Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-23, 23:57
Medlem
Jag är rädd att Lisa blev våldtagen och styckad, varför? För att hennes café hade rökförbjud.
Folk har tröttnat på det där, speciellt folk ifrån öststatsländer som har en jävla kärring till fru som sexvägrar och ger dig örfilar när du kommit hem. Ni får tro att jag trollar eller inte, men öppna inte er jävla käft sedan när det där läcker fram i rätten som erkännande hos litauerna.
2015-06-23, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Visessen
Kom att tänka på en sak , NB hade väl tidigare blivit dömd för något tv stöld i lituaen? Va det inte lite som i detta fallet.... Han nekade....

Var det verkligen en stöld? var det inte bara så att det saknades och man blev skadeståndsskyldig, jäkla skillnad, och vad skulle du själv gjort om du transporterat grejer åt nån annan och en tredje skäl grejer du inte vet om, skulle du inte nekat då också?
2015-06-23, 23:59
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlosRex
Nej precis och inte bara vid SKL, inte någonstans heller i hela världen. Men man har ändå satt ner sannolikheten till 1/1 milj detta gäller även helbröder om de då inte är enäggstvillingar som sagt.

Jag säger inte emot angående sannolikheten. Jag påtalade bara det som jag känner till kring frågan i sig. Mig veterligen har ingen blivit dömd p g a DNA-förväxling.
2015-06-24, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeffa
Satt och tittade lite på färdväg norrut för de som bor i västra Sverige som deltagit i SAAB-träffen på Kinnekulle ring. deras närmaste väg går ju förbi Martorp.

Intressamt, när var denna träff och när vad den klar ?
2015-06-24, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlosRex
Nej Lena var alltid där tidigt på morgonen. Gjorde alla förberedelser med bakning och mat.
Hon kanske gick dit för att röka innan hon började
2015-06-24, 00:02
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Kan boden/skjulet/arbetsboden vara verkstaden? Har funderat kring detta.
Beror ju på vart hon återfanns, är det boden hon hittades i så är det 100 m från denna snarare?
Jag har utgått från att det varit just boden som kallats verkstad av mamman, med tanke på all uppståndelse där under natten den 13:e. (Efter att ladan hade kollats.) Det fanns väl verktyg där, kan man tänka sig.

Tänk dig att MP söker vid ladan och så ser de hur bröderna snabbt smyger ut ur boden och bort ur sikte!
Det är min bild, i alla fall.

Men det var alltså när polisen var i ladan som MP avblåste sitt arbete 21.15. Jag tror att kroppen fanns där.
Senast redigerad av FritzDaCat 2015-06-24 kl. 00:08.
Moderator
OYs avatar
Kan det vara så att bröderna skyller på varandra, det finns ingen teknisk bevisning, enbart indicier på att någon av bröderna är skyldig?

-Vi misstänker att det var du som mördade Lisa.
-Jag förnekar, det var min bror.

Kan det vara så?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gottisch
Intressamt, när var denna träff och när vad den klar ?

Samma helg Lisa försvann
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David-Hume
Nej, förvisso. Och det finns ju såklart olika metoder att lösa eventuell problematik. Dock så måste de som arbetar med analysen ta de häktades släktskap i beaktande och vara extra varsamma, vilket skulle kunna förklara fördröjningen. Man måste få så fullständig dna-profil som möjligt i och med att det är två nära släktingar som är misstänkta för samma brott. Och de ska ju dömas individuellt för vad de har gjort och inte kollektivt.

Jag förstår ditt resonemang. Huruvida någon av dessa två bröder döms för mordet på LH återstår dock att se.
2015-06-24, 00:04
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kan det vara så att bröderna skyller på varandra, det finns ingen teknisk bevisning, enbart indicier på att någon av bröderna är skyldig?

-Vi misstänker att det var du som mördade Lisa.
-Jag förnekar, det var min bror.

Kan det vara så?
Fast det tror jag åklagaren skulle gå ut med - det skulle ju innebära att alla ifrågasättanden kring häktningen försvann - samt skulle han givetvis använda sådan påståenden i förhör av dem båda..

Din bror säger att det var du - är det inte lika bra att du erkänner nu ...
2015-06-24, 00:04
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Jag får inte ihop spekulationerna om pappan. Bortsett från att det inte finns några tecken eller rykten om att han skulle ha något otalt med sin dotter samt att två andra sitter häktade alltså, så har jag en annan invändning.

Lisa meddelar att hon nu ämnar åka från jobbet. Pappan kan ha sagt det muntligen till mamman, som i sin tur inte ens behöver befinna sig i hemmet. Men faktum kvarstår; en stund senare kontaktar mamman caféägaren, vilket borde betyda att det hos föräldrarna har uppstått en fråga; "varför har inte Lisa kommit hem?".

Pappan kan inte ha fabulerat ihop SMS:et från Lisa. Med all sannolikhet har polisen bett att få se det.

Alltså. Båda föräldrarna vet att hon inte har kommit hem än. Han åker till caféet. Ska han alltså där ha tagit död på henne? Är inte det då ett konstigt sammanträffande att hon just den kvällen inte har kommit hem? Hennes icke hemkomst/försening upptäcktes ju innan han lämnade hemmet.

Var var Lisa då, under tiden som föräldrarna väntade och medan pappan åkte mot caféet? Varför åkte hon inte hem?

Att "pappa-spåret" seglat upp i tråden igen beror väl till väldigt stor del på att en megapostare kommit in i en av sina maniska faser igen och sitter och bränner iväg inlägg på inlägg om allt möjligt som går att starta en diskussion - eller snarare tjafs - om.

Vill man inte att tråden ska störas av en mängd sidospår med merendels korta tjafsinlägg som också upprepar gamla argument så är väl det bästa man kan göra att ignorera det hela. Så kanske trafiken avtar s.a.s.

Annars är väl en rimlig sammanfattning av dagen att bröderna förblir häktade - trots mångas övertygelse om att hovrättens tidsutdräkt måste betyda att man inte trodde på bevisningen och tänkte släppa dem.

Någon ny information har inte släppts eller läckt från utredningen och därmed är tråden också hänvisad till att i stort sett sitta och tugga om gamla spår. Vilket den också verkar göra i full fart nu när diskussionen om själva häktningen och kvinnans frisläppande lagt sig.
2015-06-24, 00:05
Medlem
mikkelbergs avatar
Va fasen hände därborta egentligen?

Bröderna bland de första som blev toppsade, fallet borde ju va löst ifall hon utsatts för sexuellt övergrepp av någon av dem.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in