2015-06-23, 18:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Roi
Snarare är det väl själva definitionen av rasism enligt de flesta. Men om det inte redan räknas till definitionen kommer det att göra det så fort man gör en värdering av någon av de egenskaper som skiljer sig.
Nja, rasism är en ideologi som innehåller en hel del värderingar. Vetenskap enligt det positivistiska idealet ska vara fri från värderingar och endast bygga på fakta. Rasbiologi var t.ex. en vetenskap som inte levde upp till kravet på saklighet då den innehöll en hel del fördomar och värderingar.

Så när vi mäter olika folkslag så kommer vi hitta en stor variation och vissa mönster. Vissa är längre än genomsnittet, andra är kortare, några är smartare, några är mer musikaliska, några mer empatiska, osv. Det kommer att bli svårt att urskilja vad som är genetiska faktorer och vad som är miljö. Till miljö räknas inte bara kultur utan även bl.a. födotillgång, rika kulturer medför längre och tyngre befolkning tack vare god tillgång till föda. men låt oss anta att vi kan urskilja den genetiska komponenten i en stor mängd egenskaper. Följer rasism av dessa fakta?

Nej. Inte ens när vi värderar dessa egenskaper. Vi kommer istället se att vissa folkslag har genetiska anlag som gör att de är bättre på vissa saker och sämre på annat. Det finns sannolikt inget folkslag som är bättre på allt. Dessutom så skiljer sig värderingar mellan individer liksom kulturer. Du kanske värdesätter intelligens högst, medans en annan kultur värdesätter konstnärlig förmåga högst. Du kanske rentav har en värdering, vilket jag har, att mångfald är positivt. D.v.s. en värld med stor variation är trevligare och mer roande att leva i än en värld av enfald. Olikhet ska bejakas, inte förtryckas.

Rasism bygger på värderingar som har sin grund i självgodhet och trångsynthet. Rasism har lite eller inget med fakta att göra.
Citera
2015-06-23, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WallOfAdamant
Myten? Kanske är därför ni feminister är så hatade, att ni saknar totalt förmågan att se vad som händer framför era egna ögon. Själv är jag beredd att kalla förintelsen© för en myt, är jag en sund person ur ditt tycke då?

Hur fan man kan se den massiva invasionen utav blattar till SVerige och dess effekter som en myt är otroligt. Förminska, skönmåla och beljug den som ni inom vänster brukar göra, men förneka? snälla.
Jag är inte vänster sluta kom med dina fördomar bara för att man inte tycker som du måste man inte vara vänsterpack.

Spela roll om det är massinvandring eller inte det är inte det som vi diskuterar. Kolla Danmark och Finland som kanske har 100st invandrare om år ändå gnäller ni lika mycket där, det handlar alltså inte hur många det är som spelar roll varför kan ni inte bara erkänna att jag har rätt??

Har inte läst alla kommentarer men det verkar det är mest va värdelösa förklaringar.
Citera
2015-06-23, 21:11
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CherryJul
Jag är inte vänster sluta kom med dina fördomar bara för att man inte tycker som du måste man inte vara vänsterpack.

Spela roll om det är massinvandring eller inte det är inte det som vi diskuterar. Kolla Danmark och Finland som kanske har 100st invandrare om år ändå gnäller ni lika mycket där, det handlar alltså inte hur många det är som spelar roll varför kan ni inte bara erkänna att jag har rätt??

Har inte läst alla kommentarer men det verkar det är mest va värdelösa förklaringar.

100st om år i Danmark och Finland är du dum på riktigt?

http://www.dn.se/nyheter/varlden/de-flesta-landerna-i-eu-ratar-flyktingar/

Citat:
13 Danmark 5 070

Afghanistan 29 %, Syrien 16 %, Iran 13 %, Ryssland 10 %, Serbien 5 %

14 Finland 4 018

Somalia 17 %, Irak 17 %, Ryssland 13 %, Afghanistan 8 %, Serbien 5 %

Svårt att erkänna något som du inte har
Senast redigerad av nousernameneeded 2015-06-23 kl. 21:14.
Citera
2015-06-23, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
100st om år i Danmark och Finland är du dum på riktigt?

http://www.dn.se/nyheter/varlden/de-flesta-landerna-i-eu-ratar-flyktingar/
du fattar vad jag menar såklart att det inte var exakta siffror har du autism?
Citera
2015-06-23, 21:15
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
du fattar vad jag menar såklart att det inte var exakta siffror har du autism?

Nej din jävla idiot... men du snackar massa dynga och slänger dig med väldigt jävla skeva siffror lider du av någon form av idioti?

Faktum är att invandringen kostar samhället en jävla massa pengar, pengar som man får ta ifrån välfärden.
Citera
2015-06-23, 21:18
Medlem
Citat:
Nej din jävla idiot... men du snackar massa dynga och slänger dig med väldigt jävla skeva siffror lider du av någon form av idioti?

Faktum är att invandringen kostar samhället en jävla massa pengar, pengar som man får ta ifrån välfärden.
Men kan du fatta att det bara va ett exempel det är meningen att du ska tänka själv men det var alltså för svårt för dig jävla pajas
Citera
2015-06-23, 21:26
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Men kan du fatta att det bara va ett exempel det är meningen att du ska tänka själv men det var alltså för svårt för dig jävla pajas

Troligen tänker jag bättre än dig...

Ja och dina inlägg i denna tråd bekräftar verkligen min bild av dig som en idiot också, kommer med helt hjärndöda argument... Om att alla är rasister som grinar för att utlänningarna tar jobben buhu... och köper våra fruar utomlands

Faktum är att det är jävligt många feminister som åker ner till Gambia och knullar småpojkar där nere men det pratar ni tyst om, liksom hysch, hysch.

Vad är det rasistiska med att vilja minska på invandringen föra en mer ansvarsfull migrationspolitik? Kan du svara på den frågan som ingen av dina fränder kan svara på.
Citera
2015-06-23, 21:33
Medlem
Citat:
Troligen tänker jag bättre än dig...

Ja och dina inlägg i denna tråd bekräftar verkligen min bild av dig som en idiot också, kommer med helt hjärndöda argument... Om att alla är rasister som grinar för att utlänningarna tar jobben buhu... och köper våra fruar utomlands

Faktum är att det är jävligt många feminister som åker ner till Gambia och knullar småpojkar där nere men det pratar ni tyst om, liksom hysch, hysch.

Vad är det rasistiska med att vilja minska på invandringen föra en mer ansvarsfull migrationspolitik? Kan du svara på den frågan som ingen av dina fränder kan svara på.
Sluta tjaffsa jag orkar inte med dig nu, det är du som ska svara på min fråga. Vi ska inte diskutera migrationspolitik utan varför svenska män är osäkra jämfört med utlänningar.
Citera
2015-06-23, 21:37
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Sluta tjaffsa jag orkar inte med dig nu, det är du som ska svara på min fråga. Vi ska inte diskutera migrationspolitik utan varför svenska män är osäkra jämfört med utlänningar.

Nej måste vara jobbigt att svara på dina idiotiska påstående förstår det

Sen vill jag ha bevis på att svenska män är osäkra jämfört med utlänningar, annars kan jag ställa dig en motfråga varför är svenska kvinnor osäkra jämfört med utländska kvinnor?
Citera
2015-06-23, 21:38
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
Likewise

Feministerna demonisera män som ondskan över världen, och utmålar kvinnan som ett stackars offer.

Så ja hellre begår jag självmord än kallar mig feminist...

Dock roligt att du hellre begår harakiri än kallar dig antifeminist när du är Sverige demokrat

Citat:
Ursprungligen postat av flashdownssyndrom
Sverigedemokraterna består av typ 1 miljon anti-feministiska män och 1 harakiri-jude-bög-feminist

Citat:
Förstod inte logiken bara... att först säga att han hellre gör harakiri än kallar sig antifeminist men i nästa stund rösta på SD ett antifeministiskt parti

Ungefär som att säga att jag tar hellre livet av mig än att bli kommunist för att sedan gå och rösta på vänster partiet.

Citat:
Ursprungligen postat av flashdownssyndrom
SD är främst ett rasistiskt parti och wellovedone är främst rasist och röstar därför på SD. Sedan så är även SD ett antifeministiskt parti, men det är inte en viktig fråga för SD, dock så är det en viktig fråga för wellovedone och av detta kan vi dra slutsatsen att wellovedone har starka rasistiska övertygelser, så starka att de överskuggar hans harakiri-feminism.

Det finns så som jag ser det tre huvudtyper av av könsideologier och de är:

Radikalfeminism
Jämställdhetism
Anti-feminism

Varav den översta och den understa är extremer. Personligen tillhör jag den mittersta. Jag står varken för kvotering eller vänsterpolitik, men jag står inte heller för anti-feminismens synsätt att kvinnor per definition är en undermänniska som inte förtjänar vanliga grundläggande rättigheter som rösträtt till exempel.
Jag har fortfarande inte träffat på en enda anti-feminist varken på Flashback eller utanför Flashback som betraktar kvinnor som någonting bättre än en belastning för samhället.
Ni kommer i vanlig ordning att förneka att ni är kvinnohatare men jag hör ju vad ni säger och ser ju vad ni skriver.

Man behöver inte vara en radikal vänsterfeminist för att vara ytterst kritisk mot anti-feministerna.

För övrigt går det alldeles utmärkt bra att vara jämställdhetist och Sverigedemokrat
Senast redigerad av thewellovedone 2015-06-23 kl. 21:50.
Citera
2015-06-23, 21:46
Medlem
Feminism och jämställdhet, de är sina raka motsatser. jämställdhet, det är att det ska vara lika för män och kvinnor. Dvs ingen påtvingad orättvisa. Det kan nog många köpa.

Tex lika lön för lika arbete. Dock är det svårt att genomföra många gånger i praktiken då lönesättning är som den är. Det är ganska mycket godtycke som ger dig lön. Och vill vi verkligen ha det så att den tråkiga killen som är duktig på sitt jobb inte har mer betalt pga att det finns en snygg tjej som har samma arbete, men som är gör betydligt mindre och måste fråga om allt?

Det är där Feminism kommer in. Feminism är helt enkelt positiv särbehandling av kvinnor så att de får fler fördelar än män. tex kvotering in i bolagsstyrelser osv. Det är inte liket på lika villkor. Nej kvinnor ska aktivt favoriseras.

Rasism är ett trasigt ord, som vänstern inte vet vad det betyder.
De som vill bevara kulturen i landet, dvs vit arisk kultur, med kristendom. De kallas nationalister.
Jag tror inte många av dem är emot tex invandring av engelsmän som både är kristna vita, men som då endast skiljer sig med språket. De talar engelska. Dessa människor kommer fort att helt smälta samman med samhället. Orsaken är att de delar en grundläggande kultur. Vi har haft sådana tidigare. Då kallades det utomnordisk arbetskraftsinvandring. Dessa kulturer ser vi inte röken av, då sammansmält med landet nu.

Nej, det är MENA folk som inte tänker bli en del av den tidigare kulturen. De tänker bygga parallella samhällen. De kallar det för det "mångkulturella samhället". Det är i praktiken flera olika grupper med olika moral, språk, kulturer, etik, som lever på samma yta och bråkar om hur landet ska styras.
Ska vi ha krav på burka eller inte.
Du ser exempel på hur bra detta går. Om du kollar på Egypten.
Citera
2015-06-23, 21:47
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thewellovedone
Det finns så som jag ser det tre huvudtyper av av könsideologier och de är:

Radikalfeminism
Jämställdhetism
Anti-feminism

Varav den översta och den understa är extremer. Personligen tillhör jag den mittersta. Jag står varken för kvotering eller vänsterpolitik, men jag står inte heller för anti-feminismens synsätt att kvinnor per definition är en undermänniska som inte förtjänar vanliga grundläggande rättigheter som rösträtt till exempel.
Jag har fortfarande inte träffat på en enda anti-feminist varken på Flashback eller utanför Flashback som betraktar kvinnor som någonting bättre än en belastning för samhället.
Ni kommer i vanlig ordning att förneka att ni är kvinnohatare men jag hör ju vad ni säger och ser ju vad ni skriver.

Man behöver inte vara en radikal vänsterfeminist för att vara ytterst kritisk mot anti-feministerna.

Okej här har du en antifeminist eller Jämställdheist om det nu är vad du kallar oss... Jag ser inte kvinnor som undermänniskor som inte förtjänar grundläggande rättigheter som rösträtt... Jag betraktar inte heller kvinnan som någon belastning för samhället, snarare tvärtom! jag anser henne vara jämlike med mig! till och med lite över mig i värde eftersom hon bär samhällets framtid i sin livmoder i 9månader...

Nej men det är roligt att du röstar SD och gillar SD men samtidigt avskyr antifeminister då SD är ett antifeministiskt parti
Senast redigerad av nousernameneeded 2015-06-23 kl. 21:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in