2015-06-18, 06:11
Medlem
Frostflakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CHI9
Jag har inte fått tag på ett hasch som inte bubblar sedan typ 2012. Jag har ju rökt skit hasch, men det har alltid bubblat.
Någon mer än jag som upplever att bubbel hasch är standard idag?

Ofta bara en tumregel. Rökt bruning som knappt bubblar men som jag blev tvär skev på. Och bruning som bubblar i handen typ där inte myckte hände. ^^
Citera
2015-06-19, 23:42
Medlem
Cub3ns avatar
Jag rökte en holk några minuter innan jag träffade min farbror ute på vägen. Jag rökte utomhus,
Med vänster hand. Hälsade på honom med höger hand såklart. Tror ni att han har känt lukten av MJ?
Citera
2015-06-20, 04:39
Medlem
AnguishNbudwires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cub3n
Jag rökte en holk några minuter innan jag träffade min farbror ute på vägen. Jag rökte utomhus,
Med vänster hand. Hälsade på honom med höger hand såklart. Tror ni att han har känt lukten av MJ?
Mycket möjligt, fråga han.
Citera
2015-06-20, 06:13
Medlem
Frostflakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cub3n

Du kan nog koppla av.
Citera
2015-06-20, 11:21
Medlem
Javalangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frostflakes
Du kan nog koppla av.

Jag vet inte jag, kompisar har nämnt att jag luktat lite gräs 30-60 minuter efter en joint. Men jag vet inte om folk som inte röker är så uppmärksamma.
Citera
2015-06-20, 18:16
Medlem
I sverige är det ganska avslappnat med CB, oftast om polis ser dig med joint och dylikt i handen går dom fram med leénde och ger dig en varning, ibland har jag delat holk med dem eller har de låtit mig gått om jag gett dem en bud
Citera
2015-06-20, 21:46
Medlem
Pirlosbrorsas avatar
Tjena boys and girls! Tänkte testa cannabis för första gången nu i sommar. Har ni några tips och råd på saker att tänka på under mitt första intag? Ciao
Citera
2015-06-20, 22:46
Medlem
The.Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pirlosbrorsa
Tjena boys and girls! Tänkte testa cannabis för första gången nu i sommar. Har ni några tips och råd på saker att tänka på under mitt första intag? Ciao
1: lugn och säker miljö. 2: bättre att börja med lite och jobba sig upp än att bli totalt körd och då är det ingen återvändo. 3: Godis och läsk nära till hands Är väl det ända tycker jag.
Citera
2015-06-20, 22:56
Medlem
MADYEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wiljm00
I sverige är det ganska avslappnat med CB, oftast om polis ser dig med joint och dylikt i handen går dom fram med leénde och ger dig en varning, ibland har jag delat holk med dem eller har de låtit mig gått om jag gett dem en bud

Lever du verkligen i Sverige?
Citera
2015-06-21, 13:05
Medlem
Pirlosbrorsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The.Swede
1: lugn och säker miljö. 2: bättre att börja med lite och jobba sig upp än att bli totalt körd och då är det ingen återvändo. 3: Godis och läsk nära till hands Är väl det ända tycker jag.
1. är check. 2. Att börja med lite är bara något lätt bloss tills jag börjar känna av? Vad är det första tecknet man ska leta efter på att det börjar kicka in? Spelar det någon roll att jag inte är en frekvent rökare till vardags?
Citera
2015-06-21, 13:25
Medlem
The.Swedes avatar
Citat:
1. är check. 2. Att börja med lite är bara något lätt bloss tills jag börjar känna av? Vad är det första tecknet man ska leta efter på att det börjar kicka in? Spelar det någon roll att jag inte är en frekvent rökare till vardags?
Om jag ska rekommendera hur du ska göra så tycker jag att du ska köra med pipa, och börja med att måtta upp ett kryddmått (ca 0,2) och portionera ut till sig 3 små "högar" och röka den första, då kommer du att känna att du blir lite tyngre i huvudet och känna av det lite grann i kroppen (om inte så rök vidare tills du känner av det, tar kanske 10/15 minuter) , om du vill känna av det mer ta nästa, och sen nästa igen. Enkel dosering.
Citera
2015-06-21, 16:13
Medlem
Frostflakess avatar
Citat:

En joint/spliff är lättast att röka som första gångare! Det kan bli lite kraxigt med pipa etc.
Ett till två bloss är en bra start, avvakta ca 15 minuter för att känna av eventuell effekt.
/repeat typ.

Det du kommer känna är en avslappnad i kroppen du aldrig riktigt känt förut, jag brukar förklara det som så här typ;

När du är i nyktert tillstånd och du kopplar av, så är man ändå typ 20% spänd i kroppen p.ga daglig stress och ansträngningar som kommer från att bara vara en människa. När du röker cannabis för första gången (Och alla andra gånger ofc) och effekterna tar vid så är det som att du känner dig 100% avkopplad istället för de där 80% som du varit van med hela ditt liv typ.

Då jag antar att du ska röka det så kommer du känna av effekten ganska omedelbart. Men ibland kan det ta ett par gånger för att få igång på canabinoid systemet, så även om du inte känner något direkt så avvakta minst 15 minuter innan du försöker igen.

Det är bättre att inte bli hög eller bara för lite, jämfört med för mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in