfilar när du kommit hem. Ni får tro att jag trollar eller inte, men öppna inte er jävla käft sedan när det där läcker fram i rätten som erkännande hos litauerna.

Vaddå?? Att de våldtagit och styckat henne för att caféet hade rökförbud?? Jag lovar att aldrig öppna min käft på detta forum igen om det stämmer. Nog för att man varit jävligt röksugen men....kopplingen till våldtäkt och styckning...hmmmmm....vad är kopplingen om man får fråga??
2015-06-24, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Visessen
Det stod i tidningen att han va dömd i hemlandet för det iaf. Kanske dom i media ljuger?

Fast man blir väl dömd att betala skadestånd också.
2015-06-24, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Visessen

Vilken tidning?

och BTW varför så hög svansföring på ett som jag beskrev obekräftat rättsfall??
2015-06-24, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gottisch
Den pågick med andra ord hela helgen , inte bara en speciell tid ?

Fredag till söndag om jag inte är helt fel ute

Fel av mig lördagen men många stannade kvar till söndagen innan hemfärd, troligen pga "lite fest" efter bankörningen.
Senast redigerad av Zeffa 2015-06-24 kl. 00:12.
2015-06-24, 00:09
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag har utgått från att det varit just boden som kallats verkstad av mamman, med tanke på alla tekniker som befann sig där under natten den 13:e. (Efter att ladan hade kollats.) Det fanns väl verktyg där, kan man tänka sig.
Det var alltså när polisen var i ladan som MP avblåste sitt arbete 21.15. Jag tror att kroppen fanns där.
Tänk dig att MP söker vid ladan och så ser de hur bröderna snabbt smyger ut ur boden och bort ur sikte!
Det är min bild, i alla fall.

Oki. Tänkt tvärsom
1. Fynd i ladan av MP
2. Hittas sen i boden på baksidan.

Får vänta tills FUP. Oavsett så har nån läckt info till modern om detaljer.
2015-06-24, 00:10
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Fredag till söndag om jag inte är helt fel ute
Lördag Kinnekulle, söndag Trollhättan om det som sagts tidigare i tråden stämmer.
2015-06-24, 00:11
Medlem
Blev ännu intressantare när jag nu kollade lite mer på IBs Facebook, där hon gillar någon sida "egoist" samt "madam" kan va just som jag påstod hennes man NB har varit "besatt" av sex.. Han har inte fått av sin fru.. Såg lisa och det "slog slint" där kom det en teori ifrån mig och min magkänsla säger 110% att detta är så. Tråkigt att jag inte kan se lillebroderns Facebook undra vad som kommit fram där.
2015-06-24, 00:12
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Varför skulle MPS tycka att det är skumt när två personer smyger ut från en arbetsbod på en jordbruksfastighet? Visste MPS att polisen var intresserade av de här två personerna, var det något speciellt med den här gården?
Nja, de nämnde i alla fall för polisen att de sett de här personerna och då använde polisen "sin intuition" och åkte direkt hem till dem. För polisen hade de ju varit intressanta tidigare, de hade hörts flera gånger redan.
2015-06-24, 00:12
Medlem
CarlosRexs avatar
Citat:
Men enligt Rhona har man även gjort fynd nära bostaden. Hon ville tyvärr inte utveckla hur pass nära det var.
Så Lisas ägodelar har så pass många gånger återfunnits på platser dit bröderna haft anknytning, att i alla fall jag själv inte orkar fundera över alternativa GM. Men det är ju tur att vi är olika, så att även de dummaste teorierna får sina talesmän. Synd bara när blindspåren tar upp så mycket plats att de sabbar tråden.

Rhona vet nog inte mer än vad som framkommit i tråden. Efter fyndet konfronterades trion nära bostaden (enligt Expressens fotograf tror jag att det var). Polisen sa att det var ca 500 m från fyndplatsen vilket då inte kan stämma eftersom det är en bit över 1 km mellan Martorp och bostaden.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in