2015-06-09, 13:46
Medlem
Ja, bältena han sitter på nu försvarade den uråldrige Martinez mot Murray, Chavez Jr och Macklin, ett skämt att han får ta semester 1 år och sedan försvara dem mot en Gaele som tvingas banta ner sig till 157.

Boxningsförbundens pampar får Sepp Blatter att likna jungfru Maria...
Citera
2015-06-11, 20:15
Medlem
Gospodin.Njets avatar
Det ryktas om Bernard Hopkins vs. James DeGale i England ...
http://www.fightnews.com/Boxing/bernard-hopkins-im-making-history-294070#more-294070

Och Vassilij Lomatjenko vill möta Nicholas Walters. Ingen omöjlighet, eftersom båda hör till Top Rank.
http://www.boxingscene.com/lomachenkos-manager-were-aiming-walters-next--92148
Citera
2015-06-11, 23:39
Medlem
intervalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gospodin.Njet
Det ryktas om Bernard Hopkins vs. James DeGale i England ...
http://www.fightnews.com/Boxing/bernard-hopkins-im-making-history-294070#more-294070

Och Vassilij Lomatjenko vill möta Nicholas Walters. Ingen omöjlighet, eftersom båda hör till Top Rank.
http://www.boxingscene.com/lomachenkos-manager-were-aiming-walters-next--92148

Hopkins får ju lägga ner, tycker han var pinsam i sin senaste match..

Lomachenko vs Walter skulle vara väldigt bra.
Citera
2015-06-12, 02:27
Medlem
Godzilla3s avatar
Dags för mig att krypa till korset då.....

Cotto såg väldigt bra ut, ser ut som vintage Cotto innan Margaritos fusk. Cotto har bra power, ser pigg ut, bra defensiv, ja bra allt egentligen. Canelo-Cotto är en bra fight att göra! Tror alltmer på Cotto men återkommer med analys när matchen är helt bekräftad.

För övrigt så läste jag att Garcia blev av med sitt WBC-bälte, Mayweather näst på tur?
Citera
2015-06-12, 18:20
Medlem
Spara din tid, en föranalys på den matchen är en omöjlighet. Känns som Cotto varit med sedan 80-talet men han är bara 34 år, så han kan mycket väl ha en andra topp nu.

Danny Garcia ska möta Malignaggi i september, det kan nog bli en underhållande match. Paulie ansikte kommer garanterat inte att vara vackert efter.

Beterbiev ikväll. Motståndet ser inte ut att spela i samma division så det blir väl KO rond 2 igen.
Citera
2015-06-14, 05:41
Medlem
Godzilla3s avatar
Oj vad dålig Deontay Wilder såg ut. Såg ut som han hade noll självförtroende, han såg ut lite som Khan gör stundtals där han verkligen inte vill bli slagen. Blev vobblad i tredje ronden, tog väl några bra slag också men han blir paralyserad när han blir träffad. En fruktansvärd inside-fighter. Använder fotarbetet lite för mycket när han försöker undvika slag med hakan helt ute. Povetkin och Klitschko skulle knocka honom utan större problem.
Citera
2015-06-14, 22:55
Medlem
Gospodin.Njets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godzilla3
Oj vad dålig Deontay Wilder såg ut. Såg ut som han hade noll självförtroende, han såg ut lite som Khan gör stundtals där han verkligen inte vill bli slagen. Blev vobblad i tredje ronden, tog väl några bra slag också men han blir paralyserad när han blir träffad. En fruktansvärd inside-fighter. Använder fotarbetet lite för mycket när han försöker undvika slag med hakan helt ute. Povetkin och Klitschko skulle knocka honom utan större problem.

Såg inte hela matchen, bara ett sammandrag (som kan ha varit missvisande), men tyckte Wilder verkade ta smällarna bra, utan att tappa fattningen. När han blev skakad återfann han ändå snabbt balans och rytm. Med sin punch kan han inte räknas bort mot någon. Fast visst är han yvig ...

På annat håll har jag noterat att Sergio "Maravilla" Martínez nu meddelat att karriären är över. Klokt, men jag kommer att sakna honom, håller honom som den av de mest underhållande i sin generation. Floyd kunde gärna ha tagit intryck.

Apropå Maravilla, så såg jag i går den brittiske bantamviktaren Lee Haskins, vars stil inte är helt olik. Han mötte japanen Ryosuke Iwasa hemma i Bristol och vann på knock i sjätte. Såg mycket bättre ut än landsmannen Jamie McDonnell som var i ringen för en månad sedan. 2008 vann Haskins över McDonnell på poäng. Kanske läge för en retur nu, när båda har titlar?
Citera
2015-06-15, 10:35
Medlem
Libérées avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gospodin.Njet

På annat håll har jag noterat att Sergio "Maravilla" Martínez nu meddelat att karriären är över. Klokt, men jag kommer att sakna honom, håller honom som den av de mest underhållande i sin generation. Floyd kunde gärna ha tagit intryck.

Imponerande att han höll så länge som han gjorde med tanke på den atletiska stilen. Beskedet kommer ju inte direkt som en chock, men visst känns det bitterljuvt. Vem minns inte de bägge matcherna mot Paul Williams, eller rond 12 mot JCC? Från det jag sett och läst verkar det dessutom som en väldigt sympatisk snubbe, var en aktiv förespråkare mot mobbing och hustrumisshandel. Jäkligt häftigt att han klarade nå toppen dock, började väl boxas som 20-åring först? All heder åt "Maravilla".
Citera
2015-06-15, 10:46
Medlem
Libérées avatar
Citat:

Ja, det var tråkigt att se. Har hoppats en del på Wilder då en stor knockout-maskin till jänkare skulle kunna skänka tungvikten lite glans åter, men det lär tyvärr inte bli så. Med dryga decimetern i räckviddsövertag borde det väl sett tämligen enklare ut?
Citera
2015-06-15, 11:47
Medlem
Zedoniuss avatar
Citat:

Håller med dig helt och hållet. Han måste utvecklas en hel del innan han kan mäta sig mig Klitschko och hans gelikar.
Han har en tendens att backa rakt bakåt istället för att cirkla och möter han en duktigare boxare så kommer han att bli straffad. Han såg slagrädd ut enligt mig. Hur blir det om han möter någon som har samma kraft i nävarna som han själv har?
Nae, lite för mycket hype för Wilder än så länge.

Verdejo såg vass ut. Undrar bara vad det för handskada han hade och hur mycket det påverkade honom i den första halvan av matchen. I de sista ronderna märkte man ju att allting inte stod rätt till. Ska bli roligt att följa honom. Gillar hans Dhalsim-jabb. Såg ut som han hade en helsikes räckvidd på den.

Walters såg ok ut. Han har en del hål som han måste täppa till om han ska flytta uppåt i vikt. Det kan hända att hans missade vikt var en engångshändelse men han ser onekligen stor ut i ringen och hade ganska stort viktövertag. Om han lyckas hålla vikten och stanna i viktklassen så kommer han att bli ganska svårslagen men flyttar han upp så vet jag inte riktigt hur han presterar. Han blev träffad rent några gånger och det kan hända att de hade påverkat honom mer utan viktövertaget.

Beterbiev gjorde som han alltid gör, jagar och sänker. Han behöver doch bli bättre på att skära av ringen tycker jag. Vill se honom möta någon av lite högre kaliber snart.

Allt som allt, en ganska rolig boxningshelg.
Citera
2015-06-15, 14:44
Medlem
Inte ovanligt att stora tungviktare inte kan hantera motstånd, de har ju ingen vana av att vara i underläge. I de lättare viktklasserna är det vardag sedan barnsben att sparra mot fysiskt överlägsna träningskamrater, de som inte kan hantera det ser vi aldrig för de slutade boxa tidigt.

Beterbiev behöver naturligtvis ha några fler proffsronder innan han möter de bästa men i nuläget är han fullständigt undermatchad, Johnson var från första sekunden enbart fokuserad på att överleva. Ointressant nu men kommer att bli jävligt spännande sen när han börjar närma sig Kovalev, Ward m.m.
Citera
2015-06-15, 17:00
Medlem
challiss avatar
Jag tror på Broner på UD i helgen. Porters chans är att avsluta tidigt. Går matchen längre tror jag Broner kommer kunna börja timea Porter när han försöker komma på insidan. Han är öppen för vänsterkrokar när han slungar sig in. Broner tar ett par ronder på sig att komma igång och om Porter kan komma in och skaka honom rejält tror jag han har sin chans.

Det många glömmer med Maidana-fighten är att Broner visade prov på otrolig vilja när han jobbade sig tillbaka i fighten och boxades smartare och modigt trots att han blivit droppad och rejält skakad. Hade inte Maidana fått in en vänsterkrök i åttonde hade Broner helt klart kunnat vinna fighten på poäng tror jag. Maidana slår helt klart hårdare än Porter. Porter är snabb och väldigt stark men efter att ha studerat lite måste jag säga att jag tror Broner på UD.

Får se om jag får äta upp mina ord här. Det verkar ju vara en trend i denna tråd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in