Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-24, 00:12
Moderator
OYs avatar
Det verkar vara så att MPS och polis anser att det är misstänkt att bröderna rörde sig vid eller på Martorp, en plats som de tidigare har jobbat på, men vad skulle de göra, ladan var väl avspärrad, kanske hade de ett jobb som skulle göras på Martorp och passade på när ladan ändå var otillgänglig?
2015-06-24, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djembelelle
Lördag Kinnekulle, söndag Trollhättan om det som sagts tidigare i tråden stämmer.

OK, va bara en tanke.
2015-06-24, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Fast man blir väl dömd att betala skadestånd också.
Vad jag vill underteckna här är att han nekade och blev dömd vilket tyder på att han med största sannolikhet begått det brottet. Förstår du min poäng? Hur gamla är ni som skriver här inne... Måste förtydliga allt för att de flesta ska förstå. Är jag så otydlig? Vilket fall som så tyder det på att han inte bryr sig speciellt mycket om offret i det fallet där han blev dömd och kan ej erkänna sina fel och sina handlingar.
2015-06-24, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Visessen
Blev ännu intressantare när jag nu kollade lite mer på IBs Facebook, där hon gillar någon sida "egoist" samt "madam" kan va just som jag påstod hennes man NB har varit "besatt" av sex.. Han har inte fått av sin fru.. Såg lisa och det "slog slint" där kom det en teori ifrån mig och min magkänsla säger 110% att detta är så. Tråkigt att jag inte kan se lillebroderns Facebook undra vad som kommit fram där.

Lägg av du har ju fan ingen aning.
2015-06-24, 00:16
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlosRex
Rhona vet nog inte mer än vad som framkommit i tråden. Efter fyndet konfronterades trion nära bostaden (enligt Expressens fotograf tror jag att det var). Polisen sa att det var ca 500 m från fyndplatsen vilket då inte kan stämma eftersom det är en bit över 1 km mellan Martorp och bostaden.
Jag uppfattade det som att Rhona vetat lite mer. Nu när bröderna är haffade, verkar hon ju heller inte intresserad av att komma hit längre. Det tyder på att hon tror att de funnit rätt GM, tycker jag.

Sen tror ju jag att Fredman inte hade alla detaljer klara för sig. Men alla gör inte den tolkningen.
2015-06-24, 00:17
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Blev ännu intressantare när jag nu kollade lite mer på IBs Facebook, där hon gillar någon sida "egoist" samt "madam" kan va just som jag påstod hennes man NB har varit "besatt" av sex.. Han har inte fått av sin fru.. Såg lisa och det "slog slint" där kom det en teori ifrån mig och min magkänsla säger 110% att detta är så. Tråkigt att jag inte kan se lillebroderns Facebook undra vad som kommit fram där.
Mm. Jättekonstigt att folk ber dig förtydliga när du presenterar sånt jävla svammel hela tiden. Din magkänsla säger till 110%.
Citat:
Vad jag vill underteckna här är att han nekade och blev dömd vilket tyder på att han med största sannolikhet begått det brottet. Förstår du min poäng? Hur gamla är ni som skriver här inne... Måste förtydliga allt för att de flesta ska förstå. Är jag så otydlig? Vilket fall som så tyder det på att han inte bryr sig speciellt mycket om offret i det fallet där han blev dömd och kan ej erkänna sina fel och sina handlingar.
Underteckna..? Du menar understryka väl? Ja, du är otydlig gränsande till obegriplig.
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlosRex
Rhona vet nog inte mer än vad som framkommit i tråden. Efter fyndet konfronterades trion nära bostaden (enligt Expressens fotograf tror jag att det var). Polisen sa att det var ca 500 m från fyndplatsen vilket då inte kan stämma eftersom det är en bit över 1 km mellan Martorp och bostaden.

Det kan ju vara så att MPS har sett bröderna gå ut från en byggnad på Martorp, MPS söker kring gården samtidigt som bröderna försvinner ur sikte i riktning stenhuset, MPS avancerar mot stenhuset, halvvägs mellan Martorp och stenhuset gör de ett fynd samtidigt som de ser bröderna röra sig från en plats nära fyndet gåendes mot stenhuset.
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kan det vara så att bröderna skyller på varandra, det finns ingen teknisk bevisning, enbart indicier på att någon av bröderna är skyldig?

-Vi misstänker att det var du som mördade Lisa.
-Jag förnekar, det var min bror.

Kan det vara så?

Det kan det väl, men jag tycker inte det är ett troligt scenario. Låter mer som ett sätt som förhärdade kriminella i en viss situation skulle kunna bete sig på om man inser att det inte går att komma undan med att blåneka.
Medlem
MissMeduzas avatar
En av sakerna som får mig att tvivla på att det är balterna är VARFÖR gömma kroppen så nära sin bostad?
Är det inte mer troligt att man i det läget kör så långt ifrån som möjligt?
Lär ju finnas tusentals bättre ställen som dessutom är mer folktomma än ett lantbruk sommartid.
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Osäker på om jag postat detta tidigare, så jag kör en repris ...

"En viss h*n som gödslat tråden med att pappan är den skyldige, vilket är enligt alla rättsinstanser helt grundlöst, uppnår snart 50.000 inlägg, vilket för mig är helt sanslöst.

Ignorera"

Ursäkta om ni läst det förut.

Jag tror inte att TR, HR är helt ute och cyklar vilse i terrängen, oavsett om det är på landet och eller mellan ladugårdar. Dom kan säkerligen läsa av kompassen.

Nä men TR och HovR har bara att ta ställning till det åklagaren lägger fram där. Inte något annat. Möjligtvis kan de i domskäl vid ev frikännande mena att bevisen utgör starkt indicium men inte kan tillmätas avgörande betydelse då ett flertal personer rört sig kring området under den aktuella perioden. Därav vikten att från början söka brett och noggrant, ävrn om det innebär jobbiga frågor till sörjande människor.
2015-06-24, 00:18
Bannlyst
Citat:
Vilket fall som så tyder det på att han inte bryr sig speciellt mycket om offret i det fallet där han blev dömd och kan ej erkänna sina fel och sina handlingar.

Helt psycho är han, hur kan han vara så empatilös mot en tv!!
Offret förra ggn, en tv...offret denna gång, en människa. O du menar på han nekade båda gångerna? Men OMG du har ju löst d!!
2015-06-24, 00:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MissMeduza
En av sakerna som får mig att tvivla på att det är balterna är VARFÖR gömma kroppen så nära sin bostad?
Är det inte mer troligt att man i det läget kör så långt ifrån som möjligt?
Lär ju finnas tusentals bättre ställen som dessutom är mer folktomma än ett lantbruk sommartid.

Kanske var tänkt så, men man räknade inte med sånt pådrag från polis o sen att Sverige hade MP?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in