Citat:
Intressant och bra analys, väckte lite aspekter som jag inte tänkt på speciellt det där med vänsterkrokar. Broner har en ganska bra vänsterkrok.Jag tror på Broner på UD i helgen. Porters chans är att avsluta tidigt. Går matchen längre tror jag Broner kommer kunna börja timea Porter när han försöker komma på insidan. Han är öppen för vänsterkrokar när han slungar sig in. Broner tar ett par ronder på sig att komma igång och om Porter kan komma in och skaka honom rejält tror jag han har sin chans.
Det många glömmer med Maidana-fighten är att Broner visade prov på otrolig vilja när han jobbade sig tillbaka i fighten och boxades smartare och modigt trots att han blivit droppad och rejält skakad. Hade inte Maidana fått in en vänsterkrök i åttonde hade Broner helt klart kunnat vinna fighten på poäng tror jag. Maidana slår helt klart hårdare än Porter. Porter är snabb och väldigt stark men efter att ha studerat lite måste jag säga att jag tror Broner på UD.
Får se om jag får äta upp mina ord här. Det verkar ju vara en trend i denna tråd
Det många glömmer med Maidana-fighten är att Broner visade prov på otrolig vilja när han jobbade sig tillbaka i fighten och boxades smartare och modigt trots att han blivit droppad och rejält skakad. Hade inte Maidana fått in en vänsterkrök i åttonde hade Broner helt klart kunnat vinna fighten på poäng tror jag. Maidana slår helt klart hårdare än Porter. Porter är snabb och väldigt stark men efter att ha studerat lite måste jag säga att jag tror Broner på UD.
Får se om jag får äta upp mina ord här. Det verkar ju vara en trend i denna tråd

Men jag tror på Porter. Jag tror fortfarande inte att Broner är redo för de stora weltare som finns där ute. Det här är visserligen en catchweight men tror Porter fortfarande kommer ha stort övertag i storlek, sen är frågan om detta kommer dränera honom eller inte. Porter säger att han utvecklats mycket sen hans förlust mot Brook, visserligen såg vi inte detta mot Bone men nu har han haft ett bra training camp. Ser ut som att han tränat hårt och intensivt. Porter säger att han tränar mycket på att kunna ta sig ur clinchar, vilket är väldigt viktigt. Om Porter kan komma in och lyckades få fast Broner utan att ta en massa slag när han försöker komma in så tror jag han kommer utarbeta Broner som många andra gjort tidigare (men utan att få dombeslutet). Volym är verkligen nyckeln mot Broner. Tror inte Porter knockar honom men UD känns rimligt för mig.
Tycker det är en högintressant matchup. Är redo att äta mina ord om Broner får ringen att se enorm ut, enkelt neutraliserar Porters försök att komma in, fångar honom med left hooks och straight rights och får Porter att tveka.