2015-06-15, 17:53
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av challis
Jag tror på Broner på UD i helgen. Porters chans är att avsluta tidigt. Går matchen längre tror jag Broner kommer kunna börja timea Porter när han försöker komma på insidan. Han är öppen för vänsterkrokar när han slungar sig in. Broner tar ett par ronder på sig att komma igång och om Porter kan komma in och skaka honom rejält tror jag han har sin chans.

Det många glömmer med Maidana-fighten är att Broner visade prov på otrolig vilja när han jobbade sig tillbaka i fighten och boxades smartare och modigt trots att han blivit droppad och rejält skakad. Hade inte Maidana fått in en vänsterkrök i åttonde hade Broner helt klart kunnat vinna fighten på poäng tror jag. Maidana slår helt klart hårdare än Porter. Porter är snabb och väldigt stark men efter att ha studerat lite måste jag säga att jag tror Broner på UD.

Får se om jag får äta upp mina ord här. Det verkar ju vara en trend i denna tråd
Intressant och bra analys, väckte lite aspekter som jag inte tänkt på speciellt det där med vänsterkrokar. Broner har en ganska bra vänsterkrok.

Men jag tror på Porter. Jag tror fortfarande inte att Broner är redo för de stora weltare som finns där ute. Det här är visserligen en catchweight men tror Porter fortfarande kommer ha stort övertag i storlek, sen är frågan om detta kommer dränera honom eller inte. Porter säger att han utvecklats mycket sen hans förlust mot Brook, visserligen såg vi inte detta mot Bone men nu har han haft ett bra training camp. Ser ut som att han tränat hårt och intensivt. Porter säger att han tränar mycket på att kunna ta sig ur clinchar, vilket är väldigt viktigt. Om Porter kan komma in och lyckades få fast Broner utan att ta en massa slag när han försöker komma in så tror jag han kommer utarbeta Broner som många andra gjort tidigare (men utan att få dombeslutet). Volym är verkligen nyckeln mot Broner. Tror inte Porter knockar honom men UD känns rimligt för mig.

Tycker det är en högintressant matchup. Är redo att äta mina ord om Broner får ringen att se enorm ut, enkelt neutraliserar Porters försök att komma in, fångar honom med left hooks och straight rights och får Porter att tveka.
Citera
2015-06-17, 14:08
Medlem
Zedoniuss avatar
Hade det inte varit catchweight så hade jag lagt alla mina pengar på Porter. Han har ju haft svårt för att gå ner till sin vanliga matchvikt så jag tror detta kommer påverka honom i matchen om den fortsätter till de senare ronderna. Slår han inte ut Broner i första halvan av matchen så tror jag att Broner tar hem detta. Porter är den bättre boxaren men jag har svårt att se att han knockar honom. Ogillar Broner så jag hoppas att Porter tar hem detta men hade jag lagt pengar så hade jag lagt dem på Broner.

De säger visserligen att Porter har gått runt på en vikt av 147 sen maj då han skulle ha haft match egentligen men han skall fortsatt ner till 144. Och om han har gått runt med matchvikt så länge så borde han rimligtvis ha tränat för att bibehålla vikten utan att svälta sig. Det jag är ute efter är att han möjligtvis också kan vara övertränad. Jag kanske överanalyserar nu men man vet aldrig.

Gillar inte catchweights, de borde förbjudas.
Senast redigerad av Zedonius 2015-06-17 kl. 14:13.
Citera
2015-06-18, 14:34
Medlem
nickoruts avatar
Jag tror Porter tar det. Broner har så låg slagfrekvens att om han skrämmer motståndarna med sin slagstyrka och för driva tempot så blir han övermatchad och jag kan inte tänka mig att Porter blir passiv utan han kommer säkert kliva på.

Porter på UD!

Edit. Tycker inte Wilder såg Så dålig ut. Det negativa var förstås att han blev träffad för lätt och inte kunde dominera men han tog slagen bra och tappade aldrig fattningen och jag tycker alltid att oslipade boxare som har atletisk talang och inte stressar upp sig av att bli träffade går långt.
Senast redigerad av nickorut 2015-06-18 kl. 14:37.
Citera
2015-06-18, 19:08
Medlem
Citat:
Nu är det klart var, när och mot vem stockholmaren Badou Jack ska försvara sitt WBC-bälte i supermellanvikt. Matchen sker i Las Vegas, den 22 augusti, mot britten George Groves.

http://www.sydsvenskan.se/sport/badou-jack-ska-forsvara-titeln-i-usa/
Citera
2015-06-18, 19:14
Medlem
Spännande!
Citera
2015-06-18, 21:17
Medlem
Libérées avatar
Att det var Groves han skulle möta var väl bekräftat sedan innan? Häftigt hur som helst, och riktigt kul att man äntligen ser en svensk stå för rubrikerna på de amerikanska/engelska sidorna man hänger på.

Synd att den går i Vegas bara, vilken håla i England som helst hade gett en bättre atmosfär.
Citera
2015-06-19, 19:32
Medlem
Gospodin.Njets avatar
Efter en vår späckad med på förhand intressanta matcher verkar nu den vanliga sommarstiltjen vara på väg ...

Helgens godbitar är:

Adrien Broner vs. Shawn Porter
Ingen i tråden verkar gilla Broner ... och inte jag heller. Talang har han, onekligen, men verkar inte smart nog att unyttja den på ett optimalt sätt. Och så den där störiga stilen/personligheten ...
Kommer Broner för att leka Floyd har Porter en hyfsad chans. Boxas Broner däremot på rörliga fötter bakom jabben, som mot Molina senast, tar han det ganska komfortabelt på poäng.

Andre Ward vs. Paul Smith
Wards comeback och det ska väl inte vara problem ens om han är ringrostig ...
Ward på KO någon gång i rond 10--12.

David Lemieux vs. Hassan N'Dam N'Jikam
Lemieux såg lovande ut tills han mötte Rubio, sen dess har jag inte vågat tippa honom.
N'Dam N'Jikam har jag aldrig sett, men Quillin använde väl honom som basketboll för några år sedan ... var det sex gånger han gick i golvet?
Lemieux slår hårdare än Quillin, medan N'Dam N'Jikam mött bättre motstånd. Tror ändå att Lemieux landar ordentligt minst en gång, och med en entusiastisk hemmapublik bakom sig tar han det.
Citera
2015-06-20, 14:25
Medlem
SpottaSlems avatar
Hur ska ni se helgens matcher? Kör ni streaming eller har ni några fina kanaler ni betalar för? Kör Viaplay, men där står det bara om NFN.

Angående helgens matcher:

Smith har gjort en fuling och kommit över vikten för att skapa sig en fördel. Ward kommer vinna utan att imponera mot denna kaliber av motståndare.

Lemieux kommer slå ner Dammen, dock kommer den svarte att vinna på poäng pga sin seghet i hårda matcher.

Porter plockar det hela med sin fysiska styrka, och jag tror inte att den här hitte-på vikten kommer påverka honom alls. Han såg fräsch ut vid invägningen. Gammal som jag är, tillbaks med samma dags invägning eller hindra catchweights i kontrakten.
Citera
2015-06-20, 16:43
Medlem
challiss avatar
Herregud vad Broner håller på. Nu senast hade han crashat Porters media workout. Porter verkar verkligen vara en kille som inte påverkas det minsta av Broners beteende. Han spelar ett högt spel här Broner. En förlust inatt och han kommer nog få sin stämpel som elitboxare nästintill permanent borttagen. Han kommer vara känd som killen som inte riktigt kunde nå toppen.

Det verkar för övrigt som att Floyd nästintill skaffat sig en heltidstjänst av att hålla Broner på banan. Frågan är om han lyckas. Broner, till skillnad från Floyd verkar helt sakna fokus. Medan han tränar hårt och uppenbarligen har talang verkar det som att partylivet och att glida runt på nattklubb lockar nästan lika mycket.

Inatt får vi svar på en hel del frågor om Broners egentligen kapacitet. Fy fan vad jag ser fram emot den här fighten.
Citera
2015-06-20, 21:58
Medlem
Gospodin.Njets avatar
Trådens nestor Tom-Jones lyser tyvärr med sin frånvaro och ni som hängt med ett tag minns säkert hur han postade tillbakablickar och gjorde betraktelser vid sidan av spekulationerna inför nästa match. Alltid intressant, tyckte jag.

Utan att jämföra mig med honom, så tänkte jag nu i kväll på besvikelsen May--Pac och då slog det mig hur sällan det är som superfights verkligen levererar.

Vad har levt upp till förväntningarna i någorlunda modern tid? Den första jag spontant kommer på är Hagler--Hearns -- för 30 år sen!

Alltså, missförstå mig inte. Det har förekommit drösvis med bra matcher sedan dess, men hur ofta har sportens största namn (topp 10 P4P) varit inblandade i uppgörelser som gått till historien som klassiska matcher, snarare än evenemang?

Kan vi räkna dit Leonard--Hagler 1987? Holyfield--Tyson I 1996? Hopkins--Trinidad 2001?

Frågan är nu ställd och hör den inte hemma här går det alltid att starta en ny tråd för ändamålet. Hoppas nån vill haka på.
Citera
2015-06-21, 13:56
Medlem
Godzilla3s avatar
Spoilers för BRONER-PORTER

..

..

.

Bäst tycker jag var att se Floyd i publiken tydligt besviken på Broner. Tror Floyd uppskattar professionalism mycket och dedication till sporten. Därför han har mycket respekt för t.ex. Cotto. Tror inte Floyd uppskattar det Broner håller på med, dvs snacka skit och aldrig leverera när det gäller.

Broner är bara en keff fighter, plain and simple. Jag tycker inte han har speciellt mycket talang. Han har bra power ja och han kan se bra ut mot motståndare som väger 5 kg mindre. Han har nu förlorat mot Maidana och Porter. Han vann med en ynka poäng enligt mig mot Malignaggi. Han förlorade mot Quintero och Ponce De Leon tidigare i sin karriär men de fick inte besluten.

Hans timing var riktigt dålig och det är förvånande med tanke på hur öppen Porter verkligen är. Jag slutade scorea ronder efter ungefär 9/10:e - tycker bara det var så ensidigt. Förstår inte kommentatorerna som fortsätter rida Broner. Han blev utarbetad ordentligt. Fint av honom att landa en vänsterkrok i sista ronden men det var en flash knockdown, Porter vann resten av ronden.

Broner kommer aldrig bli något. Men hans namn är fortfarande säljbart, åtminstone tills nästa förlust.
Citera
2015-06-21, 15:07
Medlem
analbastards avatar
Grym fight i Montreal, N'Dam visade hjärta som få som vanligt i en tuff förlust. David Lemieux är en av mina absoluta favoriter men 12-rondaren ifrån Bell Center inatt visade förutom hans underbara Tyson-imitation fortfarande en hel del luckor i hans offensiva game. Han var en framgångsrik amatörboxare och jag hade gärna velat se han plocka fram lite av det mindsetet också i nästa fight och försöka vinna ronder emellan, en knockout är alltid en knockout men det blir lätt att man fastnar i den där homerun-stalkingen a la Curtis Stevens medans motståndaren plockar poäng. Visst kanske inte det spelar någon roll när du golvar dina motståndare om och om igen men jag hade gärna velat se han variera sina slagserier och kraften i dom lite mer inför eventuella matchups i framtiden med Canelo eller Golovkin. Och på tal om Curtis Stevens vem hade inte velat se det? Fighters som Lemieux och landskapet i mellanviktsdivisionen just nu är vad boxningen länge har behövt.

Kanske Al Haymon borde kolla dit. Han borde satsa sin säljkraft på Errol Spence Jr som inte bara har mer talang än Adrien Broner utan även är jävligt trevlig på det och en riktigt arbetshäst. Riktigt förvånad att han tog ut tuffe och ihållige Lo Greco så tidigt och med den vinsten så tror jag att jag har honom över både Verdejo och Joshua i bäste prospect just nu. Ser fram emot att se honom inom snart emot vinnaren av Thurman - Porter, jag tror att han definitvt redan är redo.

Kul att se Andre Ward tillbaka i lysande form och blickandes upp mot namn som Kovalev och Stevenson. Förhoppningsvis så blir det inte så många mer tune-up fights innan han är aktuell för den diskussionen.

Förövrigt så går det rykten om att Demetrius Andrade ska möta före detta bantamviktaren Sirimongkol Singwancha, och vad man nu ska säga om det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in