2015-06-23, 15:22
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mille678
Örebro? Dom har tappat sin bästa spelare i Ryan och han gjorde alla bättre,nej jag tror att Örebro blir ett botten lag.

Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Skulle egentligen plocka bort Brynäs och Växjö på listan också. Andersen kommer vara en tung förlust för Brynäs likaså Sweatt och Växjö har tappat fler tunga spelare. Men visst inget lag ska underskattas.

Modo har en tveksam(snällt sagt) målvaktssida, bland backarna har man Welch och Heshka som sticker ut och bland forwards kan man skrapa ihop till en duglig kedja.
Citera
2015-06-23, 15:41
Medlem
ZenginsMasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Modo har en tveksam(snällt sagt) målvaktssida, bland backarna har man Welch och Heshka som sticker ut och bland forwards kan man skrapa ihop till en duglig kedja.
På målvaktssidan så håller jag med dig att den ser tveksam ut, jag tycker däremot att de värvningar vi gjort känns genomtänkta och att vi fått in en tränare som kan ställa krav på spelarna vilket vi saknade under Anders Forsbergs ledning ifjol. Han ville spela en för offensiv hockey som spelarna inte klarade av, vi kommer vara mer defensivt inriktade iår vilket kommer göra att våra målvakter kommer få mer hjälp än vad de fick ifjol.
Citera
2015-06-23, 15:57
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZenginsMask
På målvaktssidan så håller jag med dig att den ser tveksam ut, jag tycker däremot att de värvningar vi gjort känns genomtänkta och att vi fått in en tränare som kan ställa krav på spelarna vilket vi saknade under Anders Forsbergs ledning ifjol. Han ville spela en för offensiv hockey som spelarna inte klarade av, vi kommer vara mer defensivt inriktade iår vilket kommer göra att våra målvakter kommer få mer hjälp än vad de fick ifjol.
Då kanske målvaktssidan går +/- 0 då. Till kostnaden av att ha en sämre offensiv.
Citera
2015-06-23, 15:59
Bannlyst
Citat:
Skulle egentligen plocka bort Brynäs och Växjö på listan också. Andersen kommer vara en tung förlust för Brynäs likaså Sweatt och Växjö har tappat fler tunga spelare. Men visst inget lag ska underskattas.
Jag tror iallafall att det blir en jämn tabell bortsett att nykomlingarna blir i botten,tycket att Malmös trupp är intressant men inte lika bra som dom etablerade shl klubbarna.
Citera
2015-06-23, 15:59
Medlem
Citat:
Skulle egentligen plocka bort Brynäs och Växjö på listan också. Växjö har tappat fler tunga spelare.
Växjö? Man skulle kunna tro att du har levt under en sten. De har behållit stommen som vann SM-Guld. Heikkinen, Hillding och C.Rosén är rätt bra. Det ska in några spetsspelare till. Förstår inte hur du tänker. Nej, jag är inte Växjösupporter så försök inte.
Citera
2015-06-23, 16:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Så du tycker att, Thomas/Wilson/Butler är en duglig kedja? Det är en bra första lina sen så har man ju Skröder/Ritchie/Haataja det är också en bra kedja.
Citera
2015-06-23, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mirinforever
Växjö? Man skulle kunna tro att du har levt under en sten. De har behållit stommen som vann SM-Guld. Heikkinen, Hillding och C.Rosén är rätt bra. Det ska in några spetsspelare till. Förstår inte hur du tänker. Nej, jag är inte Växjösupporter så försök inte.
Dom har en okej trupp men har tappat fler av guldhjältarna. Givetvis har dom fortfarande ett bra lag men just nu så tror jag inte på dom. Och att försvara ett guld är inte lätt heller.
Citera
2015-06-23, 16:18
Medlem
Ferross avatar
Modo ser ju bättre ut än förra året, deras problem är väl att de flesta lagen ser klart bättre ut än vad de gjorde den föregående säsongen. Det är väl bara Rögle och Karlskrona som ser klart sämre ut än vad Modo gör, Malmö ser väl sämre ut de också men marginalen är väl inte jättestor, om man frågar mig.

Förstår verkligen inte hur man kan tycka att Modo är, på pappret, bättre än, eller i närheten av, t ex Brynäs och Växjö.

Jag tycker att de lag som är närmast Modo, fast ovanför, är Djurgården, Färjestad och Örebro. Jämför man då deras trupper med Modos dito så ser man att skillnaden är rätt så stor.
Citera
2015-06-23, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Modo ser ju bättre ut än förra året, deras problem är väl att de flesta lagen ser klart bättre ut än vad de gjorde den föregående säsongen. Det är väl bara Rögle och Karlskrona som ser klart sämre ut än vad Modo gör, Malmö ser väl sämre ut de också men marginalen är väl inte jättestor, om man frågar mig.

Förstår verkligen inte hur man kan tycka att Modo är, på pappret, bättre än, eller i närheten av, t ex Brynäs och Växjö.

Jag tycker att de lag som är närmast Modo, fast ovanför, är Djurgården, Färjestad och Örebro. Jämför man då deras trupper med Modos dito så ser man att skillnaden är rätt så stor.
ja jämför man med många av dom större klubbar är vi ju fjärtar i rymden, men å andra sidan så kan vi ju knappast bli sämre än ifjol. Jag ska verkligen inte höja oss till skyarna men nånting inom mig säger att vi har goda chanser att åtminstone undvika kval. Kan inte komma ihåg när vi tvingats kvala 2 säsonger i rad men så har jag ju inte levt så länge heller.
Citera
2015-06-23, 16:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros

Tycker du att Örebros trupp är så bra? Dom lyckades en säsong so what?
Citera
2015-06-23, 16:32
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mille678
Tycker du att Örebros trupp är så bra? Dom lyckades en säsong so what?
Och det sin andra SHL-säsong. Oerhört bra jobbat.
Citera
2015-06-23, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Och det sin andra SHL-säsong. Oerhört bra jobbat.
Nu tycker ju inte jag att Örebros trupp är dålig på något sett. Men bara för att dom gjorde en bra säsong betyder väl inte att dom kommer göra det även i år eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in