Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-23, 11:55
Medlem
irishrages avatar
Pappan vad har han för alibi? Man ska alltid kolla de närmast anhöriga och vänner.
Medlem
MsCredits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Nej, då men de gällde den äldre brodern, inte den yngre.

Så där har beslut om fortsatt häktning på sannolika skäl misstänkt för mord, redan kommit? Men inte ut till media? Hjälp mig här, behöver se var det går att hitta.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Att hon är släppt betyder enbart att häktningsskäl saknas....rätta mig om jag har fel?

Och det lär knappast dyka upp något skäl heller...inget förvånar mig om de 2 männen går fria i veckan heller. Av den enkla anledningen...dom har ej gjort det.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GW75
Alla kommer släppas ut, tror verkligen att det är hennes pappa som är skyldig. kan vara så att han har våldtagit henne, och hon ville anmäla pappan.
Du är sjuk i huvudet ifall du gör en sådan slutsats utan någon grund över huvudtaget. Idiot
2015-06-23, 11:56
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cating
Tack Så hon är förmodligen belagd med yppandeförbud ?

Så lite så

Det kan jag inte svara på faktiskt då jag inte sett något beslut där detta hävts. Yppandeförbudet såvitt avser den del som inte framkom vid förra häktningsförhandlingen är det upp till åklagaren att häva och det som framkom under förhandlingen upp till tingsrätten att häva.

Men vet som sagt inte om så skett.

Besked om den äldre broderns häktning finns i media, i samma artiklar som berör att kvinnan släpptes.
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
HD går ytterst sällan emot hovrätten. Den stora chansen till ändring av beslutet fanns idag, enligt min erfarenhet.
Enligt min med. Och den chansen var "stor" enbart för att hovrätten inte nöjde sig med åklagarens ursprungliga underlag - vilket möjligen, då, inte berörde den äldre brodern så mycket.

Vad jag har förstått krävs det att antingen den häktade eller h*ns försvarare ligger rejält åt det histrioniska hållet för att de öht ska komma på idén att överklaga en häktning till HD. Inte ens Christine Schürrer överklagade väl häktningar till HD?
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MsCredit
Så där har beslut om fortsatt häktning på sannolika skäl misstänkt för mord, redan kommit? Men inte ut till media? Hjälp mig här, behöver se var det går att hitta.

Den äldre brodern är alltjämt häktad såsom på sannolika skäl misstänkt för mord, ja.
2015-06-23, 11:57
Medlem
cem77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
kvinnan är fortfarande skäligen misstänkt enligt åklagaren
(i intervjuv med expressen tv)

Det betyder också att åklagaren på en vecka inte lyckats få in någon teknisk bevisning som varken stärker misstanken eller avskriver den. Mycket märkligt efter så här lång tid.
2015-06-23, 11:58
Medlem
irishrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geronimo81
Och det lär knappast dyka upp något skäl heller...inget förvånar mig om de 2 männen går fria i veckan heller. Av den enkla anledningen...dom har ej gjort det.
Statistiskt sätt begås brott av anhöriga/vänner till brottsoffret. Statistiskt har ha grund för sitt påstående.
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cating
Den äldre broderns advokat uppger att de kommer överklaga till Högsta domstolen redan idag.

Enligt sr
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6195703

Undrar hur hög sannolikheten är att HD ens tar upp frågan?
Lr om de ens hinner ta upp den innan det är dags för ev omhäktning igen.
Medlem
Man blir lite nyfiken på vart kvinnan nu kommer ta vägen? Antar att hon eventuellt har blivit/blir belagd med reseförbud, och att sitta ensam ute i ödemarken i detta uppmärksammade fall (med alla galningar omkring det) ter sig kanske inte som det mest lämpliga.
Menar givetvis inte att någon kommer att göra henne illa eftersom det till 99,8% väl är övervägande tomma ord, men folk kan nog få till det nog så obehagligt för henne ändå.

Antar att Sverige inte har någon skyldighet till personskydd? Och AJ lär väl knappast vara till någon hjälp.

Eftersom vi vet väldigt lite om detta fall kan det givetvis va så enkelt att hon har någon litauisk vän eller släkting i någon stad här i vårt land.
2015-06-23, 11:59
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatas
Undrar hur hög sannolikheten är att HD ens tar upp frågan?
Lr om de ens hinner ta upp den innan det är dags för ev omhätning igen.

Jag misstänker att de kommer fatta beslut att inte meddela prövningstillstånd senast torsdag denna vecka.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in