Citat:
Ursprungligen postat av
Godzilla3
Oj vad dålig Deontay Wilder såg ut. Såg ut som han hade noll självförtroende, han såg ut lite som Khan gör stundtals där han verkligen inte vill bli slagen. Blev vobblad i tredje ronden, tog väl några bra slag också men han blir paralyserad när han blir träffad. En fruktansvärd inside-fighter. Använder fotarbetet lite för mycket när han försöker undvika slag med hakan helt ute. Povetkin och Klitschko skulle knocka honom utan större problem.
Såg inte hela matchen, bara ett sammandrag (som kan ha varit missvisande), men tyckte Wilder verkade ta smällarna bra, utan att tappa fattningen. När han blev skakad återfann han ändå snabbt balans och rytm. Med sin punch kan han inte räknas bort mot någon. Fast visst är han yvig ...
På annat håll har jag noterat att
Sergio "Maravilla" Martínez nu meddelat att karriären är över. Klokt, men jag kommer att sakna honom, håller honom som den av de mest underhållande i sin generation. Floyd kunde gärna ha tagit intryck.
Apropå Maravilla, så såg jag i går den brittiske bantamviktaren
Lee Haskins, vars stil inte är helt olik. Han mötte japanen
Ryosuke Iwasa hemma i Bristol och vann på knock i sjätte. Såg mycket bättre ut än landsmannen
Jamie McDonnell som var i ringen för en månad sedan. 2008 vann Haskins över McDonnell på poäng. Kanske läge för en retur nu, när båda har titlar?