2013-11-11, 13:56
Medlem
challiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lubrix
Vad tror ni om Adrien Broner mot Marcos Maidana? Hoppas Maidana krossar Broner och ger honom en läxa. Är riktigt trött på Broner.

Broner på poäng tror jag. Maidana är för långsam och förutsägbar för att hota Broner.
Citera
2013-11-13, 15:11
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av challis
Broner på poäng tror jag. Maidana är för långsam och förutsägbar för att hota Broner.
Japp, håller med dig. Maidana tycker jag haft en positiv utveckling sen han fick Robert Garcia som tränare men Broner är nog snäppet över hans kapacitet.

För att verkligen ge Broner problem är nyckeln volym. Malignaggi hade volymen men kunde inte vinna respekt. Blir väldigt intressant om Maidana lyckas få iväg 100 slag per rond eller så. Maidana har bra slagstyrka som säkert kan fånga Broners uppmärksamhet trots en ganska bra haka. Malignaggi tog Broners slag ganska bra vilket tyder på att Broner inte kommer kunna knocka sina motståndare på samma vis två viktklasser längre ner. Har sett att Broner övat mycket kroppsslag inför den här fighten, ett varningstecken för Maidana.

Mikey Garcia såg grym ut mot Rocky Martinez. Det var inte ens samma Martinez vi vanligtvis ser, efter Garcia landade första slaget så såg man respekten han hade för Garcias slag. Det måste vara jäkla krut i hans nävar alltså. Han gick inte fram som han brukade och försökte istället boxa med Garcia. Mikey är the real deal, helt övertygad om det. Åkte på en liten nedslagning själv också, men tog det riktigt bra. HBO verkar pusha för Gamboa-Mikey Garcia. Intressant med tanke på Gamboas snabbhet men han är kraftigt överskattad annars. Garcias slagstyrka och träffsäkerhet kommer resultera i en KO.
Citera
2013-11-14, 10:20
Medlem
tom-joness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godzilla3
Japp, håller med dig. Maidana tycker jag haft en positiv utveckling sen han fick Robert Garcia som tränare men Broner är nog snäppet över hans kapacitet.

För att verkligen ge Broner problem är nyckeln volym. Malignaggi hade volymen men kunde inte vinna respekt. Blir väldigt intressant om Maidana lyckas få iväg 100 slag per rond eller så. Maidana har bra slagstyrka som säkert kan fånga Broners uppmärksamhet trots en ganska bra haka. Malignaggi tog Broners slag ganska bra vilket tyder på att Broner inte kommer kunna knocka sina motståndare på samma vis två viktklasser längre ner. Har sett att Broner övat mycket kroppsslag inför den här fighten, ett varningstecken för Maidana.

Mikey Garcia såg grym ut mot Rocky Martinez. Det var inte ens samma Martinez vi vanligtvis ser, efter Garcia landade första slaget så såg man respekten han hade för Garcias slag. Det måste vara jäkla krut i hans nävar alltså. Han gick inte fram som han brukade och försökte istället boxa med Garcia. Mikey är the real deal, helt övertygad om det. Åkte på en liten nedslagning själv också, men tog det riktigt bra. HBO verkar pusha för Gamboa-Mikey Garcia. Intressant med tanke på Gamboas snabbhet men han är kraftigt överskattad annars. Garcias slagstyrka och träffsäkerhet kommer resultera i en KO.
Tyværr så får jag nog hålla med er, tror också att Maidana ær lite før enkel før att kunna besegra Broner. Mycket møjligt att det blir KO på ett kroppslag. Maidana ær extremt kænslig mot kroppen, det har setts i många av hans fighter. Mot Khan, Soto Karass, och Lopez var han hårt træffad. Och en annan viktig grej; Maidana ær extremt dålig på att dølja att han blivit hårt træffad. Jag tror inte jag sett någon tidigare som så tydligt visar att han kænner sig obekvæm nær han tagit emot ett slag (kanske Gatti då). Det ær faktiskt en viktig egenskap som boxare, Floyd exempelvis ær ju bra på detta, speciellt på att dølja att han ær trøtt. Man ska aldrig ge motstånderan några førdelar och detta ær en mental førdel, att se motståndaren trøtt eller skakad ger en bra boost før en sjælv.

En faktor i denna fight kan ju vara Broners leverne utanfør ringen. Fet som en gris var han nyligen, och såg ut som om han sugit på glaspipan, kanske går hans trainingcamp inte ut på att slipa formen utan på att jobba bort kaggen.

Men sjælvklart så hoppas jag att Maidana inte bara vinner, utan att han knockar Broner. Och inte bara knockar honom, utan knockar honom våldsamt dessutom. Då skulle jag gnugga hænderna av førtjusning.

Mikey Garcia ær en ruggig talang, han kan bli en av toppgubbarna P4P om han har huvudet fastskruvat på rætt sætt. Han har ju sagt sjælv att han inte brinner før boxning och att han inte ær så intresserad, utan att det bara ær ett jobb før honom. Han gør ju ett bra jobb hittills men det gæller att ha en liten eld inombords før det man sysslar med. Men han ær vældigt bra tekniskt skolad, jag tycker faktiskt att han påminner en del om den store Alexis Arguello i stilen. Och det ær inte nån dålig fighter att jæmføras med precis.

Vad tror ni om Rigondeaux vs Agbeko? Jag tror såklart schakalen tar det på poæng. Men jag gillar verkligen King Kong, som många andra afrikaner så har han haft en lite krokig karriær men jag unnar honom verkligen framgång. En hærlig fighter, och en skøn stil i ringen. Riktigt underhållande fighter mot Darchinyan, Jhonny Perez x2, och Mares men den fight jag gillar bæst ær den mot Luis Perez. Riktigt underhållande. https://www.youtube.com/watch?v=4OAnYw2a_PM
Citera
2013-11-14, 18:05
Medlem
challiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tom-jones
Tyværr så får jag nog hålla med er, tror också att Maidana ær lite før enkel før att kunna besegra Broner. Mycket møjligt att det blir KO på ett kroppslag. Maidana ær extremt kænslig mot kroppen, det har setts i många av hans fighter. Mot Khan, Soto Karass, och Lopez var han hårt træffad. Och en annan viktig grej; Maidana ær extremt dålig på att dølja att han blivit hårt træffad. Jag tror inte jag sett någon tidigare som så tydligt visar att han kænner sig obekvæm nær han tagit emot ett slag (kanske Gatti då). Det ær faktiskt en viktig egenskap som boxare, Floyd exempelvis ær ju bra på detta, speciellt på att dølja att han ær trøtt. Man ska aldrig ge motstånderan några førdelar och detta ær en mental førdel, att se motståndaren trøtt eller skakad ger en bra boost før en sjælv.

En faktor i denna fight kan ju vara Broners leverne utanfør ringen. Fet som en gris var han nyligen, och såg ut som om han sugit på glaspipan, kanske går hans trainingcamp inte ut på att slipa formen utan på att jobba bort kaggen.

Men sjælvklart så hoppas jag att Maidana inte bara vinner, utan att han knockar Broner. Och inte bara knockar honom, utan knockar honom våldsamt dessutom. Då skulle jag gnugga hænderna av førtjusning.

Mikey Garcia ær en ruggig talang, han kan bli en av toppgubbarna P4P om han har huvudet fastskruvat på rætt sætt. Han har ju sagt sjælv att han inte brinner før boxning och att han inte ær så intresserad, utan att det bara ær ett jobb før honom. Han gør ju ett bra jobb hittills men det gæller att ha en liten eld inombords før det man sysslar med. Men han ær vældigt bra tekniskt skolad, jag tycker faktiskt att han påminner en del om den store Alexis Arguello i stilen. Och det ær inte nån dålig fighter att jæmføras med precis.

Vad tror ni om Rigondeaux vs Agbeko? Jag tror såklart schakalen tar det på poæng. Men jag gillar verkligen King Kong, som många andra afrikaner så har han haft en lite krokig karriær men jag unnar honom verkligen framgång. En hærlig fighter, och en skøn stil i ringen. Riktigt underhållande fighter mot Darchinyan, Jhonny Perez x2, och Mares men den fight jag gillar bæst ær den mot Luis Perez. Riktigt underhållande. https://www.youtube.com/watch?v=4OAnYw2a_PM

Jag gillar Maidana, men han är tyvärr överskattad. Det är så det brukar bli med hårda punchers. Såg precis en video med Rios där han förbereder sig för Pacquiao. Fy fan vad slö han är. Det ser verkligen ut som att han slår mittsar i slow motion. Han är alldeles för långsam för Pacquiao, det kommer bli precis som Margarito-fighten, bara att jag tror att Rios blir stoppad av sin corner.

Jag älskar Rigondeaux. Fy fan vilken boxare. Har sett hans fight med Donaire säkert 10 gånger. Ska bli kul som fan att se honom i ringen igen och jag är sjukt glad att han får chansen igen på HBO. Har dock hört att han bara har en fight kvar med Top Rank efter denna, och att Showtime har sagt att de är intresserade av att visa hans matcher. Kanske blir han en Golden Boy-fighter eller till och med Mayweather Promotions. Har ju sett honom köra mittsar med Roger Mayweather bla. Vi får se. Hoppas iallafall att vi får se mycket med kubanen i framtiden. Har svårt att se vem han ska förlora mot i sin viktklass.
Citera
2013-11-14, 18:52
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tom-jones
Bra att du tog upp det, Broner ser faktiskt riktigt fet ut. Kommer ihåg bara 1-2 år sen när han fightade i 130/135, bra rippad var han då. Nu när han gått upp till 147 kan han ta friheter som han inte kunde förut. Nu är han väl ingen Ricky Hatton men det där kommer förr eller senare straffa en boxare.

Angående Rigo så har jag sett lite för lite av Agbeko, ska helt klart checka in fighten du länkade. Såg en träningvideo av Rigo nyligen, han ser ut att vara i toppform. Hans vänster är en av de finaste slag jag sett, älskar när han kör den mot kroppen.

Citat:
Jag gillar Maidana, men han är tyvärr överskattad. Det är så det brukar bli med hårda punchers. Såg precis en video med Rios där han förbereder sig för Pacquiao. Fy fan vad slö han är. Det ser verkligen ut som att han slår mittsar i slow motion. Han är alldeles för långsam för Pacquiao, det kommer bli precis som Margarito-fighten, bara att jag tror att Rios blir stoppad av sin corner.
Hmm, jo han är inte snabb det är han inte. Har svårt att se honom bli droppad hårt eller skadad, tror som du att om Pacman vinner så är det via corner stoppage för att han tar för mycket stryk.

Men av någon anledning så tror jag lite mer på Rios än vad jag gjorde från början, möjligtvis på grund av 24/7-hypen. Pacman har tappat en del av sin punching power, senaste KO/TKO han hade var 2009. Det i kombination med hans senaste förlust tror jag kan få honom att tveka lite med att vara för aggressiv, något som är hans trademark. Om han inte vinner Rios respekt och Rios fortsätter att komma framåt, en ung hungrig fighter som kan slå ganska hårt. Vad händer då?

När det gäller Rios snabbhet så håller jag med, där kommer vi se en enorm och påtaglig skillnad. Pacman kommer landa två-tre slag innan Rios landar ett slag. Men kom ihåg att när Marquez droppade Pacman i tredje ronden så var det ett ganska telegraferat slag som en normal Pacman tidigare i sin karriär hade undvikit. Pacman är inte densamma längre, tycker den utvecklingen har blivit mer och mer synlig. Tycker inte heller han är lika explosiv och rörlig som han var förut. Kom ihåg Roy Jones efter knocken mot Tarver så blev han återigen knockad av Glen Johnson. Tycker det finns lite likheter mellan Jones och Pacman. Okej, nu tror jag mer på att Pacman tar det här - men jag blir inte överraskad om Pacman blir knockad.
Senast redigerad av Godzilla3 2013-11-14 kl. 19:00.
Citera
2013-11-14, 19:50
Medlem
Godzilla3s avatar
Här är videon med Rigondeaux när han tränar: länk. Blir så taggad att dra ner till gymmet o köra lite hopprep o heavy bag när jag ser det här. Han tränar med Odlanier Solis (stor som vanligt) och om ni följer MMA, Vitor Belfort o Tyrone Spong.
Citera
2013-11-14, 20:26
Medlem
nickoruts avatar
Ska bli riktigt kul att se pacman igen! Lite förvånad själv att jag är så sugen men det var väl att man var lite less på all hype tidigare nu känns det lugnt att gilla pacman igen! Rios kommer inte ha en chans. Jag tror att det är överdrivet hur mycket pacman tappat rent fysiskt han är ju fortfarande. Med boxningsmått mätt på sin fysiska peak men visst,an pratar ju om "old, Young fighter" och det är väl precis det här man menar då.

Mikey såg absolut bra ut men jag hade ingen koll på Martinez så jag har lite svårt att värdera hans seger. Men mikey verkar ju absolut fattat rätt beslut med att gå upp i vikt i alla fall, jag tycker han såg kraftfullare ut än någonsin! Det är förvisso självklart men vissa boxare ser liksom fel ut när de kliver upp men inte garcia.

Att Nonito sa att han ville ha Rigo i nästa fight tycker jag var riktigt kul. Man kunde nästan se hans inte konflikt när han visste vad han var tvungen att säga men klart som fan han inte vill möta Rigo igen. Nonito verkar ju helt slut nu. Helt remarkabel nedgång från innan och efter Rigo, jag fattar inte vad spm hänt! Han vågade inte slå kombinationer han försökte inte vara aggressiv utan såg mest ut att vilja ta sig igenom fighten. Med darchynian dessutom. Jag tycker Nonito borde kunnat dominera fighten. Det sades ju att han låg under med 2 poäng på två kort innan KO:n och med en torsk mot Vic hade set varit en lååång väg tillbaks.

Hur går det för Gamboa föresten? Jag såg nån fight om det var förra året eller i våras där han försökte med något slags shoulder roll-försvar som såg skrattretande ut. Var det hans senaste fight?
Senast redigerad av nickorut 2013-11-14 kl. 20:28.
Citera
2013-11-14, 22:44
Medlem
challiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godzilla3
Här är videon med Rigondeaux när han tränar: länk. Blir så taggad att dra ner till gymmet o köra lite hopprep o heavy bag när jag ser det här. Han tränar med Odlanier Solis (stor som vanligt) och om ni följer MMA, Vitor Belfort o Tyrone Spong.

Haha fan vad kul att du skrev det. Såg exakt samma video idag efter jobbet. Var tvungen att packa ner handskarna och dra iväg. Älskar klippet med Vitor. Han väger typ 70 lbs mer och ser så jävla osäker ut. Haha.

EDIT: Just det! Nonito-fighten ja. Herregud, det var som en annan människa. Darchinyan är liksom 37 bast och mycket mindre än Donaire, och Nonito blev ändå utboxad flera ronder innan han lyckades få in sin vänster. Kanske får denna KO tillbaks lite självförtroende för honom och han börjar våga slå lite igen, men han såg verkligen katastrofal ut delar av fighten precis som du säger. En fight mot Rigondeaux vore det absolut dummaste han skulle kunna göra. Varför har han bråttom? Han är fortfarande väldigt ung. Han borde ta ett par fighter till och bygga upp självförtroendet igen innan han ger sig på Rigo en andra gång. I detta läge tror jag fan att han skulle bli stoppad i den fighten.
Senast redigerad av challis 2013-11-14 kl. 22:55.
Citera
2013-11-15, 18:17
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickorut
Hur går det för Gamboa föresten? Jag såg nån fight om det var förra året eller i våras där han försökte med något slags shoulder roll-försvar som såg skrattretande ut. Var det hans senaste fight?
Jadu, Gamboas karriär har gått ner sig ordentligt. Senaste fighten var mot Darleys Perez i juni där han inte såg bra ut. Fighten innan det var i december mot Farenas där han blev droppad hårt. Innan det hade han tagit över ett års uppehåll från sin fight mot Ponce de Leon i september 2011. Att signa med 50 Cent var det sämsta karriärval han gjort. Utöver det har han varit länkad till en stor dopinghärva i Miami (har dock ingen aning om huruvida han är skyldig eller inte) samt senaste bara den här veckan blev han arresterad för att ha misshandlat sitt ex. Jag vet återigen inte om han är skyldig eller inte. Men han gör inte sin karriär några tjänster direkt.
Citera
2013-11-15, 18:38
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Haha fan vad kul att du skrev det. Såg exakt samma video idag efter jobbet. Var tvungen att packa ner handskarna och dra iväg. Älskar klippet med Vitor. Han väger typ 70 lbs mer och ser så jävla osäker ut. Haha.

EDIT: Just det! Nonito-fighten ja. Herregud, det var som en annan människa. Darchinyan är liksom 37 bast och mycket mindre än Donaire, och Nonito blev ändå utboxad flera ronder innan han lyckades få in sin vänster. Kanske får denna KO tillbaks lite självförtroende för honom och han börjar våga slå lite igen, men han såg verkligen katastrofal ut delar av fighten precis som du säger. En fight mot Rigondeaux vore det absolut dummaste han skulle kunna göra. Varför har han bråttom? Han är fortfarande väldigt ung. Han borde ta ett par fighter till och bygga upp självförtroendet igen innan han ger sig på Rigo en andra gång. I detta läge tror jag fan att han skulle bli stoppad i den fighten.
Ja, verkligen. Kanske beror det på att han är osäker hur länge han kan stanna i viktklassen, Donaire är ganska stor och kommer säkert behöva gå upp en viktklass till tids nog. Han är ändå redan i 126. Jag hade en hel del respekt för Donaire efter förlusten mot Rigo där han var ärlig om att han blivit utboxad. Sen kändes det som att började klaga allt mer i media om hans axel, dåliga förberedelser, har till och med för mig att han tyckte att han vann fighten.

Tycker inte det behövs en rematch, förr i tiden kändes det som att rematches var befogade. Holyfield-Bowe, Gatti-Ward alla de här klassiska fighterna. Nu vill folk ha Mayweather-Cotto II? Donaire-Rigondeaux II? Skulle inte bli förvånad om det snackas om Mayweather-Alvarez II. Ser bara ingen poäng om fighten inte var jämn från början eller om det inte var någon typ av kontrovers i fighten.

Donaire borde gå vidare och ta sig an namn i fjädervikten och de högre viktklasserna tids nog. Sen visst det vore bra för Rigo med en rematch för att casha in lite (finns inte så många stora namn) men ser hellre nya motståndare för bägge herrarna.

Tillägg: Sen så ska jag inte säga att en rematch inte kan ske några år senare om bägge gjort bra ifrån sig. Typ Ward-Froch II tycker jag börjar låta alltmer intressant efter Frochs vinster mot Bute, Kessler och kanske Groves. Håller med dig challis, låt det gå några år. Är de nära varandra viktmässigt och båda slår toppmotståndare så är en rematch befogad. Men så som Donaire såg ut senaste, nej nej.
Senast redigerad av Godzilla3 2013-11-15 kl. 18:49.
Citera
2013-11-16, 02:26
Medlem
nickoruts avatar
Jag tycker Nonito var rätt grisig redan i ringintervjun efter Rigofighten där han med en axelryckning förklarade att han inte förberett sig överhuvudtaget inför fighten men att han borde ha gjort det typ. Jag tycker det är en usel ursäkt eftersom han då antingen är en usel förlorare eller en oseriös idrottsman. Då är det bättre att skylla på en skada om man nu inte är man nog att säga "inga ursäkter, jag borde presterat bättre".

Missade helt Gamboas fight i juni. Märkligt. Brukar känna till när de boxare jag har koll på går sina fighter. Men Gamboa har väl ramlat ner så långt att det är möjligt att helt
enkelt missa när han ska fightas. Visst var han väl typ #9 p4p enligt ring magazine ett tag? Kanske kommer ihåg fel men oavsett en av de mest överskattade boxarna på senare år, även om hans karriär aldrig riktigt tog fart. Men det är ju lätt att se vad som bländade, speed och kraft är en svåremotståndlig kombination för att skapa hype.
Senast redigerad av nickorut 2013-11-16 kl. 02:35.
Citera
2013-11-16, 14:08
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickorut
Jag tycker Nonito var rätt grisig redan i ringintervjun efter Rigofighten där han med en axelryckning förklarade att han inte förberett sig överhuvudtaget inför fighten men att han borde ha gjort det typ. Jag tycker det är en usel ursäkt eftersom han då antingen är en usel förlorare eller en oseriös idrottsman. Då är det bättre att skylla på en skada om man nu inte är man nog att säga "inga ursäkter, jag borde presterat bättre".

Missade helt Gamboas fight i juni. Märkligt. Brukar känna till när de boxare jag har koll på går sina fighter. Men Gamboa har väl ramlat ner så långt att det är möjligt att helt
enkelt missa när han ska fightas. Visst var han väl typ #9 p4p enligt ring magazine ett tag? Kanske kommer ihåg fel men oavsett en av de mest överskattade boxarna på senare år, även om hans karriär aldrig riktigt tog fart. Men det är ju lätt att se vad som bländade, speed och kraft är en svåremotståndlig kombination för att skapa hype.
Sant det där med Donaire, man kände av en lite "dålig förlorare"-ton redan i postintervjun men kände att han var ärlig med att Rigo gav honom en boxningslektion, sen har jag ingen aning varför han gjorde en kovändning någon vecka senare.

Han var bra hypead Gamboa, som du säger troligtvis på grund av kraften och snabbheten. Men han slog ändå hyfsade namn ganska imponerande men sen fick han aldrig den där riktiga storfighten och hans beteende kring fighten mot Rios hjälpte knappast. HBO verkar vilja ha Gamboa-Garcia, tycker det är en bra fight som gynnar båda. Gamboa behöver en stor fight, han är 31 år redan. Om Garcia slår Gamboa så bör han nästan börja nämnas i topp 10 pound-for-pound.

Lite skvaller nu, lyssnade lite på Broners senaste låt "Make Me". Fråga mig inte varför tack. Han säger en minut in i videon "Nowadays these niggas acting friendly but they really haters" och visar ett klipp på Mayweather. Ganska tydlig diss. Mayweather kritiserade ju Broner lite efter Malignaggi och sa att han var orörlig och stationär, sen har Mayweather Sr. kritiserat Broner ganska mycket också. Det kanske bara är lite jidder från båda sidorna men man hoppas ju att det här kan leda till en fin liten fight om något år eller så. Skulle sälja bra tror jag, professorn mot sin lärjunge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in