Citat:
Du älskar inte människan. Det syns klart och tydligt. Sedan får du babbla om vad du vill.
Oj vad det svider i det solipsistiska egotrippandet, att behöva läsa att humanist är människoälskare, minsann vad du kvider i försöket med detta ändlösa missbrukandet i att ha ett diskussionsforum som känslobarometer - det är typiskt emotionella martyrer att bete sig så, för att helt spåra ur the topic : som inte handlar om vem medlemmen är, utan om vad religionsrelaterade mentala besvär är.
Så det var roligt att se hur du studsar till, när jag ateist, humanist, säger att jag visst det ser människan.. som den som är värd att älskas, inte gud. Det skulle aldrig gå att ha annan förhållning i mina skor, att jag nu råkar "vara" ateist.. gör inte människovärdigheten direkt sämre alls.
Men värdighet, är för mig ett ledord, där solipsistiskt grubbleri, utan tvekan ger sig in i de psykologiskt förvärngda tassemarkerna, intill både narcissism och autism, i olika fformer och inte per se, vilket jag aldrig sagt heller.
Men du diskuterar inte, du speglar ju dig.
, det är lite signifikant för överemotionella, att sakna den nädvndiga distansen, jag kände på mig att denna tråd oavsett, inte skulle bli så lätt för gudsövertygade speglare, att förstå sig på.
Ämnet är ändå inte så lätt som man kan tro, det är inte svartvitt, solipsism är ingalunda "ett filosofiskt faktum" nej, så lätt går det inte att dölja den psykiska labila "positionen" som inte ens är en position ej heller en vederhäftig filosofisk riktning. Däremot diffusa själskval, kan höra ihop med att vilja "putsa upp" sollipsism, att vara en egen -ism.
I överambitiös teokratisk anda.. vilket är något helt annat, när gudsövertygande bejakande, försvarar t.o.m den mer autistiskt , mot narcissistiska gudsklängandet,, att passa.. det mer förvridna egot, som inte känner samhörighet med världen utan gärna disassocierar "som det kommer sig, med sig själv som den ultimata *sanningen..."
Helt klart psykiskt, en emotionell mycket grandios slags avvikelse, som kan ses som excentriskt?
Nej frågar inte dig, jag vet redan att du är för fix, för att förstå - but for the record.. så är solipsism ett syndrom.. som förstadie för både psykos och masspsykos, att en psykos drar med sig omgivning, gör det inte till mer filosofiskt.. men som sagt, är man så fixt positionerad i blind gudsövertygelse, kan man försöka definiera psykisk instabilitet med autistiska drag (empatistörning) som en mer smickrande, slags filosofi....
Då så pass många ju upplever, "själslidelsen" i gudssökandet... den helt isolerade företeelsen.
Så det var roligt att se hur du studsar till, när jag ateist, humanist, säger att jag visst det ser människan.. som den som är värd att älskas, inte gud. Det skulle aldrig gå att ha annan förhållning i mina skor, att jag nu råkar "vara" ateist.. gör inte människovärdigheten direkt sämre alls.
Men värdighet, är för mig ett ledord, där solipsistiskt grubbleri, utan tvekan ger sig in i de psykologiskt förvärngda tassemarkerna, intill både narcissism och autism, i olika fformer och inte per se, vilket jag aldrig sagt heller.
Men du diskuterar inte, du speglar ju dig.
, det är lite signifikant för överemotionella, att sakna den nädvndiga distansen, jag kände på mig att denna tråd oavsett, inte skulle bli så lätt för gudsövertygade speglare, att förstå sig på.Ämnet är ändå inte så lätt som man kan tro, det är inte svartvitt, solipsism är ingalunda "ett filosofiskt faktum" nej, så lätt går det inte att dölja den psykiska labila "positionen" som inte ens är en position ej heller en vederhäftig filosofisk riktning. Däremot diffusa själskval, kan höra ihop med att vilja "putsa upp" sollipsism, att vara en egen -ism.
I överambitiös teokratisk anda.. vilket är något helt annat, när gudsövertygande bejakande, försvarar t.o.m den mer autistiskt , mot narcissistiska gudsklängandet,, att passa.. det mer förvridna egot, som inte känner samhörighet med världen utan gärna disassocierar "som det kommer sig, med sig själv som den ultimata *sanningen..."
Helt klart psykiskt, en emotionell mycket grandios slags avvikelse, som kan ses som excentriskt?
Nej frågar inte dig, jag vet redan att du är för fix, för att förstå - but for the record.. så är solipsism ett syndrom.. som förstadie för både psykos och masspsykos, att en psykos drar med sig omgivning, gör det inte till mer filosofiskt.. men som sagt, är man så fixt positionerad i blind gudsövertygelse, kan man försöka definiera psykisk instabilitet med autistiska drag (empatistörning) som en mer smickrande, slags filosofi....
Då så pass många ju upplever, "själslidelsen" i gudssökandet... den helt isolerade företeelsen.