Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-22, 20:53
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Har du någon förklaring till att de häktade litauerna inte har setts sitta och drägla över godbitarna inne på caféet, om de nu var så sugna?
De kan väl för fan iakta tjejerna när de jobbar mittemot, se när de kommer, se när de åker.
De jobbade på taket på ladan tex.
Noterat LH, sett att hon kom ensam och körde moped just den här dagen.
Är du dum eller låtsas du bara?

Kanske inte så smart att sitta inne på kafét och stirra på servitriserna om man umgås med tankar på att göra något, det kostar dessutom pengar.
2015-06-22, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Intressant tanke.

Exakt och inte bara ett släktskap...
2015-06-22, 20:54
Medlem
valleros avatar
Tja, med tanke på försvarets protester och åklagarens lama respons ser det här ut att rinna ut i sanden. DNA verkar vara ute ur bilden, iaf vad det det gäller direkta, bindande bevis. Har gått för lång tid. Hade de hittat något konkret så hade det presenterats vid det här laget. Försvaret skriker "ingen som helst teknisk bevisning" och det hade de inte gjort om det nu fanns någon.
Senast redigerad av vallero 2015-06-22 kl. 20:59.
2015-06-22, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vad har det med saken att göra? Du lär väl enbart bo i ett bostadshuset -- bor du i fler så anger man i vilket hus man menar med "nära".

Ok jag ger mig
2015-06-22, 20:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av luckybuddhaluke
Men vad händer sedan? Bröderna torkar upp allt blod så inga spår lämnas. Sedan bestämmer de sig för att ta Lisa åt vilket håll? Jo hemåt? Efter det fina arbetet med brottsplatsen tappar de en massa saker och bestämmer sig för att gömma henne nära sitt hus?

Panik och undanröjandeförsök skrev jag ju. I förvirringstillstånd. Obs. jag framförde en teori som närmast liknar en spekulation, men liknade dryper ju tråden av. Men denna spekulation är inte lika snaskig som 11.879 andra.......
2015-06-22, 20:57
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Så vitt jag vet har dom aldrig ens satt en fotsula på det café golvet.
Precis, kaféägaren har aldrig sett dem där inne. Om jag vore man och så sugen som #krackelerar påstår att litauerna var skulle jag sitta därinne var ledig stund.
2015-06-22, 20:58
Medlem
Starbacks avatar
Zambora sa: Har du inte förstått att i ett känsligt utredningsläge så informerar inte Polisen allmänheten! Har du aldrig hört talas om utredningstekniska skäl?
Jag har aldrig begärt utredningen under nosen. Men jag tycker polisen smusslar för mycket. Och jag misstänker att dom gör det för att dölja sina misstag i utredningen.

Zambora sa: Så (som Starback) talar en sann rättshaverist. Jaha. Så fick man det slängt i ansiktet också. Tycker du det är rättshaveristiskt att intressera sej för ett rättsfall som hela svenska folket engagerar sej i. Då har du mycket att göra.

Zambora sa: Du måste ur alla avseende förstå att Polisen i läget just nu i det här fallet är förtegen. Att du inte får din nyfikenhet stillad i nuläget kan du inte skylla Polisen för. Har du ingen kunskap om Polisarbete överhuvudtaget? Men dom kan väl inte sätta munkavle på yttrandefriheten som du helst vill göra? Vi tycks vara många nyfikna härinne?
Senast redigerad av Starback 2015-06-22 kl. 21:01.
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Jo, det har de, eftersom försvaret inte kan försvara sin klienter eller verka för dem om de inte vet vad som hålls emot dem.
Vid en huvudförhandling ja. Inte så länge förundersökningssekretess råder.
Medlem
En teori som knappast diskuterats är Lisa ville köpa alkohol av någon.

Hon tog moppen till jobbet för att inte visa några andra, och det var ju bara en vecka till skolavslutningen.

De aktuella litauerna skulle snart åka hem på semester, så deras egen alkohol de hade med sig var nog slut, men de kände kanske någon annan som hade på lager till Lisa.

Lisa väntade kvar bakom huset för att träffa leverantören efter kompisarna hade åkt, men där spårade det ur av någon anledning!
2015-06-22, 20:59
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Jag skulle gärna vilja veta vad det är som gör att männen - men inte kvinnan - pekas ut som mördare.
Det skulle ju lika gärna kunna vara kvinnan som gett sig på Lisa och männen som sedan försökt röja bort alla spår för att skydda henne ... om det nu är rätt misstänkta.

Kvinnan städar ju kaféet och hade alltså skäl att finnas på den platsen.
Hon hade sina skäl att finnas i caféet förra året, då det var då hon jobbade där.
Nu ska hon hjälpt till att städa på brödernas arbetsplatser som jag fattat det hela.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brokenbells
Jahapp. Får väl sitta och fortsätta att hoppas på att åklagaren har ett vattentätt case som han bara håller lite på till den 30onde då. Min poäng med mitt första inlägg var hur som helst att det tar en dag att analysera huvudprioriterade DNA-spår (annars en vecka), så de borde funnits tillgängliga vid första häktningsförhandlingarna.

Vi kan väl alla komma överrens om att såvitt försvarsadvokaten känner till finns inga tekniska bevis. Annars skulle hon ju självklart inte säga det.

"Men en del svar måste du väl ha fått från NFC nu när det gått nio dygn och dessutom att bröderna topsats redan tidigare?
– Jag kommenterar inte den biten i nuläget. Vi har skickat in en hel del saker till NFC och de jobbar med det.
– Det stora allmänintresset gör också att vi måste vara oerhört försiktiga. Vi vill inte ha en misslyckad utredning utan vi vill ha en lyckad utredning och då är det väldigt viktigt att vi i nuläget är väldigt försiktiga med vad vi går ut med.

Många har kommenterat avsaknaden av teknisk bevisning. Vad kan du säga om det?
– Man får spekulera hur mycket man vill. Det är inte min sak att ha synpunkter på det.
Först och främst ska vi se vad hovrätten säger i morgon, men annars så har vi till nästa tisdag på oss och då blir det väl en ny häktningsförhandling och vi får se vad vi kan presentera då.

Är du nöjd med hur utredningen går?
– Ja, jag är nöjd med utredningen.
Absolut, säger Lars-Göran Wennerholm."

det låter ju som att man är ganska "stöddig", dvs att man har mer än nog med bevis
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Låter osannolikt! Ingen tjänar på att en massa fantasier dras upp om kvinnan eller lantbrukaren.

En av dessa personer personer sitter frihetsberövad i ärendet. Det är inte lantbrukaren. Viss skillnad.
Men, en dag hoppas jag att allt klarnar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in