2015-06-22, 01:54
Medlem
Giant Squids avatar
Jag har lite svårt och förstå varför Uffe har blivit ett allmänt mobboffer från framförallt PK vänster journalister och bloggare, snacka om att sparka på någon som ligger. Hyenor hela bunten och nu har avfällingen allierat sig.
Men han reser sig alltid, det är inte så jävla illa ställt som ungen och hennes kollegor vill få det till. Det är ju lite märkligt. Ibland undrar man om dom vill driva honom till självmord så dom kan få skriva några hatkrönikor i ämnet och dra in lite fler ryggdunkningar,klicks och blodspengar.
Citera
2015-06-22, 04:51
Medlem
thabitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Det här med ordet "hydet" som du använder gång på gång, är det ett egenpåhittat ord? Aldrig hört förr.
Jag har hört det förr. Min morsa använde det ibland, som något nedlåtande om någon/några andra.
Citera
2015-06-22, 06:21
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Jag har lite svårt och förstå varför Uffe har blivit ett allmänt mobboffer från framförallt PK vänster journalister och bloggare, snacka om att sparka på någon som ligger. Hyenor hela bunten och nu har avfällingen allierat sig.
Men han reser sig alltid, det är inte så jävla illa ställt som ungen och hennes kollegor vill få det till. Det är ju lite märkligt. Ibland undrar man om dom vill driva honom till självmord så dom kan få skriva några hatkrönikor i ämnet och dra in lite fler ryggdunkningar,klicks och blodspengar.

Jo det är lite så jag tycker också. Han är typ nere på räkning låt det liksom vara nu. Han är ett enkelt hatobjekt ok vi vet det men låt det liksom vara. Sedan håller med han reser sig alltid
Citera
2015-06-22, 06:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Men vad fan, någon gång måste man som förälder sätta ner foten och tala om för ungdjäveln att det här är inte okey.

Sanna är en ouppfostrad liten bitch som fått åt helvete för lösa tyglar, man gör inte som hon gör mot sina föräldrar speciellt inte om man som hon tydligen har gjort har använt sin "alkis" till farsa för att reda ut sina trassliga ekonomiska förehavanden, jag hoppas verkligen att Ulf Lundell stänger igen kassaflödet till hydet för gott.

Exakt!
Med tillägget att jag är övertygad om att pappa Ulf satt upp regler och stakat ut gränser för sin dotter Sanna under hela hennes uppväxt, eftersom hon annars inte hade varit där hon är idag, utan i så fall kanske drivit omkring på stan -alkad eller i jakt på nästa fix. (Vet att du Reimer är fullt införstådd med detta, men ville bara göra detta statement).

Så när nu lilla Sannas förmåga att förstå hur man bör bete sig (e g INTE först hänga ut sin pappa för att därefter tigga pengar av honom), tycks ha gått förlorad, så är det helt rätt av pappa Ulf att ta fram pekpinnen/rottingen och tillämpa sitt fadersansvar.
Fadersansvaret upphör aldrig punkt
Det är därför Ulf Lundells reaktion är en bra pedagogisk demonstration och sett ur ett bredare "folkhälsoupplysande" perspektiv, så visar UL här vägen och markerar för svenska folket att så här gör man inte som dotter, för då kan svinhugg gå igen. Nu vet lilla Sanna att det svider.

Jag tänker på hur det skulle ha varit om Sven-Bertil Taube hade gett ut en bok om hur besvärligt han hade det under sin uppväxt när pappa Evert var borta och bara spelade och drack, för att därefter gå till pappa Evert och be om att få pengar av honom: Någon som tror att pappa Evert i så fall bara skulle ha hållit tyst? -Nä, just det! Evert hade då, precis som UL, offentligt sjungit ut och lärt sitt på pappret vuxna barn få veta hut!

Så det är bara att lyfta på hatten för pappa Ulf -och detta sagt av en person som aldrig har tålt den karl'n.
Senast redigerad av Enzenn 2015-06-22 kl. 06:34.
Citera
2015-06-22, 06:39
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enzenn
Jag tänker på hur det skulle ha varit om Sven-Bertil Taube hade gett ut en bok om hur besvärligt han hade det under sin uppväxt när pappa Evert var borta och bara spelade och drack, för att därefter gå till pappa Evert och be om att få pengar av honom: Någon som tror att pappa Evert i så fall bara skulle ha hållit tyst? -Nä, just det! Evert hade då, precis som UL, offentligt sjungit ut och lärt sitt på pappret vuxna barn få veta hut!

Det här är direkt enfaldigt. Ett exempel som bara finns i din fantasi. Dessutom, om Sanna eller hans andra barn bett om pengar i en pressad situation borde Lundell ha haft vett att hålla käft om det också. En far beter sig inte mot sina barn som han har gjort här.
Citera
2015-06-22, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enzenn
Exakt!
Med tillägget att jag är övertygad om att pappa Ulf satt upp regler och stakat ut gränser för sin dotter Sanna under hela hennes uppväxt, eftersom hon annars inte hade varit där hon är idag, utan i så fall kanske drivit omkring på stan -alkad eller i jakt på nästa fix. (Vet att du Reimer är fullt införstådd med detta, men ville bara göra detta statement).

Så när nu lilla Sannas förmåga att förstå hur man bör bete sig (e g INTE förs
t hänga ut sin pappa för att därefter tigga pengar av honom), tycks ha gått förlorad, så är det helt rätt av pappa Ulf
att ta fram pekpinnen/rottingen och tillämpa sitt fadersansvar.
Fadersansvaret upphör aldrig punkt
Det är därför Ulf Lundells reaktion är en
bra pedagogisk demonstration och sett ur ett bredare "folkhälsoupplysande"
perspektiv, så visar UL här vägen och markerar för svenska folket att så här
gör man inte som dotter, för då kan svinhugg gå igen. Nu vet lilla Sanna att
det svider.

Jag tänker på hur det skulle ha varit om Sven-Bertil Taube hade gett ut en bok
om hur besvärligt han hade det under sin uppväxt när pappa Evert var borta
och bara spelade och drack, för att därefter gå till pappa Evert och be om
att få pengar av honom: Någon som tror att pappa Evert i så fall bara skulle ha
hållit tyst? -Nä, just det! Evert hade då, precis som UL, offentligt sjungit ut och
lärt sitt på pappret vuxna barn få veta hut!

Så det är bara att lyfta på hatten för
pappa Ulf -och detta sagt av en person som aldrig har tålt den karl'n.

Att det är Ulfs förtjänst att Sanna blev till den vettiga person hon är idag är väl en konstig slutsats att dra med tanke på var han spenderade sin tid under åttiotalet? Dvs.. under de år Sanna var litet barn. Med tanke på era minnen av Ulf här i tråden var han sällan hemma.
Så kanske den äran skall gå till någon annan?
Det som får Sanna att engagera sig i medberoendeproblematiken har däremot lite med pappan att göra. Väl? Och kanske mamman? Jag vet ingenting om henne.
Citera
2015-06-22, 07:09
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Det här är direkt enfaldigt. Ett exempel som bara finns i din fantasi. Dessutom, om Sanna eller hans andra barn bett om pengar i en pressad situation borde Lundell ha haft vett att hålla käft om det också. En far beter sig inte mot sina barn som han har gjort här.

Jo det är lite som jag tycker också. Ok om ens barn är ett svin men som far gör man ändå allt för detta barn man kan dö på kuppen tom och det är fine. Det känns här som de liksom är fiender vilket är hur fel det bara kan bli.
Citera
2015-06-22, 07:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII

OMG!
Det var just det: Ett TÄNKT exempel. I min fantasi -om du så vill. Det är nämligen så man ibland gör för att försöka få folk att förstå. Det är däremot långt ifrån alltid man lyckas, vilket du är ett sorgligt men lysande exempel på. Tack för ditt bidrag!

Det andra du skriver: Vi har alla förstått vilken din uppfattning är och att att du tycker UL gör fel som inte bara håller käften när den parasitiska dottern inte drar sig för att i en cit: "pressad situation" (kan du förresten berätta mer om själva situationen?) springa till pappa och tigga pengar efter att hon först hängt ut honom. Att du tycker SL agerar korrekt visar att världen är full av tokar, så tack för även det exemplet!
Citera
2015-06-22, 07:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bervyl
Att det är Ulfs förtjänst att Sanna blev till den vettiga person hon är idag är väl en konstig slutsats att dra med tanke på var han spenderade sin tid under åttiotalet? Dvs.. under de år Sanna var litet barn. Med tanke på era minnen av Ulf här i tråden var han sällan hemma.
Så kanske den äran skall gå till någon annan?
Det som får Sanna att engagera sig i medberoendeproblematiken har däremot lite med pappan att göra. Väl? Och kanske mamman? Jag vet ingenting om henne.

(det fetade)
Hoppsan?!
Är det fastlagt att det förhåller sig på det viset du där skriver? Är det inte precis det vi nu försöker utreda? Är det vettigt att tro att man först kan ta heder och ära av en person och sedan förvänta sig att vederbörande skall betala gärningsmannen (läs: gärningskvinnan) för detta?

Du använder ordet 'vettiga' för att karakterisera personen Sanna Lundell, det är ditt val -be my guest. För egen del anser jag att hon visat att hon saknar folkvett -och jag förbehåller mig rätten att få tycka så. Jag kommer dessutom att kunna argumentera för min uppfattning, så stig bara på -varsågod!
Citera
2015-06-22, 08:37
Medlem
Smultronstallets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid

Jo, det är väldigt synd om stackars Ulf.
Men han borde förstå att hans alkoholism inneburit svåra trauman för hans närstående; och att
det måste ut för att de ska komma vidare. Det är inte konstigt, det är sunt och det skulle han fatta
om han slutade leka Strindberg ( vad alla fejder anbelangar)
Citera
2015-06-22, 08:55
Medlem
Reimers avatar
Nytt inlägg på Ulf Lundell,s blogg.

Citat:
Har svårt att släppa det där i DN, tyvärr. Tar energi. Men en fråga som jag funderar över är det där citatet, det var det som fick mej att bli förbannad, osanningen.
För att nu inte säja medberoendemelodramen.
Mannen full, går, kvinnan gråter, dottern: Hur kan du lämna mej ensam med henne?
Jag tror inte att det där har hänt.
Nu får jag höra att det hela ska vara ryckt ur sitt sammanhang.
Okej, vem gjorde det i så fall, och varför?
Det ryckta ur sitt sammanhang blir ju lätt det allenarådande, det generella.
Alltså bilden, uppfattningen, man vill leverera. Om mej.
Då levererar jag motbilder.
Och blir kallad skitstövel. Med mera med mera.
Det ligger djävligt lumpna avsikter i den här hanteringen.
Och en hel del skjuta-oss-själva-i-fötterna-feminism.

http://www.ulflundell.com/badgers-drift/

Bra funderingar, vi får se om det trots allt blir en bok om eländet, det är fan skamligt att han ska behöva bli uthängd gång på gång, dessutom av sitt eget kött och blod.
Citera
2015-06-22, 09:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Nytt inlägg på Ulf Lundell,s blogg.

http://www.ulflundell.com/badgers-drift/

Bra funderingar, vi får se om det trots allt blir en bok om eländet, det är fan skamligt att han ska behöva bli uthängd gång på gång, dessutom av sitt eget kött och blod.

Tack för länken!

Håller med om att det finns gränser för hur mycket sk*t man som förälder skall behöva tåla från sitt barn. Hade detta varit min dotter och jag varit i en situation liknande UL:s, så hade jag agerat lika kraftfullt -möjligen med det undantaget att jag inte hade raderat mitt blogginlägg, utan tänkt mig för innan jag skrev som han gjorde. Det är å andra sidan lätt för mig att sitta här och vara självgod. Kastar hursomhelst ingen sten på UL.

Är det bara jag som tycker att det på avstånd hörs en gong-gong? En sån där som markerar att matchen har börjat. I mitt första inlägg i denna tråd skrev jag att jag såg fram emot matchen mellan UL och Extremfeminismen. Kan det vara så att den har börjat? Det här citatet skulle kunna tyda på det:

"Det ligger djävligt lumpna avsikter i den här hanteringen.
Och en hel del skjuta-oss-själva-i-fötterna-feminism.
"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in