2015-06-23, 21:54
Medlem
Kent-Ingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CherryJul
Sluta tjaffsa jag orkar inte med dig nu, det är du som ska svara på min fråga. Vi ska inte diskutera migrationspolitik utan varför svenska män är osäkra jämfört med utlänningar.
Om det nu skulle vara så...
kan det bero på den lilla detaljen att svenska män och killar smutskastats i år av de som borde värdesätta dem mest, svenska kvinnor (feminister).
Med stöd av media, politiker och invandrare.
År av misskreditering sätter sina spår även på män.

Svenska feminister borde skämmas, särskilt den rabiata delen.
Citera
2015-06-23, 21:57
Medlem
Kent-Ingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thewellovedone
Det finns så som jag ser det tre huvudtyper av av könsideologier och de är:

Radikalfeminism
Jämställdhetism
Anti-feminism

Varav den översta och den understa är extremer. Personligen tillhör jag den mittersta. Jag står varken för kvotering eller vänsterpolitik, men jag står inte heller för anti-feminismens synsätt att kvinnor per definition är en undermänniska som inte förtjänar vanliga grundläggande rättigheter som rösträtt till exempel.
Jag har fortfarande inte träffat på en enda anti-feminist varken på Flashback eller utanför Flashback som betraktar kvinnor som någonting bättre än en belastning för samhället.
Ni kommer i vanlig ordning att förneka att ni är kvinnohatare men jag hör ju vad ni säger och ser ju vad ni skriver.

Man behöver inte vara en radikal vänsterfeminist för att vara ytterst kritisk mot anti-feministerna.

För övrigt går det alldeles utmärkt bra att vara jämställdhetist och Sverigedemokrat

Anser du det finns manshatare?
Citera
2015-06-23, 22:02
Medlem
Kent-Ingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Okej här har du en antifeminist eller Jämställdheist om det nu är vad du kallar oss... Jag ser inte kvinnor som undermänniskor som inte förtjänar grundläggande rättigheter som rösträtt... Jag betraktar inte heller kvinnan som någon belastning för samhället, snarare tvärtom! jag anser henne vara jämlike med mig! till och med lite över mig i värde eftersom hon bär samhällets framtid i sin livmoder i 9månader...

Nej men det är roligt att du röstar SD och gillar SD men samtidigt avskyr antifeminister då SD är ett antifeministiskt parti

Här är en till.
Tror på rättvisa och jämlikhet för alla, inte bara kvinnor.
Citera
2015-06-23, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
ehh…judar är ingen ras, det är en religion. Och jag skulle nog våga påstå att de flesta av dem är s.k. kaukasier, dvs vita.
Vilka skyldigheter och diskrimineringar anser du svenska män har på sig och som då alltså svenska kvinnor har privilegium ifrån? Och kör inte med värnplikten igen, den är bortagen.
Nej, det är en klubb, en politisk klubb. Eller etnisk samhörighet. Som endast har religionen som förevändning för sin existens.
Citera
2015-06-23, 22:06
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
Okej här har du en antifeminist eller Jämställdheist om det nu är vad du kallar oss... Jag ser inte kvinnor som undermänniskor som inte förtjänar grundläggande rättigheter som rösträtt... Jag betraktar inte heller kvinnan som någon belastning för samhället, snarare tvärtom! jag anser henne vara jämlike med mig! till och med lite över mig i värde eftersom hon bär samhällets framtid i sin livmoder i 9månader...

Nej men det är roligt att du röstar SD och gillar SD men samtidigt avskyr antifeminister då SD är ett antifeministiskt parti

Du är ganska ny på Flashback, eller hur! Det jag har läst här på Flashback genom åren om kvinnor skrivna av anti-feminister är åsikter som är på 1800-talsnivå, och det är ingen överdrift på något sätt.

SD är ett parti som står för seriös jämställdhet, alltså varken anti-feministiskt eller radikalfeministiskt.
Citera
2015-06-23, 22:08
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Inger
Anser du det finns manshatare?

Ja!
Citera
2015-06-23, 22:09
Bannlyst
Citat:
Radikalfeminism
Jämställdhetism
Anti-feminism

Varav den översta och den understa är extremer. Personligen tillhör jag den mittersta.

Ni kommer i vanlig ordning att förneka att ni är kvinnohatare men jag hör ju vad ni säger och ser ju vad ni skriver.
äsch, det är mest trams, i alla fall från min sida, jag är likt dig för jämställdhet även om ismen har ett för töntigt namn för att jag ska ansluta mig till den och dessutom med Per Ström som f.d. ledare, nä, det luktar nästan lika illa om jämställdisterna som om sverigedemokraterna.
Citera
2015-06-23, 22:17
Medlem
Kent-Ingers avatar
Citat:
Ja!

då så 1-1
Citera
2015-06-23, 22:22
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Du är ganska ny på Flashback, eller hur! Det jag har läst här på Flashback genom åren om kvinnor skrivna av anti-feminister är åsikter som är på 1800-talsnivå, och det är ingen överdrift på något sätt.

SD är ett parti som står för seriös jämställdhet, alltså varken anti-feministiskt eller radikalfeministiskt.

Nä varit runt här länge men hängde för det mesta i kampsport delen förut.

Fast SD benämner ju sig som antifeminister.

Ja och jag tycker en del feminister här på forumet har minst lika dålig attityd till män som dessa män du pratar om har till kvinnor.
Citera
2015-06-23, 22:27
Medlem
Nandus avatar
Citat:

Vad får du ut av att fjäska på det viset? Tror du det finns "jämställdeist" kvinnor som säger något i stil med "jag anser till och med att män står lite över mig i värde eftersom de bär upp samhällets infrastruktur"? Det ni alla glömmer är att det finns en fjärde typ av människor, en kategori som 100 % av jordens folk tillhörde fram till den franska revolutionen, helt enkelt att män och kvinnor är olika och tillför helt olika saker och att jämföra är ungefär som att fråga vad som är bäst, pizza eller en skottkärra, de flesta vill nog både ha en pizza att äta och en skottkärra för att flytta på jord och att överhuvudtaget försöka sätta ett värde på vilket som är bäst av de två leder bara till absurditet.
Citera
2015-06-23, 22:31
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nandu
Vad får du ut av att fjäska på det viset? Tror du det finns "jämställdeist" kvinnor som säger något i stil med "jag anser till och med att män står lite över mig i värde eftersom de bär upp samhällets infrastruktur"? Det ni alla glömmer är att det finns en fjärde typ av människor, en kategori som 100 % av jordens folk tillhörde fram till den franska revolutionen, helt enkelt att män och kvinnor är olika och tillför helt olika saker och att jämföra är ungefär som att fråga vad som är bäst, pizza eller en skottkärra, de flesta vill nog både ha en pizza att äta och en skottkärra för att flytta på jord och att överhuvudtaget försöka sätta ett värde på vilket som är bäst av de två leder bara till absurditet.

Ähh fjäskar inte för kvinnan tro mig! Men eftersom kvinnan bär på ett liv i 9 månader så blir hon mer värd ur ett biologiskt perspektiv, eftersom hon kan bara få ett barn var 9 månad medans en man kan få 100
Citera
2015-06-23, 22:37
Medlem
Nandus avatar
Citat:
Ähh fjäskar inte för kvinnan tro mig! Men eftersom kvinnan bär på ett liv i 9 månader så blir hon mer värd ur ett biologiskt perspektiv, eftersom hon kan bara få ett barn var 9 månad medans en man kan få 100

Har du 100 barn då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in