Citat:
Ursprungligen postat av
brokenbells
Jahapp. Får väl sitta och fortsätta att hoppas på att åklagaren har ett vattentätt case som han bara håller lite på till den 30onde då. Min poäng med mitt första inlägg var hur som helst att det tar en dag att analysera huvudprioriterade DNA-spår (annars en vecka), så de borde funnits tillgängliga vid första häktningsförhandlingarna.
Vi kan väl alla komma överrens om att såvitt försvarsadvokaten känner till finns inga tekniska bevis. Annars skulle hon ju självklart inte säga det.
"
Men en del svar måste du väl ha fått från NFC nu när det gått nio dygn och dessutom att bröderna topsats redan tidigare?
– Jag kommenterar inte den biten i nuläget. Vi har skickat in en hel del saker till NFC och de jobbar med det.
– Det stora allmänintresset gör också att vi måste vara oerhört försiktiga.
Vi vill inte ha en misslyckad utredning utan vi vill ha en lyckad utredning och då är det väldigt viktigt att vi i nuläget är väldigt försiktiga med vad vi går ut med.
Många har kommenterat avsaknaden av teknisk bevisning. Vad kan du säga om det?
– Man får spekulera hur mycket man vill. Det är inte min sak att ha synpunkter på det. Först och främst ska vi se vad hovrätten säger i morgon, men annars så har vi till nästa tisdag på oss och då blir det väl en ny häktningsförhandling och vi får se vad vi kan presentera då.
Är du nöjd med hur utredningen går?
– Ja, jag är nöjd med utredningen. Absolut, säger Lars-Göran Wennerholm."
det låter ju som att man är ganska "stöddig", dvs att man har mer än nog med bevis