2015-06-23, 23:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Skall du endast prata om denna tes dag ut och dag in istället för att hålla dig till ämnena? Du verkar vara otroligt fäst vid just mig
Jag får väl vara galen då, vad gör det dig?
Du kan skicka pm till mig och i varje pm säga detta till mig istället. Får se om du kan BOTA mig.
Han håller sig till ämnet åtminstone i denna tråd.
Citera
2015-06-23, 23:09
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jegoooooo
Paranoia baserat på vad/hur du skriver är det ingen tvekan om och ingen vad jag har sett har ens sagt att de vill tysta dig
Titta på vad själv skriver istället. Tror du inte att det syns eller?
Citera
2015-06-23, 23:10
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
NI? Är jag fler nu också helt plötsligt?
Du är en individ som identifierar dig som gudstroende, rätt eller fel?
Citera
2015-06-23, 23:10
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honey.B.Blue
Fel!
Citera
2015-06-23, 23:12
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Skall du endast prata om denna tes dag ut och dag in istället för att hålla dig till ämnena?

Denna tråd är central för perspektivet på pådyvlande teisms verklighets-relation.

Citat:
Du verkar vara otroligt fäst vid just mig

You wish.

Citat:
Jag får väl vara galen då, vad gör det dig?

Som sagt så uppskattar jag ditt profilerande av min tes om pådyvlande teisms mentala dysfunktionalitet.

Citat:
Du kan skicka pm till mig och i varje pm säga detta till mig istället. Får se om du kan BOTA mig.

Du är förmodentligen obotlig.
Citera
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Fel!
Är du ateist eller agnostiker?
Citera
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Jag identifierar mig som en kvinna och människa. Tron är utanpå denna identifikation så att säga.
Citera
2015-06-23, 23:13
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Denna tråd är central för perspektivet på pådyvlande teisms verklighets-relation.

You wish.

Som sagt så uppskattar jag ditt profilerande av min tes om pådyvlande teisms mentala dysfunktionalitet.

Du är förmodentligen obotlig.
Ja jag tänker aldrig bli den du vill att jag skall vara.
Citera
2015-06-23, 23:14
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Jag identifierar mig som en kvinna och människa. Tron är utanpå denna identifikation så att säga.

Konstigt så din retorik säger något annat.
Citera
2015-06-23, 23:15
Bannlyst
Citat:
Snälla vän, varför spelar du då ut martyrkortet innan man hinner blinka med ögat?

Vilka galningar? Bogo är oförskämt välorienterad i religion, trots allt diskuteras religion och subkategoriseringar i detta ämne, som har tusen olika inputs, varav en är solipsistisk, den gränsar i en gråzon til narcissism.

Vad i helvete identifierar du dig så förbaskat med gud för då, till en början, detta har du SJÄLV uttryckt åtskilliga gånger, men.. denna tråd är en diskussion i mentalsjukdom korrelerat religioner.

Capiche?

Illusion.. är ledordet, sett till hur TS formulerar sig, vad är nu så hiskeligt svårt med detta, att du ska gå och slänga dig till golvet och svamla om galningar - men ja.. narcissism ÄR en klinisk diagnos inom psykiatri, du slipper tro på det.

Men det är så och förblir så.
Det är möjligt att Goran omedvetet "gaslightar" då "det"(puss, Goran) är i full projiceringsmode blastar iväg.. undrar om "det" kommer ihåg att andas hehe

Sedan är det eran vi lever i:s trend att slänga upp rasist/martyr/offerkort.. men så kanske fallet har varit i århundrande när det gäller argumentera/diskutera med religiösa iaf...
Citera
2015-06-23, 23:17
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Ok, människa är fint och klarvaket. Har du det som främsta beskrivning på identitet och inte typ "jag är guds barn" eller "kristen" elelr "muslim" osv, så är det en bra början i mina ögon, gällande mentalsjukdom.

Och diskussionen här måste kunna beröra topic. Det är topic som berörs, inte din persona. okej?

Jag (eller forumet) skiter i om du haft samtal med gud femton ggr idag.. det är off topic.

Däremot är det topic, att kunna beskriva mentalsjukdomens manifesterande, när individer t.ex hindras i normal social interaktion med andra, utifrån att önska sig t.ex starkare gudstillit, i samhället som sådant... det kan tyda på bristande verklighetsförankring att ropa efter fler illusioner, då gudstron i sin bas vilar på vandringssägen,mytologi och aforismer, aforismer är vackra, men inte var som helst....
Citera
2015-06-23, 23:18
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ok, människa är fint och klarvaket. Har du det som främsta beskrivning på identitet och inte typ "jag är guds barn" eller "kristen" elelr "muslim" osv, så är det en bra början i mina ögon, gällande mentalsjukdom.

Och diskussionen här måste kunna beröra topic. Det är topic som berörs, inte din persona. okej?

Jag skiter i om du haft samtal med gud femton ggr idag.. det är off topic.

Däremot är det topic, att kunna beskriva mentalsjukdomens manifesterande, när individer t.ex hindras i normal social interaktion med andra, utifrån att önska sig t.ex starkare gudstillit, i samhället som sådant... det kan tyda på bristande verklighetsförankring att ropa efter fler illusioner, då gudstron i sin bas vilar på vandringssägen,mytologi och aforismer, aforismer är vackra, men inte var som helst....
Nu var det ju du som ställde frågan till mig vem jag identifierade mig med, har du redan glömt det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in