2015-09-03, 12:45
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damacy
På sina två senaste säsonger i NHL har han spelat 80 matcher och mäktat med 11 poäng. Känns naivt att tro att han skulle dubbla den poängskörden i SHL på 52 omgångar.

Men det är ju bara spekulationer från min sida, vi får se hur han ser ut och vilken form han är i när serien väl börjar.
Det behöver inte säga något. Före detta NHL spelaren Adam Hall hade 10 poäng på 104 matcher på sina två sista säsonger i NHL, 14/15 bytte han till NLA och gjorde 37 poäng på 61 matcher.

Så det är inte alls särskilt naivt att tro. Han kan lätt skrapa ihop 20 poäng i en tredjekedja.

Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Hedman har gjort 0 huvudtacklingar fast några hårda korrekta tacklingar som motståndarfans gnäller över är han skyldig för.
Kom igen nu, Hedman inte gjort en huvudtackling? Kommer ihåg att han gjorde en riktigt ful tackling på William Nylander i vintras.
Senast redigerad av m4tt145 2015-09-03 kl. 12:50.
Citera
2015-09-03, 13:29
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damacy
På sina två senaste säsonger i NHL har han spelat 80 matcher och mäktat med 11 poäng. Känns naivt att tro att han skulle dubbla den poängskörden i SHL på 52 omgångar.

Men det är ju bara spekulationer från min sida, vi får se hur han ser ut och vilken form han är i när serien väl börjar.

Han brukade väl få spela defensivt mot andra laget förstalina. Blir inte så många mål då.
Citera
2015-09-03, 17:27
Medlem
94jackars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Han brukade väl få spela defensivt mot andra laget förstalina. Blir inte så många mål då.
Brukar ju finnas en anledning till varför man får en defensiv roll. Oftast för att man man är en defensiv spelare och inte en producerande spelar.
Citera
2015-09-03, 17:39
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145

Kom igen nu, Hedman inte gjort en huvudtackling? Kommer ihåg att han gjorde en riktigt ful tackling på William Nylander i vintras.
Ja, den var rätt på gränsen fast inte någon tackling rakt i huvudet. Så vitt jag kommer ihåg granskades den tacklingen och AH frikändes.
Citera
2015-09-03, 17:47
Medlem
Damacys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero

Är det tänkt att han ska ha en offensiv roll i Modo då?
Citera
2015-09-03, 18:02
Medlem
Dygdepladdrares avatar
Citat:
Det behöver inte säga något. Före detta NHL spelaren Adam Hall hade 10 poäng på 104 matcher på sina två sista säsonger i NHL, 14/15 bytte han till NLA och gjorde 37 poäng på 61 matcher.

Så det är inte alls särskilt naivt att tro. Han kan lätt skrapa ihop 20 poäng i en
Om man köper en trisslott är det då:

1 Naivt att tro att man skall vinna.

x Inte särskilt naivt att tro att man skall vinna eftersom det var en i Schweiz som vann på lotto en gång.

2 Inte naivt alls att tro att man skall vinna eftersom Svenska Spel är statligt vilket innebär att man alltid får tillbaka sina pengar så man kan köpa nya lotter.

(Endast ett svarsalternativ är rätt)
Citera
2015-09-03, 18:55
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dygdepladdrare

x Inte särskilt naivt att tro att man skall vinna eftersom det var en i Schweiz som vann på lotto en gång.

2 Inte naivt alls att tro att man skall vinna eftersom Svenska Spel är statligt vilket innebär att man alltid får tillbaka sina pengar så man kan köpa nya lotter.

Du verkar vara en väldigt intelligent människa som jämför hockey och trisslotter. Känn dig lyckligt lottad att du blivit begåvad med ett sådant intellektuellt sinne! Grattis!
Citera
2015-09-03, 19:03
Medlem
loafmasters avatar
Citat:

I och med din jämförelse säger du alltså att det är naivt att värva spelare då man aldrig vet om dom kommer producera eller inte? För inte finns det väl några garantier med några nyförvärv, precis som med Trisslotter?
Citera
2015-09-03, 21:40
Medlem
Dygdepladdrares avatar
Citat:
Du verkar vara en väldigt intelligent människa som jämför hockey och trisslotter. Känn dig lyckligt lottad att du blivit begåvad med ett sådant intellektuellt sinne! Grattis!
Tack, med smicker kommer man långt men jag kan tyvärr inte ge dig rätt för det svaret. Alternativen var 1, X eller 2. Ledsen om det var för otydligt formulerat.

Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
I och med din jämförelse säger du alltså att det är naivt att värva spelare då man aldrig vet om dom kommer producera eller inte? För inte finns det väl några garantier med några nyförvärv, precis som med Trisslotter?
Nej jag säger att det är naivt att tro att poängproduktionen skall öka drastiskt när en spelare går från NHL till SHL bara för att det har hänt förut. Det brukar inte hända, alltså händer det troligen inte nu heller. Men det kan hända, absolut, som i fallet Adam Halll. Det är självklart beroende av vad det är för spelartyp och vilken roll han har haft och vilken roll han är tänkt att få. Det är inte naivt att värva spelare men det det är naivt att tro att de skall göra någonting de inte gjort förut, i det här fallet poäng, det är definitivt inte naivt att tro att Lapierre kommer att vara till nytta på andra sätt och därmed vara en bra värvning i alla fall.
Citera
2015-09-03, 21:44
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Hedman har gjort 0 huvudtacklingar fast några hårda korrekta tacklingar som motståndarfans gnäller över är han skyldig för, det är dock inte särskilt relevant när man jämför med den här Lapierre's fulaste register.
Om Lapierre är lika bra som Daniel Sedin -vilket låter lite otroligt- så har han ju hamnat rätt, ni brukar ju önska hem brorsorna hela tiden även om dom å sin sida visar noll intresse av att spela i Modo igen.

Angående Hedman. Han är hård men rättvis. Månne orättvist bedömd.

Lapierre, vem bryr sig. Låt MoDo köra på. Blir hur som haver en hel del sköna inslag i Elitserien (SHL). Brashear är trots allt en av de skönaste värvningar jag sett på länge i denna liga.

Efter att ha kastat ett getöga eller 2 på CHL-matcherna i afton (om du inte vet vad CHL är; viktigaste turneringen i Europa, Lule är mästare) så ser Lkpg ut ungefär som vanligt. Hardt är riktigt bra. Färjestad känns sådär. Hela FBK känns som ett stort skämt. Gunnarsson, som egentligen är en riktigt bra back, har ju gjort bort sig totalt. Hur många Persson spelar i FBK utan att kännas personliga? Wallin, helt osynlig. Hur han lyckades krita ett kontrakt är ett mysterium. Haugen? Nja, Billiga mål som fan, och alla proffs tippar FBK högt i år. Njae säger jag igen. Nygga känns även han medelljummen hittills.
Citera
2015-09-03, 21:44
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Nej jag säger att det är naivt att tro att poängproduktionen skall öka drastiskt när en spelare går från NHL till SHL bara för att det har hänt förut. Det brukar inte hända, alltså händer det troligen inte nu heller. Men det kan hända, absolut, som i fallet Adam Halll. Det är självklart beroende av vad det är för spelartyp och vilken roll han har haft och vilken roll han är tänkt att få. Det är inte naivt att värva spelare men det det är naivt att tro att de skall göra någonting de inte gjort förut, i det här fallet poäng, det är definitivt inte naivt att tro att Lapierre kommer att vara till nytta på andra sätt och därmed vara en bra värvning i alla fall.
Fast Lapierre har ändå gjort 139 poäng i NHL, så jag tror nog han kan mäkta med att göra 20 poäng i SHL.
Citera
2015-09-04, 00:14
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Fast Lapierre har ändå gjort 139 poäng i NHL, så jag tror nog han kan mäkta med att göra 20 poäng i SHL.

139p/10säs = ca 14 (kompisavrundning) poäng/säsong. 14/82 = 0.17 poäng per match.

Visserligen i en bättre liga men men. Mja, jag är en i raden som inte är så jätteimpad.

Nu tycker jag dessutom att vi ska hålla oss till nutida statistik. 14/15 Penguins 35 matcher 0 mål 2 ass (+/-)-13. Verkar ju vara en klockren värvning.

Vad jag förstått är LaPierre en Jämtintyp. Som kommer att åka på så jävlar med däng för att att han inte fattar svenska, eller finska (Melart). MoDo haha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in