Citat:
Ursprungligen postat av
Godzilla3
Japp, håller med dig. Maidana tycker jag haft en positiv utveckling sen han fick Robert Garcia som tränare men Broner är nog snäppet över hans kapacitet.
För att verkligen ge Broner problem är nyckeln volym. Malignaggi hade volymen men kunde inte vinna respekt. Blir väldigt intressant om Maidana lyckas få iväg 100 slag per rond eller så. Maidana har bra slagstyrka som säkert kan fånga Broners uppmärksamhet trots en ganska bra haka. Malignaggi tog Broners slag ganska bra vilket tyder på att Broner inte kommer kunna knocka sina motståndare på samma vis två viktklasser längre ner. Har sett att Broner övat mycket kroppsslag inför den här fighten, ett varningstecken för Maidana.
Mikey Garcia såg grym ut mot Rocky Martinez. Det var inte ens samma Martinez vi vanligtvis ser, efter Garcia landade första slaget så såg man respekten han hade för Garcias slag. Det måste vara jäkla krut i hans nävar alltså. Han gick inte fram som han brukade och försökte istället boxa med Garcia. Mikey är the real deal, helt övertygad om det. Åkte på en liten nedslagning själv också, men tog det riktigt bra. HBO verkar pusha för Gamboa-Mikey Garcia. Intressant med tanke på Gamboas snabbhet men han är kraftigt överskattad annars. Garcias slagstyrka och träffsäkerhet kommer resultera i en KO.
Tyværr så får jag nog hålla med er, tror också att Maidana ær lite før enkel før att kunna besegra Broner. Mycket møjligt att det blir KO på ett kroppslag. Maidana ær extremt kænslig mot kroppen, det har setts i många av hans fighter. Mot Khan, Soto Karass, och Lopez var han hårt træffad. Och en annan viktig grej; Maidana ær extremt dålig på att dølja att han blivit hårt træffad. Jag tror inte jag sett någon tidigare som så tydligt visar att han kænner sig obekvæm nær han tagit emot ett slag (kanske Gatti då). Det ær faktiskt en viktig egenskap som boxare, Floyd exempelvis ær ju bra på detta, speciellt på att dølja att han ær trøtt. Man ska aldrig ge motstånderan några førdelar och detta ær en mental førdel, att se motståndaren trøtt eller skakad ger en bra boost før en sjælv.
En faktor i denna fight kan ju vara Broners leverne utanfør ringen. Fet som en gris var han nyligen, och såg ut som om han sugit på glaspipan, kanske går hans trainingcamp inte ut på att slipa formen utan på att jobba bort kaggen.
Men sjælvklart så hoppas jag att Maidana inte bara vinner, utan att han knockar Broner. Och inte bara knockar honom, utan knockar honom våldsamt dessutom. Då skulle jag gnugga hænderna av førtjusning.
Mikey Garcia ær en ruggig talang, han kan bli en av toppgubbarna P4P om han har huvudet fastskruvat på rætt sætt. Han har ju sagt sjælv att han inte brinner før boxning och att han inte ær så intresserad, utan att det bara ær ett jobb før honom. Han gør ju ett bra jobb hittills men det gæller att ha en liten eld inombords før det man sysslar med. Men han ær vældigt bra tekniskt skolad, jag tycker faktiskt att han påminner en del om den store Alexis Arguello i stilen. Och det ær inte nån dålig fighter att jæmføras med precis.
Vad tror ni om Rigondeaux vs Agbeko? Jag tror såklart schakalen tar det på poæng. Men jag gillar verkligen King Kong, som många andra afrikaner så har han haft en lite krokig karriær men jag unnar honom verkligen framgång. En hærlig fighter, och en skøn stil i ringen. Riktigt underhållande fighter mot Darchinyan, Jhonny Perez x2, och Mares men den fight jag gillar bæst ær den mot Luis Perez. Riktigt underhållande.
https://www.youtube.com/watch?v=4OAnYw2a_PM