2015-06-21, 15:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Guvernment
Och ja, våld är alltid oattraktivt enligt mig. Våld föder våld och det är basskiktet av all maktutövning.

Våld är skändligt i alla sammanhang utom nödvärn. Att beundra våld är något av det uslaste som finns.
Citera
2015-06-21, 15:53
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Är hon så stor kan hon försvara sig själv. Är angriparen beväpnad, åtminstone med skjutvapen, så hjälper inte 225cm och 175 kg muskler. Det blir nederlag för offret ändå.

Ja jag vet väl att de är det... men jag tänker på Katzyn och de andra som säger att de är mannen som ska gå fram och försvara för han är större och starkare.

Så jag undrar hur de ser på om rollen skulle vara ombytt.
Citera
2015-06-21, 15:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Ja jag vet väl att de är det... men jag tänker på Katzyn och de andra som säger att de är mannen som ska gå fram och försvara för han är större och starkare.

De verkar ju leva på stenåldern mentalt, så tyvärr kommer det nog inget vettigt svar på din fråga.
Citera
2015-06-21, 15:55
Medlem
Citat:

Varför gör du det?
Citera
2015-06-21, 15:56
Medlem
DevilsMinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guvernment
Ok så Katzyn svarade på TS fråga, och hon menar att hon uppskattar att en man kan försvara henne, men vill inte att han ska slåss i annat fall än värsta nöd. Varför blir ni så upprörda? får hon inte tycka så utan att ni som grupp blir förolämpade och hittar på saker hon inte sagt, för att använda i översittartekniker. Ni håller med varann och snackar om logik där ni själva brister, fast det märker ni inte för ni använder ingen självkritik och håller varann om ryggen.

Det här med manligt vs kvinnligt är egentligen inte nödvändigt. Om vi säger att katzyn var en liten och inte så stark man som är tillsammans med en större och starkare man, så kan vi gissa att även den mindre mannen känner sig trygg i den störres sällskap, på grund av hans förmåga att skydda dem.

Varför har ni så nära till föraktet? känns som att det är grunden till varför många diskuterar; att få uttrycka sitt förakt och trycka ned andra. Det brukar dock resultera i att man föraktar sig själv och tappar bort retoriken bland all ilska.

Det är väll helt ok att hon tycker det är attraktivt med en kille som försvarar henne om de skulle hamna i en situation som inte kan lösas utan våld. Det är också helt ok även om hon skulle tända på våldsamma män vilket hon uppenbarligen gör.

Det som irriterar mig är detta uttalande:

"Men jag tycker nog att det rent sexuellt är upphetsande att känna att killes kropp är stark och kapabel och så vidare och i det upphetsande med det ingår bland annat föreställningen att han skulle vara bra på att skydda mig. Det gör mig mer villig att låta honom göra vad han vill med mig så att säga. Och jag tror det är en medfödd biologiskt grundad känsla som jag inte alls har något intresse av att göra mig kvitt."

Eftersom hon blandar in sin sexualitet i att killen brukar våld, vilket också är helt ok om det är så.
Men att sedan sitta och försöka bortförklara sig. Vem som helst som har en hjärna kan ju läsa emellan raderna att hon blir sexuellt upphetsad av att se en man slåss för henne och att hon blir kåt av att se sin kille misshandla en annan människa.

Att en sådan kvinna sedan skaffar barn som hon gjort och sedan för denna skeva bild vidare till sina ev. döttrar är tragiskt och skrämmande!

Det är WT brudar och svaga tjejer som gillar våldsamma män.
Det kanske är 1 av 1000 män som skulle lämna sin fru/flickvän om någon hoppade på henne.
Det är inte poängen, utan poängen är att hon glorifierar våldsmän och bara för att de kan slåss så får de göra vad de vill med henne sexuellt, det är vidrigt!
Senast redigerad av DevilsMind 2015-06-21 kl. 15:58.
Citera
2015-06-21, 16:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DevilsMind

Det är WT brudar och svaga tjejer som gillar våldsamma män.
Det kanske är 1 av 1000 män som skulle lämna sin fru/flickvän om någon hoppade på henne.
Det är inte poängen, utan poängen är att hon glorifierar våldsmän och bara för att de kan slåss så får de göra vad de vill med henne sexuellt, det är vidrigt!
Varför stör det dig/er så mycket? Om hon talar sanning om att hon tillhör övre medelklass har hon "fuck you"-money.

Ni kan troligtvis inte ändra hennes primitiva urges och hon har även erkänt det... vad mer vill ni?

Om det handlar om att stå för vad hon har sagt och hon nu gör det.. vad kommer hända egentligen?

Jag försöker verkligen förstå mig på detta och jag är inte ens en "white knight" och jag vill inte knulla Katzyn..
Citera
2015-06-21, 16:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jegoooooo
Varför stör det dig/er så mycket? Om hon talar sanning om att hon tillhör övre medelklass har hon "fuck you"-money.

Ni kan troligtvis inte ändra hennes primitiva urges och hon har även erkänt det... vad mer vill ni?

Om det handlar om att stå för vad hon har sagt och hon nu gör det.. vad kommer hända egentligen?

Jag försöker verkligen förstå mig på detta och jag är inte ens en "white knight" och jag vill inte knulla Katzyn..

Hon kanske drabbas av karma en vacker dag. Pengar skyddar inte emot sådant. En dag kanske hon blir tänd på en "bad boy" som är mer labil är hon först trodde. Jag kommer då inte att beklaga henne om det skulle hända.
Citera
2015-06-21, 16:20
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:

Min kompis blev bara arg när hennes kille skulle försvara henne och jag hade nog ochså blivit arg. Det behövs inte.
Citera
2015-06-21, 16:23
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Min kompis blev bara arg när hennes kille skulle försvara henne och jag hade nog ochså blivit arg. Det behövs inte.

Tydligen håller inte alla kvinnor med dig om det! därför jag frågar dessa men de verkar inte vilja svara på min fråga.
Citera
2015-06-21, 16:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Hon kanske drabbas av karma en vacker dag. Pengar skyddar inte emot sådant. En dag kanske hon blir tänd på en "bad boy" som är mer labil är hon först trodde. Jag kommer då inte att beklaga henne om det skulle hända.

Grejen är att många tjejer både är feminister (när det gynnar de) och har sina djuriska instinkter (när det gynnar de). Feminism är med andra ord inget annat än att ge kvinnor fördelar, inget mer

Man kan inte skylla tjejer för deras natur, det är så de faktiskt fungerar
Citera
2015-06-21, 16:25
Bannlyst
Citat:
Tydligen håller inte alla kvinnor med dig om det! därför jag frågar dessa men de verkar inte vilja svara på min fråga.

Tacka för det! De är inmålade i ett hörn nu och kan inte besvara din fråga utan att erkänna att de blir kåta på en mans förmåga att ge en annan man stryk, inte i en nödvänssituation utan överhuvudtaget.
Citera
2015-06-21, 16:26
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Nej vi är ovanliga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in