2015-12-18, 08:49
Medlem
Ålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErnestP.Worrell
Utan tvekan har han haft en storslagen karriär. Men senaste tjugo åren har han inte varit en ledande röst i kultur-sverige. Fittstim-kontroversen är sedan länge överspelad. Han mullrade lite på en blogg, so what?

Nu gapar och skriker han på en scen. På sina groupies?

Personligen skiter jag om han varit någon ledande röst i det kastrerade hipster-Sverige. Han har gett ut en hel del plattor senaste åren som i alla fall jag tycker har en del guldkorn. Sen ser han jävligt bra ut för sin ålder. Bloggen har han väl mest haft som en liten sidogrej för att bjuda på sig själv.
Citera
2015-12-18, 09:53
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stibkloF
Underbar sågning av U.L i Kulturnyheterna i SVT! De gav igen kan tänka. U.L är ett genuint narcistiskt svin

Han tror han är Bruce - har sett så skämmiga konserter med honom där han gör en pastisch på Bruce att det blir skämskudde på.

Han är så lik Bruce att han fick samma arbetsskada http://blogg.djungeltrumman.se/kultu...rad-halsporre/
Citera
2015-12-18, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ålen
Förklara. Känner du honom? Eller vet något som gör att du kallar han genuin fitta? Gör du inte det så är det kanske du som bör funderar vem som är en fitta egentligen.
-Känner? Måste jag umgås med en person för att konstatera att det är en fitta-jag känner igen en fitta på lukten.Läst hans blogg och plussat på hans jävla barnsliga kopierande av andra författare/artister och hans naiva jävla Sossevurmande...sen ska han sluta sälja tavlor som han tränat schimpanser att måla-han signerar bara dom och säljer för 20tusen/stk innnan akrylen torkat
Senast redigerad av OberynMartell 2015-12-18 kl. 10:41.
Citera
2015-12-18, 10:50
Medlem
Ålens avatar
Ännu inga klipp på konserten där Lundell påstått skäller ut publiken. Allt vi har som vittne är förmodligen ett gäng inavlade, lättkränkta bonnrövar som inte kan ta ett vanligt mellansnack för vad det är.
Citera
2015-12-18, 11:13
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P55
Nu måste du förklara dig lite.
Jag tycker hans musik är rock'n'roll, men det är min bedömning.
Vad tycker du hans musik är då?

Förväntar mig ett seriöst svar.

Jag har inte sagt ett ord om Lundells musik. Jag har bara uttalat mig om Lundell personligen. Jag tycker att han verkar vara mer intresserad av att föreläsa för sin publik än att spela för den, och att det dessutom är skitjobbigt om någon stör honom i föreläsandet. All hans musik efter första plattan har tråkat ut mig, så den orkar jag inte gå in på.

Varför åker han helt enkelt inte ut på föreläsningsturne i stället?
Citera
2015-12-18, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ålen
Ännu inga klipp på konserten där Lundell påstått skäller ut publiken. Allt vi har som vittne är förmodligen ett gäng inavlade, lättkränkta bonnrövar som inte kan ta ett vanligt mellansnack för vad det är.
-Kanske Lundell skulle visa lite mer ödmjukhet mot alla som köper hans alster..en gratis konsert till jul kanske eller hemmahos besök av fansen?
Citera
2015-12-18, 15:38
Medlem
Ålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
-Kanske Lundell skulle visa lite mer ödmjukhet mot alla som köper hans alster..en gratis konsert till jul kanske eller hemmahos besök av fansen?

Okej. Ser ingen anledning till att han skulle göra dylika ting, om han inte känner för det vill säga. Han gör musik, åker på turnè, retar upp lättkränkta människor etc, räcker inte det? Ska han gå ut över det han redan gör och känner för som artist bara för att? Förstår inte grejen. Du kanske gärna hade fläkt ut dig och ditt privatliv så fort du fått chansen om du varit i hans sits bara för att nån kräver det?
Citera
2015-12-18, 15:39
Medlem
Ålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Jag har inte sagt ett ord om Lundells musik. Jag har bara uttalat mig om Lundell personligen. Jag tycker att han verkar vara mer intresserad av att föreläsa för sin publik än att spela för den, och att det dessutom är skitjobbigt om någon stör honom i föreläsandet. All hans musik efter första plattan har tråkat ut mig, så den orkar jag inte gå in på.

Varför åker han helt enkelt inte ut på föreläsningsturne i stället?

Eller varför blir du inte hans maneger och säger åt han vad han ska göra istället? Ungefär på den nivå diskuterar du just nu.

De flesta som jag hört av som varit på hans konserter senaste tiden tycker han har varit lysande.
Citera
2015-12-18, 17:11
Medlem
ReedMes avatar
Fem extrainsatta konserter är väl ett gott betyg, tycker jag. Det är tur att det finns människor i det här landet som inte är åldersfixerade, men fortfarande finns det alldeles för många av dom. Jag vet inte vad man ska göra för att utrota dom. Vi skulle kanske behöva fler av Lundells kaliber i vårt land? Själv finner jag honom unik. Han är en av få kändisar som inte slickar röv, som vägrar att göra sig bekväm. Det är lika kul varje gång han lyckas reta upp nån jävel. Sen älskar jag hans texter, förstås, opretentiösa, fulla av rörelse, och underbart befriade från styltighet. Han gav mig skrivarglädjen tillbaka när jag hade förlorat den.
Senast redigerad av ReedMe 2015-12-18 kl. 17:16.
Citera
2015-12-18, 17:21
Medlem
http://www.corren.se/nyheter/linkopi...n-8963321.aspx
Citera
2015-12-18, 19:00
Medlem
Ålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellet
http://www.corren.se/nyheter/linkopi...n-8963321.aspx

Inte mycket till utskällning det där. Han pekade inte heller ut nån, mer halvironiskt konstaterande kring att det är ofta samma människor som står längst fram. De som stod där för första gången verkar ju knappast haft någon anledning att ta åt sig.
Citera
2015-12-18, 19:13
Medlem
Manajungs avatar
Nåväl, 3 bindgalna kvinnor kände sig iaf träffade enligt SvD och gick därifrån. Kan någon identifiera dessa Harpayjor? Kanske är det Hans Scheikes tre kvinnor som är ute på vift......

http://www.svd.se/lundell-rasade-mot...t-pa-att-se-er
Senast redigerad av Manajung 2015-12-18 kl. 19:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in