2015-07-20, 15:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rattvisaebra
Just det, stoppa in två klubbar som räddats från konkurs, det är rätt medicin, stimulera vensinnesbudgetar och bestraffa de klubbar som sköter sig, dock har även khk varit nere i skiten. Varför ska aik finnas med i en stängd liga när dom inte har publik som vill se dom?
Nu kanske detta är en diskussion som är djäkligt OT. Men betänk att för fyra säsonger sedan var Växjö ett allsvenska lag nu är dom regerande svenska mästare. Örebro var ett allsvenskt lag för några år sedan, nu tillhör dom det övre skiktet.
Jag själv tycker inte att Örebro tillhör övre halvan.
Citera
2015-07-20, 16:16
Medlem
Nej Örebro kommer inte att placera sig lika högt som ifjol . Sedan är jag osäker på om Växjö kommer kunna försvara SM-guldet, just nu känns det inte så, man har tappat för många tongivande spelare. Men jag lovar att göra en slutgiltig tabell senare när alla lags trupper är klara. Bäst att inte höja för många fingrar i dagsläget.
Citera
2015-07-20, 16:22
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Tycker han har fått oförtjänt dåligt rykte.
Tro mig, det har han inte fått. Klart han kan bli bättre i defensiven i Djurgården, men spelar han som han gjorde i Leksand kommer ni bli ruskigt besvikna. Orsakade precis lika mycket mål i röven som han gjorde framåt. Katastrof.
Citera
2015-07-20, 17:50
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atreyeri
Skellefteå är alltså rankade 1:a trots att vi är lika bra som ifjol + Pesonen - dvärgbacksida. Samtidigt som de flesta andra lag förstärkt ordentligt. Ifjol rankades vi kring 6:e plats.

Fan vad bra han måste vara den där Janne.
Ingen räknande med att Skellefteå skulle kunna föra över spelstilen från tidigare trupper så pass bra de gjorde. Nu vet ju folk att de kan göra det.

http://www.svenskafans.com/hockeyzon/bif/brynas-ett-bottenlag-toppen--535021.aspx

Intressant gällande Brynäs trupp nästa säsong. Tankar?
Citera
2015-07-20, 18:42
Medlem
Citat:
Skellefteå är alltså rankade 1:a trots att vi är lika bra som ifjol + Pesonen - dvärgbacksida. Samtidigt som de flesta andra lag förstärkt ordentligt. Ifjol rankades vi kring 6:e plats.

Fan vad bra han måste vara den där Janne.

De får väl låta forwards göra de målen istället.

Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Ingen räknande med att Skellefteå skulle kunna föra över spelstilen från tidigare trupper så pass bra de gjorde. Nu vet ju folk att de kan göra det.

Precis, vet inte vad Atreyeri vill, att alla som missbedömde Skellefteå ska tvingas hålla fast vid det även kommande år. Zackrisson blev klar efter att alla lagt sina tips, Pesonen kom sent, Calof hade ingen koll på hur bra han skulle vara, Holmströms genombrott kunde man kanske förutse, men inte till vilken grad. Frölunda, Växjö, HV, LHC och alla jagande lag fick inte ihop det tillräckligt under grundserien för att hota överhuvudtaget. Nu har folk koll på alla dessa faktorer inklusive den som Displaced nämner, och justerar sina tips efter det. Inga konstigheter.

Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
http://www.svenskafans.com/hockeyzon/bif/brynas-ett-bottenlag-toppen--535021.aspx

Intressant gällande Brynäs trupp nästa säsong. Tankar?

Håller med skribenten om målvaktssidan, den är det minsta problemet. Förstakedjan fylld av pålitliga poängproducenter men bakom det är det opålitligt på kanterna, spelare man antingen väntar på ska eventuellt få ett genombrott (Lööke, Olden, Westerholm x2) eller spelare som brottats med tuffa skador (Ollas, Enterfeldt) och inte gjort så många poängstarka säsonger. På backsidan är det liknande, Zanetti och Pudas kan mycket väl bli bra värvningar men även i en perfekt värld där Porseland går bra och Pudas och Zanetti blir fina nyförvärv så tycker jag inte man kan kalla Brynäs backsida för stark. Där ligger det stora problemet (återigen) för Bulan, att få den att fungera på ett bra sätt, där finns inte SHL-toppklass så som förstakedjan kommer att bidra med för Brynäs och jag är rädd för att om inte Andersén-ersättaren sitter riktigt fint med en riktig toppback så finns ingen att luta sig mot när det blåser på samma sätt som Andersén var åtminstone. Kanske är Porseland den spelaren, men det verkar inte riktigt så.

Sedan det med att ett bottentippat Brynäs alltid är bra är ju bara nonsens och sådant man säger. För det allra mesta hamnar bottentippade lag i botten och topptippade lag i toppen. Såklart.
Senast redigerad av Gromgutten 2015-07-20 kl. 18:55. Anledning: Dubbelpost
Citera
2015-07-20, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Custemo99
Precis, vet inte vad Atreyeri vill, att alla som missbedömde Skellefteå ska tvingas hålla fast vid det även kommande år. Zackrisson blev klar efter att alla lagt sina tips, Pesonen kom sent, Calof hade ingen koll på hur bra han skulle vara, Holmströms genombrott kunde man kanske förutse, men inte till vilken grad. Frölunda, Växjö, HV, LHC och alla jagande lag fick inte ihop det tillräckligt under grundserien för att hota överhuvudtaget. Nu har folk koll på alla dessa faktorer inklusive den som Displaced nämner, och justerar sina tips efter det. Inga konstigheter.
Jag vill få er att inse att Skellefteå inte alls imponerade spelmässigt ifjol, SHL höll bara en usel nivå. Kommande säsong har många andra lag förstärkts medan vi är på samma nivå, vilket gör att jag är förbryllad alt. okomfortabel över alla favorittips. Sluta tro att vi är något!
Citera
2015-07-20, 19:14
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Jag vill få er att inse att Skellefteå inte alls imponerade spelmässigt ifjol, SHL höll bara en usel nivå. Kommande säsong har många andra lag förstärkts medan vi är på samma nivå, vilket gör att jag är förbryllad alt. okomfortabel över alla favorittips. Sluta tro att vi är något!

Det kändes som att många lag tog fjoråret som en mellansäsong och tog chansen att slicka de ekonomiska såren, en viloetapp eftersom det var nästan omøjligt att åka ur (bra jobbat Stars). Sedan kan vi som gillar hockey tycka att det var skit men så verkar det verkligen ha varit (vi tog ju upp det även under säsong så det är ju ingen nyhet). Därfør ser också årets satningar så mycket saftigare ut relativt sett.

Tror nog att det kan bli lite jobbigare før AIK i år, liksom før Lakers. Tappen är inte kompenserade, framførallt inte i Småland, och det kommer att märkas. Har också en känsla att de presterade extra som underdogs och den førdelen har de ju inte längre. Skulle inte førvåna om de hamnar 5-6 som bäst.
Citera
2015-07-20, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Det kändes som att många lag tog fjoråret som en mellansäsong och tog chansen att slicka de ekonomiska såren, en viloetapp eftersom det var nästan omøjligt att åka ur (bra jobbat Stars). Sedan kan vi som gillar hockey tycka att det var skit men så verkar det verkligen ha varit (vi tog ju upp det även under säsong så det är ju ingen nyhet). Därfør ser också årets satningar så mycket saftigare ut relativt sett.

Tror nog att det kan bli lite jobbigare før AIK i år, liksom før Lakers. Tappen är inte kompenserade, framførallt inte i Småland, och det kommer att märkas. Har också en känsla att de presterade extra som underdogs och den førdelen har de ju inte längre. Skulle inte førvåna om de hamnar 5-6 som bäst.
Precis. Hos oss lutar sig många dessutom mot dekisgubbar som Jimmie, Pesonen och Forre + killar som Calof och Holmström som förmodligen går in i sin sophomore slump-säsong. Dessutom har vi den lättaste och kortaste backbesättningen i hela ligan som kommer bli totalt överkörda i ett ev. slutspel.
Citera
2015-07-20, 20:31
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Precis. Hos oss lutar sig många dessutom mot dekisgubbar som Jimmie, Pesonen och Forre + killar som Calof och Holmström som förmodligen går in i sin sophomore slump-säsong. Dessutom har vi den lättaste och kortaste backbesättningen i hela ligan som kommer bli totalt överkörda i ett ev. slutspel.

Nu skall vi kanske inte øverdriva... Men lagandan førde AIK långt upp i fjor - och den typen av kemi är knepig att klara att føra vidare. AIK känns lite som Färjestad 98-99-säsongen.
Citera
2015-07-21, 09:25
Medlem
havreees avatar
Vad händer HV? Kommer laget gå på is utan tränare? Detta börjar väl bli akut nu eller? Känns som det kommer närmare och närmare en nödlösning ju mer tiden går. Förmodligen något bekant ansikte som ingen annan vill ha, typ Strumpan.

Tror och hoppas på fiasko
Citera
2015-07-21, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mille678
Jag själv tycker inte att Örebro tillhör övre halvan.
ser man till förra året så slutade dom 6:a, det är precis i mitten, hur det går i år kan ingen veta, därför skrev jag mitt inlägg utifrån förra säsongen.
Det var i varje fall betydligt bättre än Leksand och aik, det kan vi väl vara överens om?
Citera
2015-07-21, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Nu skall vi kanske inte øverdriva... Men lagandan førde AIK långt upp i fjor - och den typen av kemi är knepig att klara att føra vidare. AIK känns lite som Färjestad 98-99-säsongen.
Lagandan sitter liksom i väggarna på skellefteåkraft arena till skillnad från vad de inavlade värmlänningarna sysslar med. Tror absolut att skellefteå vinner sm-guld denna säsongen, nu är dom hungriga, tror faktiskt att det fanns en viss nivå av mättnadskänsla förra säsongen, nu får dom jaga igen, hungriga lejon jagar bäst.
Innerst inne hoppas jag ju på Rögle, men det kanske är att hoppas liiiite för mycket
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in