Citat:
Ursprungligen postat av
Pirlosbrorsa
1. är check. 2. Att börja med lite är bara något lätt bloss tills jag börjar känna av? Vad är det första tecknet man ska leta efter på att det börjar kicka in? Spelar det någon roll att jag inte är en frekvent rökare till vardags?

En joint/spliff är lättast att röka som första gångare! Det kan bli lite kraxigt med pipa etc.
Ett till två bloss är en bra start, avvakta ca 15 minuter för att känna av eventuell effekt.
/repeat typ.
Det du kommer känna är en avslappnad i kroppen du aldrig riktigt känt förut, jag brukar förklara det som så här typ;
När du är i nyktert tillstånd och du kopplar av, så är man ändå typ 20% spänd i kroppen p.ga daglig stress och ansträngningar som kommer från att bara vara en människa. När du röker cannabis för första gången (Och alla andra gånger ofc) och effekterna tar vid så är det som att du känner dig 100% avkopplad istället för de där 80% som du varit van med hela ditt liv typ.
Då jag antar att du ska röka det så kommer du känna av effekten ganska omedelbart. Men ibland kan det ta ett par gånger för att få igång på canabinoid systemet, så även om du inte känner något direkt så avvakta minst 15 minuter innan du försöker igen.
Det är bättre att inte bli hög eller bara för lite, jämfört med för mycket.