2015-06-23, 22:14
Medlem
Mankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Vilket är det som så tydligt profilerar dig som mentalt dysfunktionell.
Som svar på detta inlägg och i princip alla andra dina inlägg. Alla vill inte vara ateist, aldrig. Fast du håller på med din akrobatik om att det är det enda rätta, duger inte det för alla. Gör något med ditt elitliv än att slå med dina ord, ibland unga, oerfarna människor och kalla deras tankesätt dysfunktionellt här på Flashback.
Citera
2015-06-23, 22:15
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Som vanligt kan du ej besvara frågor.

Inte dumfrågor; det är korrekt.

Citat:
Varför vill du Bogomil så gärna få solipsismen att vara en mental dysfunktion?

P.g.a. min motivation för att profilera det absurda i pådyvlande teism.
Citera
2015-06-23, 22:16
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Läser just nu boken ”Illusionen om Gud” av vetenskapsmannen Richard Dawkins och håller med honom till hundra procent.
Jag vill gå ännu längre och anser att religiösa människor är mentalsjuka.
Om vi säger att jag skulle påstå att Tomten existerade på fullaste allvar, skulle alla säga att jag var mentalt sjuk. Men när någon säger att Gud finns, ska alla respektera detta som en seriös tro, Var ligger skillnaden? Båda är sagofigurer.
Nu kan visserligen någon invända och säga att ”vi vet ju inte om han finns”, men det vet vi inte med Tomten heller med hundra procents säkerhet.
Eller som författaren Robert M. Pirsig sa: ”När en person lider av vanföreställning kallas det mentalsjukdom. När många personer lider av en vanföreställning kallas det religion”.
Jag vill gå ännu ett steg högre och säga: Alla människor är mentalt störda mer eller mindre. Några tror sig vara klokare endast. Vanföreställning så att säga.
Citera
2015-06-23, 22:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Manka
Som svar på detta inlägg och i princip alla andra dina inlägg. Alla vill inte vara ateist, aldrig. Fast du håller på med din akrobatik om att det är det enda rätta, duger inte det för alla. Gör något med ditt elitliv än att slå med dina ord, ibland unga, oerfarna människor och kalla deras tankesätt dysfunktionellt här på Flashback.
Det där är ganska svårt att låta bli när ni är "right there" i forumet skrivandes och dessutom ibland felaktiga.

Ironiskt nog gör vi det för ert eget bästa
Citera
2015-06-23, 22:17
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manka

Pådyvlande teisms ändlösa demagogi är OK, kritik av den är inte OK?
Citera
2015-06-23, 22:18
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Jag vill gå ännu ett steg högre och säga: Alla människor är mentalt störda mer eller mindre.

Möjligen. Pådyvlande teister finns i så fall i "mer"-kategorin.
Citera
2015-06-23, 22:18
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Inte dumfrågor; det är korrekt.

P.g.a. min motivation för att profilera det absurda i pådyvlande teism.
Fortsätt med din tvångsmässiga predikan mot så kallad pådyvlad teismen om du mår bra av det. Verkar vara din religion och din lycka i livet. Och det enda du bemästrar så att säga...
Citera
2015-06-23, 22:20
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Fortsätt med din tvångsmässiga predikan mot så kallad pådyvlad teismen om du mår bra av det. Verkar vara din religion och din lycka i livet. Och det enda du bemästrar så att säga...

Och din motivations-analys grundas på vad?
Citera
2015-06-23, 22:20
Bannlyst
Citat:
Jag vill gå ännu ett steg högre och säga: Alla människor är mentalt störda mer eller mindre. Några tror sig vara klokare endast. Vanföreställning så att säga.
Ojoj här kommer det sedvanliga "my way or the highway"-bs.. ännu ett tecken på just batshitcrazy-galen narcissism.. att försöka dra in alla andra ner i en väldigt störd, låg, destruktiv, plats ingen sund människa egentligen vill vara på....
Citera
2015-06-23, 22:21
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jegoooooo
Ojoj här kommer det sedvanliga "my way or the highway"-bs.. ännu ett tecken på just batshitcrazy-galen narcissism.. att försöka dra in alla andra ner i en väldigt störd, låg, destruktiv, plats ingen sund människa egentligen vill vara på....
Oj det tog skruv ser jag.....
Citera
2015-06-23, 22:23
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Och din motivations-analys grundas på vad?
Lilla gubben. Lugna ner dig nu och slappna av och lev livet, ta dig inte själv på blodigt allvar. Du är inget annat än en människa som jag.
Ha lite humor i livets alla skeenden.

Livet är komplett galet.
Citera
2015-06-23, 22:24
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Som vanligt klarar du inte av att urskilja, jag diskuterar... och du försöker dra ner mig i din solipsistiska klart narcissistiska nivå - nej, jag är långt därifrån.

För mig är det dock intressant var en illusion tar sin början... därav att jag öht befinner mig i tråden, alltså inte för din skull : du ser nu hur pass solipsistisk just du är.

Inte ens en diskussion klarar du av utan att kasta skit på andra.

Jag är dessutom humanist och sätter tämligen högt värde på objektivitet, dock lämnar jag utrymme för personliga betraktelser i ämnen som dyker upp här, då jag är alltför van vid solipsistiska grubblare.

Det är kännetecknande för dem som ligger sig sömnlösa över guds existens, något jag är lyckligt befirad ifrån. Så ATT diskutera.. är inte att därmed vara solipsist, du är dock det.

Att vi befinner oss i samma tråd, betyder inte hurra hurra vi är alla solipsistiska grubblare, alla är-egentligen-muslimer hurra hurra.

Nej det funkar inte så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in