2015-06-23, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rattvisaebra
Sevsc lämnar skellefteå, vad tycker ni fans där uppe i norr om detta?
http://www.expressen.se/sport/hockey/shl/mastaren-lamnar-shl--flyttar-utomlands/

Underbart, totalt värdelös den senaste säsongen.
Citera
2015-06-23, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kyozoku
Underbart, totalt värdelös den senaste säsongen.
Den där höjningen inför slutspelet kom aldrig.
Verkar inte som vi tänkt ersätta varken honom eller EA utifrån heller utan startar säsongen som väntat med en massa fjunisar.

Årsmöte ikväll, blir intressant. Funderar lite hur de tänker när de sänker spelarbudgeten men och budgeterar för semifinal...
Citera
2015-06-23, 12:41
Medlem
Karol.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungalfonzo
Modo liknar mer och mer en främlingslegion, vad hände med " Sveriges största plantskola "?
Lika många utlänningar som Leksand har nu.
Citera
2015-06-23, 13:38
Medlem
Undra när Klasen kommer tillbaka hem till Luleå. Må vara att han är Stockholmsgrabb men hemma är trots allt Luleå. https://www.facebook.com/LuleaHockey/photos/a.306853825792.153017.54502490792/10152804572140793/?type=1&theater
Citera
2015-06-23, 14:08
Medlem
ZenginsMasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Var inte Hossa för dyr för Modo? Har för mig det var därför vi dumpade honom. Men visst hoppas kan man ju alltid.
Så är det säkert, men det stod i artikeln där dom presenterade Bill Thomas att dom söker aktivt efter ytterligare förstärkningar så det tolkar jag som att de kommer värva minst en spelare till, jag tror att det blir en back och en forward till.
Citera
2015-06-23, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZenginsMask
Så är det säkert, men det stod i artikeln där dom presenterade Bill Thomas att dom söker aktivt efter ytterligare förstärkningar så det tolkar jag som att de kommer värva minst en spelare till, jag tror att det blir en back och en forward till.
Ja det låter fullt rimligt. Återstår dock om det blir den här veckan eller under säsongen.
Citera
2015-06-23, 14:33
Medlem
ZenginsMasks avatar
Citat:
Ja det låter fullt rimligt. Återstår dock om det blir den här veckan eller under säsongen.
Jag har för mig att dom ska ha truppen klar till den 3 juli då vår VD går på semester.
Citera
2015-06-23, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZenginsMask
Jag har för mig att dom ska ha truppen klar till den 3 juli då vår VD går på semester.
Ja det är vad jag har hört också. Men lyckas vi inte värva klart nu i sommar så lär vi nog göra det under säsongen. Men som det är nu så har vi en intressant trupp och jag har bra känsla.
Citera
2015-06-23, 14:52
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ja det är vad jag har hört också. Men lyckas vi inte värva klart nu i sommar så lär vi nog göra det under säsongen. Men som det är nu så har vi en intressant trupp och jag har bra känsla.

Personligen så kan jag tycka att Brynäs, Djurgården, Frölunda, Färjestad, HV71, Linköping, Luleå, Skellefteå, Växjö och Örebro ser mer intressanta ut än Modo. Om nu intressanta betyder att truppen ser bättre ut.
Citera
2015-06-23, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Personligen så kan jag tycka att Brynäs, Djurgården, Frölunda, Färjestad, HV71, Linköping, Luleå, Skellefteå, Växjö och Örebro ser mer intressanta ut än Modo. Om nu intressanta betyder att truppen ser bättre ut.
Men kom igen! självklart har många av toppklubbarna bättre trupper på pappret än oss, men för att ha varit ett nästintill utskrattat lag förra säsongen så tycker jag faktiskt att folk bör hålla ett extra öga på oss också.
Citera
2015-06-23, 15:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Örebro? Dom har tappat sin bästa spelare i Ryan och han gjorde alla bättre,nej jag tror att Örebro blir ett botten lag.
Citera
2015-06-23, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mille678
Örebro? Dom har tappat sin bästa spelare i Ryan och han gjorde alla bättre,nej jag tror att Örebro blir ett botten lag.
Skulle egentligen plocka bort Brynäs och Växjö på listan också. Andersen kommer vara en tung förlust för Brynäs likaså Sweatt och Växjö har tappat fler tunga spelare. Men visst inget lag ska underskattas.
Senast redigerad av Azdz 2015-06-23 kl. 15:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in