2015-06-23, 22:24
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Oj det tog skruv ser jag.....

Du är så tydlig i din mentala dysfunktionalitet att bara blinda inte ser den.
Citera
2015-06-23, 22:27
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Du är så tydlig i din mentala dysfunktionalitet att bara blinda inte ser den.
Vill du avrätta mig för det? Tysta mig? Vill du endast ha sådana som dig själv i samhället?
Citera
2015-06-23, 22:31
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manka
Som svar på detta inlägg och i princip alla andra dina inlägg. Alla vill inte vara ateist, aldrig. Fast du håller på med din akrobatik om att det är det enda rätta, duger inte det för alla. Gör något med ditt elitliv än att slå med dina ord, ibland unga, oerfarna människor och kalla deras tankesätt dysfunktionellt här på Flashback.
Narcissism och solipsism, går dessvärre lite omlott, beroende på hur man styr upp en diskussion i t.ex religion, där narcissisten omedelbart använder egot som sitt bränsle.

Att du är omogen eller att andra omogna inte klarar av att hålla sig nåpgorlunda objektivt, betyder inte att nivån bör ligga i det narcissistiska fältet och ideligen pendla mellan solipsism och narcissism.

Dessutom får du gärna läsa trådstarten : ILLUSION, är du en individ som skiljer på fantasi och verklighet? om inte... ska du nog inte börja anklaga dem som skiljer mellan fantasier med identiteetsstörningar vilja hämtar energi ur bibeln.

Solipsism är inget klockrent uttryck. Därför det är trevligt att diskutera det. För att diskussion brukar vara konstruktivt, det är inte konstruktivt att spela apa och vilja omdefiniera vartenda ord, ord har sina valörer och illusion är ett ord.. som kraftigt åtrerkommer där gudsbegreppet ska försöka förstärkas....

..men är lite osäker på om du förstår vad jag skriver.

dysffunktionalitet, kan uppstå.. där man börjar urholka ordens riktiga valörer.. för att börja tillskriva annat.. som har i illusioner att göra och inte i en vilja att öka förståelse.
Citera
2015-06-23, 22:53
Bannlyst
Citat:
Vill du avrätta mig för det? Tysta mig? Vill du endast ha sådana som dig själv i samhället?
Och här kom den sedvanliga paranoian. Tysta dig är det möjligt att han undermedvetet vill ibland.. jag klandrar inte ens han för det
Citera
2015-06-23, 22:54
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jegoooooo
Och här kom den sedvanliga paranoian. Tysta dig är det möjligt att han undermedvetet vill ibland.. jag klandrar inte ens han för det
Har aldrig haft paranoida känslor OCH nej det går ej att tysta mig i ett forum bland alla andra så att säga galningar
Citera
2015-06-23, 23:01
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Vill du avrätta mig för det? Tysta mig?

Tvärtom. Något tydligare exempel än du på min tes om pådyvlande teisms mentala dysfunktionalitet kan jag inte önska mig.
Citera
2015-06-23, 23:02
Bannlyst
Citat:
Har aldrig haft paranoida känslor OCH nej det går ej att tysta mig i ett forum bland alla andra så att säga galningar
Paranoia baserat på vad/hur du skriver är det ingen tvekan om och ingen vad jag har sett har ens sagt att de vill tysta dig
Citera
2015-06-23, 23:02
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Snälla vän, varför spelar du då ut martyrkortet innan man hinner blinka med ögat?

Vilka galningar? Bogo är oförskämt välorienterad i religion, trots allt diskuteras religion och subkategoriseringar i detta ämne, som har tusen olika inputs, varav en är solipsistisk, den gränsar i en gråzon til narcissism.

Vad i helvete identifierar du dig så förbaskat med gud för då, till en början, detta har du SJÄLV uttryckt åtskilliga gånger, men.. denna tråd är en diskussion i mentalsjukdom korrelerat religioner.

Capiche?

Illusion.. är ledordet, sett till hur TS formulerar sig, vad är nu så hiskeligt svårt med detta, att du ska gå och slänga dig till golvet och svamla om galningar - men ja.. narcissism ÄR en klinisk diagnos inom psykiatri, du slipper tro på det.

Men det är så och förblir så.
Citera
2015-06-23, 23:03
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Ni pådyvlande teister är galna på olika sätt. Du tillhör t.ex. den mer ovanliga kategori som har sociopatiska inslag.
Citera
2015-06-23, 23:04
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Tvärtom. Något tydligare exempel än du på min tes om pådyvlande teisms mentala dysfunktionalitet kan jag inte önska mig.
Skall du endast prata om denna tes dag ut och dag in istället för att hålla dig till ämnena? Du verkar vara otroligt fäst vid just mig
Jag får väl vara galen då, vad gör det dig?
Du kan skicka pm till mig och i varje pm säga detta till mig istället. Får se om du kan BOTA mig.
Citera
2015-06-23, 23:08
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Goran, vänligen observera nu åtskillnaden :

a) pådyvlande
b) icke-pådyvlande

...förlängning av icke-pådyvlande, är viljan och förmågan att resonera, diskutera. Inte att identifiera (sig)

Kan du va så hygglig? Det är common sense, att lyfta huvudet ifrån sitt ego, när man är på diskussionsforum, gäller ju alla, och jag ska för din skull skirva ut : gäller mig också

.. så du inte tro ratt jag "förhäver mig"

(men ok.. jag utnyttjar rutan till det antal ord som är normerat.. my own choice, som inte är påtvingande, just a matter of taste)
Citera
2015-06-23, 23:08
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ni pådyvlande teister är galna på olika sätt. Du tillhör t.ex. den mer ovanliga kategori som har sociopatiska inslag.
NI? Är jag fler nu också helt plötsligt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in