2015-06-21, 15:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
I så fall är det ju fruktansvärt tragiskt för dig att till och med en sån imbecill som mig ser hur du missbrukar ordet logiskt. Kolla upp vad det betyder på wikipedia så kanske du iaf får en uppfattning av innebörden bättre än den du har nu. Kom igen, det tar bara fem minuter och kräver inte så hög intelligens.

Logiskt betyder inte exakt samma sak i alla sammanhang, men en logisk person är en som tänker förnuftigt. En person som inte förstår Schopenhauer, som tycker att våld har sexuell attraktionskraft och som skaffar barn fast tillvaron är meningslös är på det stora hela ingen logisk person.
Citera
2015-06-21, 15:33
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
På tal om Hitler så var ju några av de mest fanatiska nazisterna kvinnor, även om Hitler själv inte ville att kvinnor skulle delta i strider. Om man tittar på t.ex. Viljans triumf och andra filmer där man kan se tyskar se på Hitler utan att det är fejkat, så kan man urskilja ungefär fyra grupper:

1. Män som ser på Hitler som de ser på en far.
2. Män som ser på Hitler skeptiskt eller t.o.m. med avsmak.
3. Kvinnor som ser på Hitler med ohöljd kåthet.
4. Kvinnor som ser på Hitler ungefär som ett snarat djur ser på jägaren.

Vad man inte ser är kvinnor som ser på Hitler som männen i exempel 2) ser på honom.

Tänkvärt

Jag vet många kvinnor som skulle ogillat honom.
Citera
2015-06-21, 15:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Jag vet många kvinnor som skulle ogillat honom.

Idag är han ju ogillad för att han förlorade. De kvinnor som ogillade honom innan 1942 typ, åtminstone bland tyskorna, var en minoritet.
Citera
2015-06-21, 15:41
Medlem
Guvernments avatar
Ok så Katzyn svarade på TS fråga, och hon menar att hon uppskattar att en man kan försvara henne, men vill inte att han ska slåss i annat fall än värsta nöd. Varför blir ni så upprörda? får hon inte tycka så utan att ni som grupp blir förolämpade och hittar på saker hon inte sagt, för att använda i översittartekniker. Ni håller med varann och snackar om logik där ni själva brister, fast det märker ni inte för ni använder ingen självkritik och håller varann om ryggen.

Det här med manligt vs kvinnligt är egentligen inte nödvändigt. Om vi säger att katzyn var en liten och inte så stark man som är tillsammans med en större och starkare man, så kan vi gissa att även den mindre mannen känner sig trygg i den störres sällskap, på grund av hans förmåga att skydda dem.

Varför har ni så nära till föraktet? känns som att det är grunden till varför många diskuterar; att få uttrycka sitt förakt och trycka ned andra. Det brukar dock resultera i att man föraktar sig själv och tappar bort retoriken bland all ilska.
Citera
2015-06-21, 15:41
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Logiskt betyder inte exakt samma sak i alla sammanhang, men en logisk person är en som tänker förnuftigt. En person som inte förstår Schopenhauer, som tycker att våld har sexuell attraktionskraft och som skaffar barn fast tillvaron är meningslös är på det stora hela ingen logisk person.

Okej, men du tycker att det är en logisk följd av att man uppskattar att känna sig skyddad från misshandel att man vill bli misshandlad. Då vet vi gubben.
Citera
2015-06-21, 15:42
Medlem
Incendios avatar
Gäller det inte i absolut självförsvar så är det ordentligt avtändande...
Citera
2015-06-21, 15:42
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Idag är han ju ogillad för att han förlorade. De kvinnor som ogillade honom innan 1942 typ, åtminstone bland tyskorna, var en minoritet.

Nej för han var elak.
Finns massa kvinnor som inte är sånna som du beskriver
Citera
2015-06-21, 15:44
Medlem
nousernameneededs avatar
Okej! men tycker ni det är lika självklart då att om en kvinna på låt oss säga 195cm 100kg är ihop med en liten kille på 165-170cm väger futtiga 60kg ska gå fram och försvara henne om det blir trubbel? bara för att ni anser att de är mannens uppgift?
Citera
2015-06-21, 15:46
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David_S
SVAR: Du har ju skrivit i tråden att du tänder sexuellt på en kille som kan slåss!
Hur ska vi tolka det förutom att du blir kåt av våld?

SVAR: Du vill inte hamna i farliga situationer, men du blir sexuellt upphetsad när din kille försvarar dig eller när han slåss även om det är i nödfall, och du säger att han då får göra vad han vill med dig sexuellt så länge han har muskler och kan bruka våld!

Sammanfattning:
Du kan ju bemöta de svar jag skrivit på dina påståenden ovan och bemöta dom sakligt.
Nu försöker du bara förtydliga att du enbart tycker det är attraktivt om killen försvarar dig i en nödsituation! När du skrivit att du blir kåt av att kille slåss och kan försvara dig, du sätter alltså våld + sexualitet under samma fack!

Hur ska vi tolka dig!?

Svar 1. Som att jag går igång på tanken att mannen jag är tillsammans med är min starka beskyddare? Att jag blir upphetsad av att känna mig trygg med en man?

Svar 2. Jag har aldrig varit med om att en kille har behövt försvara mig med våld. Lever inte heller ett liv som försätter mig i många farliga situationer så det är inte så troligt att det lär hända heller. Däremot blev jag avtänd när en kille jag dejtade sa att han antagligen skulle överge mig och springa iväg om vi råkade ut för något.

Jag har alltså ingen aning om ifall jag skulle bli kåt av en kille som slåss, men jag gissar på att jag inte skulle bli det eftersom jag skulle bli rädd och upprörd i en sådan situation.
Citera
2015-06-21, 15:47
Medlem
Guvernments avatar
Och ja, våld är alltid oattraktivt enligt mig. Våld föder våld och det är basskiktet av all maktutövning.
Citera
2015-06-21, 15:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Okej, men du tycker att det är en logisk följd av att man uppskattar att känna sig skyddad från misshandel att man vill bli misshandlad. Då vet vi gubben.

Halmgubbe och flyttande av fokus. Först tände du på den fysiska styrkan. Nu låtsas du att du tänder på potentialen att försvara dig.
Citera
2015-06-21, 15:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Okej! men tycker ni det är lika självklart då att om en kvinna på låt oss säga 195cm 100kg är ihop med en liten kille på 165-170cm väger futtiga 60kg ska gå fram och försvara henne om det blir trubbel? bara för att ni anser att de är mannens uppgift?

Är hon så stor kan hon försvara sig själv. Är angriparen beväpnad, åtminstone med skjutvapen, så hjälper inte 225cm och 175kg muskler. Det blir nederlag för offret ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in