Citat:
Ursprungligen postat av
Reimer
Men vad fan, någon gång måste man som förälder sätta ner foten och tala om för ungdjäveln att det här är inte okey.
Sanna är en ouppfostrad liten bitch som fått åt helvete för lösa tyglar, man gör inte som hon gör mot sina föräldrar speciellt inte om man som hon tydligen har gjort har använt sin "alkis" till farsa för att reda ut sina trassliga ekonomiska förehavanden, jag hoppas verkligen att Ulf Lundell stänger igen kassaflödet till hydet för gott.
Exakt!
Med tillägget att jag är övertygad om att pappa Ulf satt upp regler och stakat ut gränser för sin dotter Sanna under hela hennes uppväxt, eftersom hon annars inte hade varit där hon är idag, utan i så fall kanske drivit omkring på stan -alkad eller i jakt på nästa fix. (Vet att du Reimer är fullt införstådd med detta, men ville bara göra detta statement).
Så när nu lilla Sannas förmåga att förstå hur man bör bete sig (
e g INTE först hänga ut sin pappa för att därefter tigga pengar av honom), tycks ha gått förlorad, så är det helt rätt av pappa Ulf att ta fram pekpinnen/rottingen och tillämpa sitt fadersansvar.
Fadersansvaret upphör aldrig punkt
Det är därför Ulf Lundells reaktion är en bra pedagogisk demonstration och sett ur ett bredare "folkhälsoupplysande" perspektiv, så visar UL här vägen och markerar för svenska folket att så här gör man inte som dotter, för då kan svinhugg gå igen. Nu vet lilla Sanna att
det svider.
Jag tänker på hur det skulle ha varit om Sven-Bertil Taube hade gett ut en bok om hur besvärligt han hade det under sin uppväxt när pappa Evert var borta och bara spelade och drack, för att därefter gå till pappa Evert och be om att få pengar av honom: Någon som tror att pappa Evert i så fall bara skulle ha hållit tyst? -Nä, just det! Evert hade då, precis som UL, offentligt sjungit ut och lärt sitt på pappret vuxna barn få veta hut!
Så det är bara att lyfta på hatten för pappa Ulf -och detta sagt av en person som aldrig har tålt den karl'n.