Citat:
Ursprungligen postat av
Neksnor
Jag använde det inte, trots det kan jag förstå varför en del vill använda den. Men jag tycker att det är fel av Flashback att erbjuda en sådan funktion eftersom den, bland annat, kan användas till att filtrera bort oönskade åsikter.
Vilket kan göra att läsare får en väldigt skev uppfattning av en tråd.
Vad är skillnaden mellan att man som några här föreslagit "växer upp och lär sig ignorera människor som stör en" och att ha en automatisk ignorering? Dom "oönskade åsikterna" blir ju ändå ignorerade av personen.
Det enda som händer är att drabbade personer får det jobbigare än andra.
Och dessutom så behöver dessa personer bara skaffa sig en annan automatisk lösning, som ändå blockerar "oönskade åsikter", så vad uppnådde man med åtgärden då?
Om någon inte vill ha "oönskade åsikter" så är det deras rätt och ensak att tacka nej och ignorera, varför ska Flashback försöka tvinga människor att lyssna på andra? Är det demokrati?
Jag är ett Jehovas vittne, tänk om myndigheterna skulle tvinga människor att lyssna på mig, och är förbjudna att stänga dörren, eller är förbjudna att springa iväg när ett Jehovas vittne kontaktar människor på gator.
Tänk hur hemskt det skulle vara om man skulle tvingas att lyssna på Jehovas vittnen